Dział: Nowe technologie
Patronat działu: Delphi
ANDRZEJ KALINA: W krakowskim Centrum Technicznym Delphi
zajmujemy się problematyką ograniczenia emisji węglowodorów lotnych w hybrydowych układach napędowych dla pojazdów wyposażonych w silniki o zapłonie iskrowym. W naszej pracy koncentrujemy się na projekcie systemu redukcji emisji węglowodorów lotnych i na konieczności opracowania nowych komponentów, takich jak np. zawory regulujące przepływ oparów, podzespoły poprawiające regenerację pochłaniaczy par paliw oraz czujniki węglowodorów. Nasze doświadczenia przedstawiłem niedawno podczas kongresu Tank-Tech w Monachium.
Co praktycznego z tych doświadczeń wynika dla motoryzacji w **najbliższej przyszłości? **
AK: Przyszłość systemów ograniczania emisji
węglowodorów lotnych jest stymulowana poprzez rozwój hybrydowych układów napędowych, zwiększający się zasięg samochodów napędzanych elektrycznie i zmianami w przepisach dotyczących dopuszczalnych poziomów emisji. Nowoczesne systemy kontroli emisji, stosowane w samochodach hybrydowych, wymagają opracowania nowych komponentów i stworzenia nowego podejścia do całego systemu ograniczania emisji. Z perspektywy funkcjonowania i osiągów silnika o zapłonie iskrowym (benzynowego), działanie i projekt pochłaniaczy z węglem aktywnym, jako jednego z elementów układu paliwowego, staje się coraz ważniejsze.
Trzeba także pamiętać, że minimalizacja stopnia skomplikowania układu napędowego i łatwiejszy montaż samochodów pomagają zredukować koszty ponoszone przez producentów.
Czy Delphi, oprócz badań naukowych i testów, oferuje w tej dziedzinie producentom samochodów gotowe rozwiązania?
AK: Tak, nasze rozwiązania obejmują pochłaniacze z węglem aktywnym, moduły pochłaniaczy, desorbery termiczne i czujniki węglowodorów. Są one przeznaczone zarówno dla klasycznych, otwartych systemów paliwowych wyposażonych w zbiorniki pracujące pod ciśnieniem atmosferycznym jak i systemów zamkniętych wyposażonych w zbiorniki ciśnieniowe. Rozwiązania oferowane przez Delphi, przeznaczone dla samochodów hybrydowych, poprawiają wydajność systemu regeneracji pochłaniacza, umożliwiają optymalizację pracy silnika spalinowego i zapewniają spełnienie wymagań norm emisji zanieczyszczeń. Ponadto, nasze rozwiązania pomagają producentom pojazdów zminimalizować stopień skomplikowania układów paliwowych i obniżyć koszt montażu.
www.delphi.com
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?