Zgodnie z unijną dyrektywą, kraje członkowskie Unii Europejskiej są zobowiązane do przeprowadzania państwowych egzaminów
na prawo jazdy uwzględniając również kwestie tzw. "eco drivingu". Jest to związane z planem zmniejszenia emisji CO2 w transporcie drogowym na terenie krajów wspólnoty. Resort infrastruktury i rozwoju przygotował już nowe przepisy, które zawierają stosowne zmiany.
Przypomnijmy, że do głównych zasad eco-drivingu możemy zaliczyć np. jazdę na możliwie najniższych obrotach. W dużym uproszczeniu chodzi o to, by zmianę biegu na wyższy wykonywać najpóźniej przy 2,5 tys. obr./min. W głównej mierze zależy to jednak od warunków panujących na drodze.
Kolejnym ważnym aspektem ekojazdy jest przewidywanie sytuacji drogowych w celu osiągnięcia możliwie jak najbardziej płynnej jazdy. Chodzi tu m.in. o oszczędzanie hamulców poprzez hamowanie silnikiem, czy rozpędzenie auta jeszcze przed wjazdem na wzniesienie. O tym, czy kierowca prowadzi auto ekonomicznie, będzie decydował egzaminator.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy zmiany te wejdą w życie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?