Dział:Praktyka warsztatowa
Patronat: Schaeffler Polska Sp. z o.o.
W modelach wymienionych powyżej sprzęgło jest sterowane mechanicznie. Luz przy załączaniu sprzęgła jest korygowany poprzez linkę sprzęgła zapewniającą napięcie wstępne. Dzięki temu łożysko oporowe sprzęgła zawsze obraca się z tą samą prędkością, co sprzęgło.
Z powodu nieprawidłowego montażu lub mechanicznej usterki w systemie sterowania sprzęgłem, wymagane napięcie wstępne nie zawsze jest osiągnięte, co powoduje różnice w prędkości obrotowej sprzęgła i łożyska oporowego.
Spowodowane w ten sposób tarcie powoduje abrazję na sprężynie talerzowej. W rezultacie, pojedyncze końcówki sprężyny talerzowej mogą zostać wyłamane, powodując awarie sprzęgła.
Podobne uszkodzenia mogą być skutkiem braku osiowości łożyska oporowego, spowodowanej brakiem lub uszkodzeniem czopów skrzyni biegów, zużyciem tulei półosi lub zniszczeniem/wygięciem widełek wysprzęglających.
Foto1: Uszkodzona przez brak wstępnego napięcia sprężyna talerzowa. Z tego powodu, podczas wymiany sprzęgła, należy sprawdzić funkcjonowanie całego układu sterowania sprzęgłem – zgodnie z instrukcjami montażowymi producenta.
Należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu!
Informacje techniczne i właściwe części zamienne można znaleźć pod adresem: www.Schae_er-Aftermarket.pl lub www.RepXpert.com
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?