Dział: Nowe technologie - Wokół koła

Redakcja
Patronat: Delphi. Firma Delphi prowadzi kampanię „Wokół Koła. Jest ona skierowana do techników i mechaników i podkreśla znaczenie diagnostyki i szkoleń w naprawie systemów ważnych dla bezpieczeństwa.
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi

Dział: Nowe technologie
Patronat: Delphi

Sześć szkoleń obejmuje zagadnienia od wstępnych po bardzo zaawansowane. Jako część, skierowanej do mechaników kampanii komunikacyjnej „Wokół Koła”, Delphi Automotive doradza, w jaki sposób można zapewnić wysoką jakość wymiany amortyzatorów parami, a nie wymienianie tylko jednej, uszkodzonej części.

Nie oszczędzaj, bo stracisz
W przypadku, gdy jeden z amortyzatorów uległ awarii z powodu zużycia, należy się spodziewać, że jego odpowiednik również wkrótce ulegnie awarii. Przy wymianie pojedynczych amortyzatorów może się okazać, że układ kierowniczy będzie działał nieprawidłowo, a bezpieczeństwo nie zostanie zapewnione. Niestabilna oś może zredukować kontakt pomiędzy oponą a drogą, co doprowadzi do nierównego zużycia opon, niestabilności pojazdu i może spowodować, że kontrola pokonywania zakrętów stanie się znacznie trudniejsza. Siła tłumiąca amortyzatorów ma również wpływ na transfer masy w przechyłach bocznych i wzdłużnych w czasie hamowania lub pokonywania zakrętów, co potwierdza znaczenie posiadania w samochodzie dwóch amortyzatorów charakteryzujących się taką samą siłą tłumienia.

Porównaj drogi hamowania
Droga hamowania pojazdu może również się wydłużyć w sytuacji, kiedy osie samochodu są niestabilne. W konsekwencji,

Fot: Delphi
Fot: Delphi

samochód może mieć problemy z hamowaniem po wciśnięciu hamulca. Przy poruszaniu się z prędkością 80 km/h samochodem, w którym na tej samej osi, jeden amortyzator jest nowy a drugi zużyty, długość drogi hamowania może wzrosnąć od 2,6 metra. Przy dwóch nowych amortyzatorach, długość drogi hamowania wynosi 37,8 m, w porównaniu do 43,6 m – w samochodzie, w którym tylko jeden amortyzator został wymieniony. Zaleca się także wymianę wszystkich związanych z amortyzatorami elementów, takich jak systemy mocowania górnego, systemy osłon i sprężyny zawieszenia.

Delphi ma ofertę amortyzatorów sprzedawanych na niezależnym rynku części zamiennych, dostosowaną do 95% wszystkich marek i modeli samochodów poruszających się po drogach. Producent oferuje swoje amortyzatory jako dwie odrębne serie produktów:

Seria Delphi Comfort. Seria Comfort wykorzystuje technologię twintube, stosowaną przez większość producentów samochodów i montowaną w niemal 90% wszystkich pojazdów dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Ten rodzaj amortyzatorów charakteryzuje się trwałością, ponieważ rura zbiornika chroni cylinder przed uszkodzeniami zewnętrznymi i lepiej wspiera amortyzator podczas przechyłów

Seria Delphi Performance. Dostępne w technologii twintube” i monotube, sportowe amortyzatory wykorzystują sprężony gaz dla zapewnienia precyzyjniejszej pracy zaworów oraz dla zwiększonej odporności na działanie wysokich temperatur. Są one stosowane w samochodach terenowych, klasy średniej i kategorii premium. Technologia monotube została zaprojektowana specjalnie do samochodów terenowych i luksusowych, zapewnia szybszy czas reakcji amortyzatora i jego precyzyjniejsze ustawienie we wszystkich warunkach terenowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty