Dział: Nowe Technologie - Dwubój siłowy

(opr)
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi
Patronat: Delphi. W serwisach autoryzowanych producentów pojazdów nie jeden klient został postraszony tzw. podróbkami, które rzekomo są nagminnie montowane w warsztatach niezależnych.
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi

Dział: Nowe Technologie
Patronat: Delphi

Pomijając fakt, że to nieprawda, takie pogadanki mają swoje dobre strony. Producenci części zamiennych na wolny rynek zaczęli bowiem więcej uwagi częściej przedstawiać wyniki testów i badań produkowanych części i podzespołów.

Za przykład niech posłużą części układów kierowniczych i zawieszenia Delphi Automotive, które poddano cyklowi testów. Uzyskano w nich takie same wyniki, jak podczas testowania produktów wyposażenia fabrycznego OE lub mieszczące się w granicach tolerancji. Wszystkie części Delphi, przeznaczone na niezależny rynek, przechodzą przez ten sam proces weryfikacji (PPV) i akceptacji (PPAP). PPV potwierdza, że wyprodukowana część będzie działać dokładnie w taki sam sposób jak prototyp, według którego została wyprodukowana, a PPAP gwarantuje, że wszystkie części spełniają wymagania określone dla próbek inżynieryjnych.

Testom momentu zerwania, płynności ruchu, wytrzymałości i zgodności wymiarowej zostały poddane sworznie kulowe i stabilizatory.

Test wyrwania przegubu
Mierzy siłę, jaka jest potrzebna do wyrwania przegubu z jego gniazda. Pozytywny wynik testu gwarantuje, że część będzie w stanie wytrzymać siły działające na niego w chwili, kiedy samochód znajduje się w ruchu. Jeśli siła potrzebna do wyrwania przegubu kulowego z gniazda jest niższa niż wartość określona dla wyposażenia fabrycznego, wówczas istnieje ryzyko, że przegub może zawieść w trakcie jazdy.

Przeguby Delphi w tym teście uzyskały wynik mieszczący się w ramach dopuszczalnej tolerancji, wynoszącej 1%.

Test zerwania przegubu
Mierzy siłę, jaka jest potrzebna do zerwania przegubu. I analogicznie do testu wyrwania przegubu - jeżeli siła potrzebna do zerwania przegubu kulowego z gniazda jest niższa niż wartość określona dla wyposażenia fabrycznego, wówczas przegub może zawieść w trakcie jazdy. Kierowca utraci wówczas kontrolę nad kierunkiem jazdy, ponieważ koło nie będzie już zamocowane do ramienia wahacza.

Przeguby Delphi w tym teście uzyskały wynik mieszczący się w ramach dopuszczalnej tolerancji, wynoszącej 1%.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty