Dział: Oświetlenie - DRL - białe światło w jasny dzień

Redakcja
Patronat działu: Philips
Patronat działu: Philips
Patronat: Philips. Diody LED już zrobiły karierę w motoryzacji, a mimo to wciąż zachwycają wyglądem i ciekawią technologią. Dla projektantów LED to niewyczerpane źródło inspiracji, dla praktycznych inżynierów oszczędność energii i niezawodność.
Patronat działu: Philips
Patronat działu: Philips

Dział: Oświetlenie
Patronat działu: Philips

 

Technologia LED znalazła zastosowanie w światłach do jazdy dziennej (DRL) z kilku co najmniej powodów. Najważniejszy z nich to bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Światła dzienne, ze względu na swą konstrukcję, nie świecą w dół, oświetlając drogę tak, jak światła mijania, ale przed siebie – dokładnie w kierunku użytkowników jadących z przeciwka. Ponadto barwa światła emitowanego przez DRL jest zbliżona do światła dziennego, co przy dużej intensywności świecenia powoduje, że są o wiele łatwiej dostrzegalne, niż światło wytwarzane przez tradycyjną żarówkę. Światła te emitują światło o niezwykle wysokiej temperaturze barwowej (6 tys. stopni Kelvina). Dla porównania, lampy ksenonowe emitują światło w granicach 4100-4800 st. Kelvina.

Drugi atut to trwałość wyższa niż ksenony. DRL działają przez 10 tysięcy godzin, czyli prawie całe życie samochodu - 500 000 km

DRL działają przez 10 tysięcy godzin, czyli prawie całe życie samochodu. Fot: Philips
DRL działają przez 10 tysięcy godzin, czyli prawie całe życie samochodu. Fot: Philips

przejechanych z prędkością 50 km/h.

Argument kolejny to niskie zużycie paliwa podczas jazdy z włączonymi światłami dziennymi. Na przykład dwie żarówki halogenowe pobierają 110 W energii, komplet świateł do jazdy dziennej od 32 do 42 W, a technologii LED Philipsa zaledwie 10 W. Aby wyprodukować 110 W energii, trzeba spalić 0,23 litra benzyny na 100 km. W praktyce kierowcy ma to kapitalne znaczenia. Światła dzienne LED Philipsa, które wytwarzają 10 W energii na 100 km to dla kierowcy koszt niewielki, wynoszący 0,02 litra benzyny.

Kupując światła do jazdy dziennej, należy zwrócić uwagę, czy mają one homologację. Decydujmy się tylko na te z wytłoczoną homologacją E, np. E1 i literami RL na kloszu. Uwaga! Rynek jest pełen tanich podróbek z Chin. Są one niskiej jakości, nieszczelne i źle odprowadzają ciepło. Na drodze przeszkadzają kierowcom nadjeżdżającym z przeciwka.

Dobra rada:
Światła dzienne można instalować samodzielnie. Warto jednak pamiętać, że powinny znajdować się na wysokości nie niższej niż 25 cm od ziemi i nie wyższej niż 150 cm. Odległość między modułami musi wynosić minimum 60 cm. Trzeba je montować w miejscu nie dalszym niż 40 cm od bocznego obrysu samochodu.

Firma Logic Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Staniewicka 18
tel. 22 679 44 49
www.logic.eu

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty