Dział: Akumulatory
Patronat: TAB Polska Sp. z o.o.
Model Energy ma przedłużoną żywotność, wysokie zdolności rozruchowe, niskie zużycie wody i cechuje go niezawodny rozruch w niskich temperaturach.
Model Start charakteryzują dobre zdolności rozruchowe i wysoka niezawodność pracy. Zastosowano w nim wysokiej jakości polietylenowe separatory kopertowe. Jest niedrogi.
Model Top także produkowany w technologii wapniowo-wapniowej, jest zalecany do stosowania w samochodach, które potrzebują dużo prądu, na przykład podczas wielokrotnego rozruchu w krótkim czasie. Lepsze zdolności startowe są rezultatem zastosowania większej ilości płyt, zaś dłuższa żywotność została osiągnięta dzięki tak zwanej technologii kratki cięto-ciągnionej. Akumulator posiada wskaźnik naładowania i zabezpieczenie antywybuchowe.
EcoDry wykonano w technologii AGM, co oznacza, że elektrolit uwięziono w wacie szklanej. Umożliwia to rekombinację gazów i zapobiega wyciekom elektrolitu. W opinii ekspertów ten akumulator gwarantuje wysoką ilość cykli ładowania i rozładowania. Jest mały i łatwo go przenosić. Te akumulatory szczególnie są przydatne w samochodach specjalnego przeznaczenie: inwalidzkich, ratunkowych, taksówkach, policyjnych.
Eksperci TAB Polska radzą kierowcom - Gdzie kupić akumulator?
Parametry kupowanego akumulatora kierowcy dobierają zazwyczaj na podstawie poprzednio zastosowanych. Kłopot zaczyna się, gdy ma on stare i nieczytelne dane lub zastosowano uprzednio nieprawidłowe parametry.
Dobre miejsce zakupu - to takie, w którym sprzedawcy są w stanie udzielić wyczerpujących informacji na temat prawidłowości zastosowania. Również pożądane jest, by punkt sprzedaży posiadał w miarę możliwości pełną gamę akumulatorów, co pozwoli uniknąć konieczności kompromisowych zastosowań. Jednym słowem - akumulator kupujmy tylko u dobrego sprzedawcy.
Obecnie dobrą opinią cieszą się te sieci sprzedaży, które potrafią w miarę bezboleśnie rozpatrzyć reklamację. Ilość zasadnych reklamacji mieści się w granicach 1%, cała reszta jest spowodowana wadliwą eksploatacją. Różnice w zawodności różnych marek są nieznaczne i mieszczą się w ułamku procenta. Problem reklamacji leży gdzie indziej i wynika z proporcji reklamacji będących skutkiem wad fabrycznych, do reklamacji będących wynikiem
wadliwej eksploatacji. Proporcja ta to około 1:12. Można obrazowo powiedzieć, że na każde sprzedane 120 akumulatorów, trafia do serwisu do reklamacji l0 sztuk, z czego l sztuka zostaje uznana za fabrycznie wadliwą.
Pytania i odpowiedzi praktyczne
Czy można ładować podłączony akumulator bezpośrednio w samochodzie bez wyciągania go i odczepiania samochodowych klem?
Można pod warunkiem odłączenia jednej klemy. Jeśli w samochodzie znajduje się komputer, którego odłączenie wymagałoby wezwanie serwisu do jego zakodowania, nie powinno się tego robić samemu. Najlepiej przyjechać do zakładu, gdzie akumulator zostanie wymontowany z podtrzymaniem napięcia. W instrukcji obsługi auta powinien być opis ponownego zaprogramowania komputera w przypadku, gdy jego parametry kasują się po odłączeniu akumulatora. Należy pamiętać, że przy odłączaniu akumulatora centralny zamek zamyka drzwi, dlatego nie należy zostawiać kluczyków w stacyjce.
Mam akumulator o mniejszej wartości rozruchowej i podczas jazdy po mieście ulega on szybszemu zużyciu. Jeżdżę na krótkich odcinkach, radio gra prawie zawsze, siedzenia są podgrzewane. To wszystko sprawia, że w ciągu pięciu lat wymieniłem dwa akumulatory. Jest na to rada?
Sądzę, że dobiera pan niewłaściwe akumulatory, albo jest problem z rozrusznikiem, może alternatorem. Radzę sprawdzić. Odbiorniki prądu mogą też być przyczyną rozładowania akumulatora. Zależy to od wielkości prądu, jaki jest pobierany w jednostce czasu i oczywiście przy nie pracującym silniku. Proszę udać się do elektryka lub lepiej warsztatu specjalistycznego. Koszt niższy niż wymiana akumulatora.
Czy podczas niskich temperatur powietrza akumulator jest gorzej ładowany w czasie jazdy?
W niskich temperaturach także elektrolit ma niższą temperaturę. Gdy jest bardzo zimno wypadają kryształy siarczanu ołowiu z roztworu i osiadają na płytach. Rośnie także gęstość elektrolitu, zwiększa się zasiarczenie. Ładowanie jest trudniejsze. Najbardziej korzystna temperatura ładowania akumulatora to od 30 do 40 stopni.
Jak to jest z podłączaniem kabli podczas pożyczania prądu? Zawsze mam z tym kłopot.
Zasada jest prosta. Nie należy podłączać obu kabli jednocześnie, bo można zrobić zwarcie. Jeżeli minus został załączony do masy, to należy zacząć od podłączenia przewodu plusowego z akumulatora rozruchowego do ładowanego. Potem minus z akumulatora rozruchowego podłącza się do masy w samochodzie uruchamianym. Stosować należy kable wysokiej jakości, z izolacją elastyczną, co ma znaczenie w niskich temperaturach powietrza. Należy uważać, aby nie zdejmować klem z akumulatora podczas pracy silnika. Może to być zabójcze dla elektroniki pojazdu.
Akumulatory Topla
- Nowoczesna technologia wapniowo – wapniowa
- Odporna na korozję kratka
- Wysoka niezawodność płytowych separatorów
- Bezobsługowe, nie wymagają dolewania wody
- Odporne na wstrząsy
- Całkowicie bezpieczne. Separatory zapobiegają przeciekom.
- Lekkie i wytrzymałe obudowy
- Technologia CA CA zapobiega samo rozładowaniu.
- Ochrona przed wybuchem
- Solidna konstrukcja płyt.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?