Dział: Nowe technologie - Ciężarówki bliskiej przyszłości

(opr)
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi
Patronat: Delphi. Czy ciężarówki mogą być przyjazne dla środowiska bez utraty funkcji użytkowych? Powszechnie uważa się, że jest to nie tylko możliwe, ale i konieczne. Taka jest presja użytkowników i wymogów homologacyjnych, obowiązujących na niemal całym świecie. Na targach pojazdów użytkowych IAA, które odbyły się 20 – 27 września w Hanowerze, firma Delphi Automotive pokazała nowe rozwiązania technologiczne dla pojazdów ciężarowych - Tech Truck, będące także gotową ofertą dla producentów tzw. zielonych ciężarówek, a więc przyjaznych dla środowiska .
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi

Dział: Nowe technologie
Patronat: Delphi

Wymagania coraz wyższe
Wśród zaprezentowanych nowości uwagę specjalistów zwrócił wysokociśnieniowy system Common Rail Delphi do pojazdów z segmentu Heavy Duty. Ta technologia pozwoli producentom ciężarówek spełniać wyśrubowane wymogi, określone przez normę emisji Euro VI oraz inne normy emisji, bez konieczności wprowadzania większych modyfikacji w silnikach bazowych. Delphi rozpoczęło produkcję i kontynuuje prace nad następną generacją systemów, w których panuje ultra wysokie ciśnienie. Takie systemy będą wykorzystywane po roku 2020.

Poprawa ekonomiki spalania
Kolejną nowinką był ekonomiczny system wtrysku paliwa Common Rail. System został zoptymalizowany, tak by spełnić wymagania obowiązujące na rynkach wschodzących. Zastosowano w nim najnowocześniejsze technologie, służące do poprawy ekonomiki spalania. Ma spełnić wymagania i normy emisji, które zostaną wprowadzone w przyszłości.
Delphi pochwaliło się także znanym już i opisywanym na naszych łamach czujnikiem cząstek stałych, który monitoruje

Nowe rozwiązania technologiczne dla pojazdów ciężarowych– Tech Truck Fot: Delphi
Nowe rozwiązania technologiczne dla pojazdów ciężarowych
– Tech Truck Fot: Delphi

prawidłowość pracy filtra cząstek stałych w silnikach Diesla.

W kokonie bezpieczeństwa
W dziedzinie bezpieczeństwa uwagę zwrócił tzw. kokon bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą systemy: autonomiczny hamowania w razie zagrożenia (AEB) i ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW). Staną się one obowiązkowe w Europie dla pewnych typów nowych pojazdów użytkowych już od 1 listopada 2013, a dla wszystkich nowych pojazdów z segmentu Heavy Duty będą obowiązkowe od listopada 2015 roku. W przeciwieństwie do większości systemów hamowania, które ograniczają siłę hamowania do 50%, system minimalizacji skutków kolizji Delphi wykorzystuje informacje otrzymane z kamery wizyjnej i radarów. Rozwiązanie umożliwia wykorzystanie pełnej siły hamowania w sytuacji, kiedy uniknięcie kolizji jest niemożliwe. Wykrywanie przeszkód z tyłu i z boków pojazdu monitoruje strefy martwe, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega o użytkownikach ruchu, zbliżających się z kierunków prostopadłych.

Moc na odległość
Uwagę użytkowników pojazdów ciężarowych przyciągnęła prezentacja urządzenia do bezprzewodowego ładowania odbiorników elektronicznych zainstalowanych w pojeździe. Wykorzystano tu zjawisko rezonansu magnetycznego. To technologia, która umożliwia przesyłanie mocy na znacznie większe odległości i nie wymaga precyzyjnego umieszczenia urządzeń w konkretnym miejscu. Dzięki niej można jednocześnie ładować kilka urządzeń.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty