Dział: Przewody hamulcowe - Przewody hamulcowe do kontroli

(t)
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Patronat działu: PRZEDSIĘBIORSTWO WP. Nic tak nie działa na wyobraźnię kierowców jak wypadek. Jego przyczyną nie zawsze jest błąd kierowcy, wynikający z nieprzestrzegania przepisów. Zdarza się bardzo często, że zawodzą wyeksploatowane przewody hamulcowe.

Dział: Przewody hamulcowe
Patronat działu: PRZEDSIĘBIORSTWO WP



Patronat działu: WP
Patronat działu: WP


Nic tak nie działa na wyobraźnię kierowców jak wypadek. Jego przyczyną nie zawsze jest błąd kierowcy, wynikający z nieprzestrzegania przepisów. Zdarza się bardzo często, że zawodzą wyeksploatowane przewody hamulcowe.

Brawura, niskie umiejętności kierowcy, nieprzestrzeganie przepisów to główne przyczyny wypadków drogowych, ale sporo zastrzeżeń można mieć do stanu technicznego pojazdów, a w szczególności do układu hamulcowego. Wiele na ten temat mają do powiedzenia upoważnieni diagności w stacjach kontroli pojazdów. Dbamy o wymianę oleju, pielęgnujemy lakier, utrzymujemy w czystości wnętrze, ale kto myśli o stanie przewodów hamulcowych? To co nie jest widoczne, kierowców zazwyczaj nie interesuje, w myśl zasady, co z oczu to i z serca. A szkoda, pęknięty przewód hamulcowy bowiem to bezpośrednia przyczyna wielu tragicznych w skutkach wypadków.

Autoryzowani diagności oceniają
Jedna z warszawskich stacji kontroli pojazdów bada rocznie ponad 6 tys. samochodów. Dane zebrane przez diagnostów, to skarbnica wiedzy o stanie technicznym eksploatowanych w Polsce pojazdów, ale już po wstępnej analizie tych danych nasuwają się smutne refleksje. Polacy, po wciąż odstających od europejskich standardów drogach, jeżdżą coraz mocniejszymi i szybszymi autami, w których najbardziej zawodnym zespołem są hamulce.

Niesprawne układy hamulcowe to podstawowa usterka w samochodach,

Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP

które nie przechodzą badań technicznych. Na przykład w 234 leciwych Mercedesach stwierdzono 36 usterek, z których aż 28 dotyczyło układu hamulcowego i przewodów. Na 360 zbadanych Opli nie dopuszczono do ruchu 56, w tym 31 z powodu wadliwie działającego układu hamulcowego. Zdaniem diagnosty, przynajmniej 20% aut eksploatowanych w kraju ma poważne usterki podwozi, a z tego 10% do 15% niesprawne hamulce. Jednym zdaniem, auta eksploatowane w naszym kraju szybko tracą zdrowie, można powiedzieć należy im się kategoria D, czyli ograniczona zdolność do służby...drogowej.

Tanio i bezpiecznie
W każdym z badanych aut w wieku powyżej 6 lat należało by bez oglądania wymienić komplet przewodów hamulcowych. To dość prosty i niekosztowny zabieg. Bardzo dobrą opinią cieszą się polskie przewody marki "WP". Spełniają wszystkie standardy dostawców części na pierwszy montaż i aftermarket. Są to przewody miedziane, które w odróżnieniu od stalowych, nie korodują pod wpływem soli i chemicznych substancji drogowych. Cała produkcja firmy "WP" jest objęta programem przestrzegania jakości ISO 9001/2000.

A ile te przewody kosztują? Zdarza się, że ćwierć ceny, której od polskiego kierowcy, czy warsztatu żąda dostawca zagraniczny. Przewody te są montowane także w autoryzowanych stacji obsługi.

Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
Fot: PRZEDSIĘBIORSTWO WP
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty