Dział: Akumulatory - Przeczytane w internecie

Redakcja
Patronat medialny: TAB Polska
Patronat medialny: TAB Polska
Patronat: TAB Polska. Jak Topla sprawdzają się w praktyce? Co o tych akumulatorach sądzą polscy użytkownicy?
Patronat medialny: TAB Polska
Patronat medialny: TAB Polska

Dział: Akumulatory
Patronat: TAB Polska

Przeczytane w internecie
Ja mam Toplę w Renault 19 1.4 z 1994 r. Pojemność 60 Ah, wartości prądu rozruchowego nie pamiętam, ale to coś  około 500A chyba. Mam go już pół roku i jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Nawet na mrozie auto pali bardzo dobrze. Ciekawe, jak będzie za jakieś 2 latka...
                             
Mam 45Ah w Polo classic, ma już ponad 3 lata i nawet podczas ostatnich silnych mrozów nie było problemów z odpaleniem. Na żywotność akumulatora składa się przede wszystkim, gdzie jest auto eksploatowane i, jak wiadomo, jeśli większość tylko po mieście na pewno będzie chodził krócej.
                                     
Pisałem o tym wcześniej  - mam Toplę 60Ah w Golfie 1,9 TDI z 94r. Podczas mrozów -27 kręcił bez większych problemów. Dopiero kiedy postał 24 godziny, a temp. spadła do-31 stopni C skapitulował. Akumulator ma 7 lat (4 lata u mnie). Przyznam, że nigdzie jeszcze nie widziałem tych akumulatorów w sklepie.
                          
Wymieniałem kiedyś Toplę w R19. Jeśli wierzyć właścicielowi, akumulator przeżył 8 lat zanim zdechł. Samochód stał zawsze

Fot: TAB Polska
Fot: TAB Polska

pod chmurką, w zimie prawie nie jeździł, a akumulatora nikt z samochodu nigdy nie wyjmował.
                                          
Ja kupiłem w listopadzie 60Ah (wapniowy, dużo tańszy niż konkurencja w tej technologii). Przy mrozach do -15 st nie ma różnicy, jeśli chodzi o kręcenie rozrusznikiem. Przy -25 kręcił trochę wolniej. Polecono mi w sklepie - najmniej reklamacji. Jestem bardzo zadowolony.

Pytania od Czytelników

Czy TAB Magic to także Topla?
Akumulator Topla Top jest takim samym akumulatorem, jak TAB Magic. Obydwa produkowane są przez tego samego słoweńskiego producenta TAB i różnią się tylko opakowaniem, czyli skrzynką.

Topla produkowane są w nowoczesnych zakładach z zastosowaniem najnowszych technologii. Fot: TAB Polska
Topla produkowane są w nowoczesnych zakładach z zastosowaniem najnowszych technologii. Fot: TAB Polska

Czy można ładować podłączony akumulator bezpośrednio w samochodzie bez wyciągania go i odczepiania samochodowych klem?
Można, pod warunkiem odłączenia jednej klemy. Jeśli w samochodzie znajduje się komputer, którego odłączenie wymagało by wezwanie serwisu do jego zakodowania, nie powinno się tego robić samemu. Najlepiej przyjechać do zakładu, gdzie akumulator zostanie wymontowany z podtrzymaniem napięcia. W instrukcji obsługi auta powinien być opis ponownego zaprogramowania komputera w przypadku, gdy jego parametry kasują się po odłączeniu akumulatora. Należy pamiętać, że przy odłączaniu akumulatora centralny zamek zamyka drzwi, dlatego nie należy zostawiać kluczyków w stacyjce.

Ważne dla każdego kierowcy

  1. Akumulator wymieniamy na zalecany przez producenta. Należy sprawdzać nie tylko pojemność, ale i prąd rozruchu (oznaczenia na obudowie) .
  2. Powtarzające się kłopoty z akumulatorem mogą być powodowane przez nieodpowiednie napięcie ładowania. Niższe niż 13,8 V nie doładuje, powyżej 14,2 skraca żywotność akumulatora. Przy kłopotach z ładowaniem świeci się kontrolka ładowania akumulatora.
  3. Jeśli w czasie jazdy zauważymy, że jasność świateł auta zmienia się wraz z obrotami silnika, trzeba udać się do elektryka - ładowanie jest niewystarczające i prawdopodobnie uszkodzony został alternator, albo prądnica lub regulator napięcia.
  4. Podczas awaryjnego rozruchu z drugiego akumulatora nigdy nie podłączaj obu kabli jednocześnie, bo łatwo o zwarcie. Jeżeli minus jest załączony do masy, to: najpierw podłącz przewód plusowy z akumulatora rozruchowego do ładowanego. Następnie minus z akumulatora rozruchowego podłączamy do masy w aucie uruchamianym. Po podłączeniu obu kabli odczekaj kilka minut, aby doładować akumulator - prąd rozruchu jest tak duży, że nie przepłynie kablami. Kable powinny być dwukolorowe, jak najgrubsze, z izolacją zachowującą elastyczność, także na mrozie i mieć co najmniej 2,5 m długości.
  5. Dodatkowy akumulator podłączaj tylko równolegle, tj. plus z plusem i minus z minusem

Topla EcoDry
Jest to akumulator wykonany w technologii AGM, gdzie elektrolit jest uwięziony w wacie szklanej.   Umożliwia to rekombinacje

EcoDry – specjalnie do pracy w ciężkich warunkach. Fot: TAB Polska
EcoDry – specjalnie do pracy w ciężkich warunkach. Fot: TAB Polska

gazów i zapobiega wyciekom elektrolitu, a także zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Akumulator gwarantuje wysoką ilość cykli ładowania i rozładowania, zapewniając także najniższe samowyładowanie. Jest mały, łatwy w przenoszeniu, odporny na wstrząsy i super ciężkie warunki pracy. Może być używany we wszystkich nowoczesnych samochodach z dużym zapotrzebowaniem na energie. Akumulatory EcoDry są szczególnie polecane do pojazdów specjalnych, interwencyjnych ratunkowych, dostawczych, taksówek, maszyn budowlanych, traktorów i łodzi.

Topla Energy
Topla Energy to akumulator z tradycjami, produkowany w wiodącej technologii Ca/Ca (wapniowo-wapniowej). Spełnia wymagania wszystkich nowoczesnych samochodów. Szeroki asortyment zapewnia zastosowanie w każdym pojeździe. Topla Energy to: dłuższa żywotność, wysokie zdolności rozruchowe, niskie zużycie wody, niezawodny rozruch w niskich temperaturach. Na rynku znajduje się pełen typoszereg akumulatorów bezobsługowych Topla do wszystkich marek samochodów osobowych (od 36 Ah do 100 Ah).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty