Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36910 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ekscytujące kolory i cichsza kabina

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Peugeot Bardziej poręczny i ekologiczny – to najważniejsze cechy Peugeota 107 po faceliftingu, który jest już dostępny w polskich salonach.

Bardziej poręczny i ekologiczny – to najważniejsze cechy Peugeota 107 po faceliftingu, który jest już dostępny w polskich salonach. Fot. Peugeot

Czym mały Francuz różni się od poprzednika? Zmieniono przód, który otrzymał duży grill. Tablica rejestracyjna znajduje się na dole, podkreślając kontury kratki wlotu powietrza o strukturze plastra miodu. Osłona zderzaka ma boczne nawiewy, ozdobione kratką i podwójną listwą dekoracyjną.

Charakterystyczny profil 107-ki to nie tylko inne osłony zderzaków, ale również nowe, siedmioramienne 14-calowe kołpaki. Klapa bagażnika z szybą z przyciemnianego szkła oddziela pionowe światła trójkątne od sferycznych.

Fot. Peugeot We wnętrzu też są zmiany. Tapicerka może być teraz w kolorze zgodnym z nadwoziem lub mocno z nim kontrastującym.  Do istniejących sześciu pastelowych kolorów nadwozia doszły dwa oryginalne: pomarańczowy manadaline i niebieski electra.

Koncepcja kabiny nawiązuje do kolorystyki zewnętrznej, ożywia i nadaje radośniejszego wyglądu. W prostym, funkcjonalnym wnętrzu zobaczymy siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, podświetlany na pomarańczowo panel sterowania klimatyzacją oraz prędkościomierz, uzupełniony obrotomierzem 

Dość krótkie nadwozie oferuje miejsce czterem osobom i bagażnik o pojemności 200 litrów. Tylne siedzenia można złożyć i mamy wówczas łącznie do dyspozycji 750 litrów przestrzeni bagażowej. Co istotne, w kabinie, dzięki lepszej izolacji akustycznej jest ciszej niż w poprzednim modelu. 

Zwarta sylwetka auta o długości 3,43 metra, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz Fot. Peugeot zmniejszony do 9,46 metra promień skrętu sprawiają, że jest bardziej poręczne w mieście.

Silniki do Peugeota 107 pozostały właściwie bez zmian. Podstawowy to 3-cylindrowy, benzynowy o mocy 68 KM, uznany przez jurorów plebiscytu Engine of the Year za najlepszy w klasie poniżej 1 litra pojemności. Jest też 4-cylindrowy diesel 1.4 Hdi o mocy 55 KM. Pierwszy, w cyklu mieszanym zużywa 4,5 litra benzyny, drugi 4,1 litra oleju napędowego na 100 km. Ale silniki są teraz przyjaźniejsze dla środowiska i emitują mniej CO2. Benzynowy tylko 106 g, diesel 109 g na każdy kilometr. 

W ciągu trzech lat obecności na rynku Peugeot 107 sprzedał się w liczbie 322 tys. sztuk.  Podobnie jak większość samochodów tej kategorii, pełni rolę drugiego auta w rodzinie, a o jego zakupie najczęściej decydują kobiety (69 proc.). W najtańszej wersji 1.0 Happy 3-drzwiowy Peugeot 107 kosztuje 32 500 zł. 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • emenemsik (gość)

    W tej cenie wolałbym Hyundaia i10

  • Roger

    wersja 5d ?!?

  • nabaam

    Babski samochodzik.

  • Jarpoz

    Dlaczego Peugeot na siłę upiera się przy stylistyce wlotu powietrza "a-la" palce włożone do ust i maksymalnie rozciągnięte? Na szczęście chyba najnowsze koncepty dają nadzieję na jakąś poprawę.

  • peppek

    Toż to złom francuski. Ja właśnie zamówiłem żonie suzuki splash z 2008 roku za 35 tys. W wyposażeniu ma 6 poduszek, klimę, 15 calowe koła, elektrykę, skórzana kierownicę ze sterowaniem radia i wiele innych. Poza tym świetny silnik 1.2 o mocy 86 kM. Oglądałem też Toyote Aygo (to samo co ten peugeot) Tragedia !!! i ceny z kosmosu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 107 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 107 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 107 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł