Dział: Przewody zapłonowe - Prawidłowa wymiana przewodów zapłonowych

Redakcja
Patronat: Janmor. Przewody zapłonowe są istotnym elementem sprawnego auta. Mimo, że wydają się być czymś niezawodnym, narażone są na wiele niekorzystnych czynników. Przewody od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce znoszą wysokiej częstotliwości drgania, znaczne różnice temperatur oraz zanieczyszczenia, które dostają się pod maskę podczas jazdy. Od tego, czy zachowają wysokie przewodnictwo i zapewnią bezzakłóceniowy styk między cewką a świecami zależy praca silnika. Aby zapewnić im trwałość i cieszyć się bezawaryjnym funkcjonowaniem należy przestrzegać zasad prawidłowego montażu. Janmor radzi jak postępować podczas montażu/demontażu przewodów.
Fot. Janmor
Fot. Janmor
Przed przystąpieniem do demontażu przewodów upewnij się, że silnik jest zimny.
  1. Nie demontuj od razu całej wiązki. Dla poprawnej instalacji właściwa jest wymiana przewodów po jednym. Przewody są numerowane odpowiednio do kolejności cylindrów, lecz metodyczne postępowanie pozwala unikać pomyłki oraz usprawnia pracę.
  2. Wymianę przewodów zaczynaj zawsze od najdłuższego.
  3. Przed przystąpieniem do operacji usuń wszystkie zapinki i rozdzielacz. Nigdy nie ciągnij za kabel, w ten sposób możesz doprowadzić do uszkodzenia rdzenia lub izolacji przewodu. Na wygodny i bezpieczny uchwyt pozwala gumowa końcówka przewodu. Demontując przewód powoli zsuwaj końcówkę obracając ją lekko dookoła osi. Odradza się używanie kombinerek lub innych narzędzi. Kabel można zdemontować ręcznie, a pomaganie sobie obcążkami czy śrubokrętem zwiększa ryzyko uszkodzenia.
  4. Używając miękkiej szmatki i odtłuszczacza (np. alkoholu) usuń smar, który może znajdować się na końcówce świecy lub na cewce zapłonowej. Wszelkie zanieczyszczenia pozostawione na tych elementach stają się później przyczyną złego przewodnictwa.
Fot. Janmor
Fot. Janmor
Nowy przewód podłącz do świecy zapłonowej. Poprowadź go przez wszystkie zapinki i kanały w kierunku rozdzielacza lub cewki. Odpowiedni przebieg przewodu jest bardzo istotny. Konieczne jest ominięcie układu wydechowego i innych gorących obszarów. Właściwe prowadzenie przewodu pozwala też zminimalizować ryzyko pęknięć wynikających ze wstrząsów podczas jazdy i rozruchu.
  1. Prawidłowy montaż można wyczuć przez charakterystyczne kliknięcie metalowej końcówki – podobne do zapinania zatrzasku.

Janmor zajmuje się produkcją wysokiej jakości cewek i przewodów zapłonowych co potwierdza certyfikatem jakości ISO 9001:2008. Firma, koncentrując się na konkretnym segmencie rynku motoryzacyjnego, zapewnia około 1700 referencji przewodów zapłonowych i prawie 600 referencji cewek. Oferuje części do 30 tysięcy modeli jakie można spotkać na drogach Europy.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty