Przed wprowadzeniem zmian w 2013 roku, egzamin teoretyczny zdawało 8 na 10 osób. Potem proporcje się odwróciły.- Generalnie jest problem, bo niektóre pytania są źle skonstruowane - twierdzi Patrycja Kubica, która do egzaminu teoretycznego podchodziła już osiem razy.
W sumie pytań jest ponad 2000. Odpowiadają za nie dwie firmy - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych i Instytut Transportu Samochodowego. Do tej pory Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego wybierały z której z baz chcą korzystać. W 2014 roku zasady mają się zmienić. - Te dwie firmy, które w początkowym okresie ze sobą konkurowały, w tej chwili jakby łączą swoje siły - wyjaśnia Jerzy Kuwak, dyrektor WORD-u w Katowicach. Pytania nadal nie będą jednak jawne. - Musimy zmusić naszych młodych obywateli do tego, żeby uczyli się prawa o ruchu drogowym w myśl idei jaką jest bezpieczeństwo na drogach publicznych - dodaje Kuwak.
Unia Europejska wymaga także sprawdzania umiejętności energooszczędnego kierowania samochodem. To czeka kierowców w drugiej połowie 2014 roku. - Osoby, które miały potrzebę, aby zdawać egzamin na prawo jazdy, odwlekają to licząc że coś się może zmienić w tych zasadach, a nie zmieni się nic - komentuje Zbigniew Lisowski ze Szkoły ECODRIVE.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?