Dział: Nowe technologie - Emisje kontrolowane z Krakowa

(tg)
Dr Andrzej Kalina, Fot. B.Kańska Bielak
Dr Andrzej Kalina, Fot. B.Kańska Bielak
Patronat działu: Delphi. W krakowskim Centrum Technicznym Delphi zespół polskich inżynierów pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami systemów kontroli emisji w samochodach hybrydowych. To może niezbyt spektakularne, ale zapewne jedno z ważniejszych zagadnień współczesnej motoryzacji.

Patrona działu Delphi
Patrona działu Delphi

Dział: Nowe technologie
Patronat działu: Delphi

ANDRZEJ KALINA: W krakowskim Centrum Technicznym Delphi 
zajmujemy się problematyką ograniczenia emisji węglowodorów lotnych w hybrydowych układach napędowych dla pojazdów wyposażonych w silniki o zapłonie iskrowym. W naszej pracy koncentrujemy się na projekcie systemu redukcji emisji węglowodorów lotnych i na konieczności opracowania nowych komponentów, takich jak np. zawory regulujące przepływ oparów, podzespoły poprawiające regenerację pochłaniaczy par paliw oraz czujniki węglowodorów. Nasze doświadczenia przedstawiłem niedawno podczas kongresu Tank-Tech w Monachium.

Co praktycznego z tych doświadczeń wynika dla motoryzacji w **najbliższej przyszłości? **

AK: Przyszłość systemów ograniczania emisji

Dr Andrzej Kalina, Fot. B.Kańska Bielak
Dr Andrzej Kalina, Fot. B.Kańska Bielak

węglowodorów lotnych jest stymulowana poprzez rozwój hybrydowych układów napędowych, zwiększający się zasięg samochodów napędzanych elektrycznie i zmianami w przepisach dotyczących dopuszczalnych poziomów emisji. Nowoczesne systemy kontroli emisji, stosowane w samochodach hybrydowych, wymagają opracowania nowych komponentów i stworzenia nowego podejścia do całego systemu ograniczania emisji. Z perspektywy funkcjonowania i osiągów silnika o zapłonie iskrowym (benzynowego), działanie i projekt pochłaniaczy z węglem aktywnym, jako jednego z elementów układu paliwowego, staje się coraz ważniejsze.

Trzeba także pamiętać, że minimalizacja stopnia skomplikowania układu napędowego i łatwiejszy montaż samochodów pomagają zredukować koszty ponoszone przez producentów.

Czy Delphi, oprócz badań naukowych i testów, oferuje w tej dziedzinie producentom samochodów gotowe rozwiązania?

AK: Tak, nasze rozwiązania obejmują pochłaniacze z węglem aktywnym, moduły pochłaniaczy, desorbery termiczne i czujniki węglowodorów. Są one przeznaczone zarówno dla klasycznych, otwartych systemów paliwowych wyposażonych w zbiorniki pracujące pod ciśnieniem atmosferycznym jak i systemów zamkniętych wyposażonych w zbiorniki ciśnieniowe. Rozwiązania oferowane przez Delphi, przeznaczone dla samochodów hybrydowych, poprawiają wydajność systemu regeneracji pochłaniacza, umożliwiają optymalizację pracy silnika spalinowego i zapewniają spełnienie wymagań norm emisji zanieczyszczeń. Ponadto, nasze rozwiązania pomagają producentom pojazdów zminimalizować stopień skomplikowania układów paliwowych i obniżyć koszt montażu.

www.delphi.com

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty