Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dział: Akumulatory. Elektronika lubi prąd

Redakcja
Patronat: TAB Polska. Jak powszechnie wiadomo, żyjemy w czasach wielkiego skoku technologicznego. Elektronika staniała z dnia na dzień, weszła pod strzechy oraz pod maski. Całe szczęście! Nawet malkonetent nie zaprzeczy, że auta są coraz oszczędniejsze, bezpieczniejsze i bardziej wygodne.
Fot. TAB Polska
Fot. TAB Polska

Obok wszystkich tych pożytecznych technologii, którymi producenci samochodów konkurują ze sobą, płynie drugi nurt: samochodowych ładowarek, dodatków, elektroniki mniej lub bardziej przydatnej. Za wypełnianie kabiny samochodu wszelkimi dobrami trzeba jednak płacić. Nie tylko o gotówkę tu chodzi lecz także prąd, który może nas kosztować wyłączeniem wozu z ruchu. Obarczony ogromną ilością elektro-dodatków akumulator wyładowuje się szybciej. Oczywiście postęp bezmyślny nie jest i podtrzymywaną stałym zasilaniem elektronikę opracowuje się tak, aby nie obciążać nadmiernie baterii. Mimo wszystko prąd jest pobierany, a w sumie z innymi przyczynami równia się pochyla. Pewne urządzenia są zasilane stale. Będą to zabezpieczenia elektroniczne i alarmy, urządzenia podtrzymujące wewnętrzną pamięć (organizujące trasę, gpsy zapisujące historię podróży itd.), wszelkie czujniki pilotów. Dokupowanie wyposażenia niskiej jakości często wiąże się z jego większymi wymogami energetycznymi lub po prostu niechlujnym projektem bądź wykonaniem.

Fot. TAB Polska
Fot. TAB Polska

Winne szybkiego rozładowania mogą być inne czynniki związane ze złym stanem technicznym. W wielu miejscach instalacji mogą powstać drobne zwarcia. Ich przyczyną bywa niefachowa naprawa. Poskręcane kable, uszkodzone osłony przewodów, brudne konektory na pewno nie pomagają. Także tanie części zamienne mogą przyczyniać się do utraty prądu ze względu na słabą izolację. Szukając zwarć warto zwrócić szczególną uwagę na łączenia z masą. Punkty mocowania przewodów masowych często śniedzieją, szczególnie jeśli nie zostały poprawnie zabezpieczone przed wilgocią po wykonaniu czynności serwisowych. Za przebicia odpowiedzialny może być też bród w innych miejscach – wszędzie, gdzie blisko siebie są zabrudzone przewody o przeciwnych biegunach, może pojawić się drobne przewodnictwo. Taki mostek ekspresowo wysysa z akumulatora resztki mocy. Czasami zwarcie schowane jest głęboko w trzewiach samochodu, pod pulpitem. Nieraz na samym wierzchu. Zabrudzony elektrolitem akumulator rozładuje się bardzo szybko.

Akumulator może być również obciążony ze względu na niesprawność przełącznika. Oświetlenie we wnętrzu kabiny włączane jest przez otwarcie drzwi. Wystarczy uszkodzony pstryczek aby lampka oświetlenia bagażnika świeciła cały czas. Koszt naprawy przełącznika będzie znikomy, ale wyładowany do cna akumulator może nadać się już tylko do wymiany.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty