Do tej pory, modele oznaczone symbolem e-tron były hybrydami silników spalinowych i elektrycznych. Jednak tym razem, Audi zdecydowało się pójść o krok dalej i stworzyć samochód zeroemisyjny. Sercem układu jest jednostka zapewniająca moc 82 KM, która w razie potrzeby może zostać zwiększona do 114 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 270 Nm. Do napędu wykorzystano bezstopniową przekładnię, która przekazuje moc wyłącznie na przednią oś. Jak zapewnia producent, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje temu kompaktowi 11,2 sekundy.
**CZYTAJ TAKŻE
Ceny Audi A6 Avant w PolsceAudi rozpoczyna oficjalne testy A1 e-tron**
Główną wadą większości samochodów elektrycznych jest ich niewielki zasięg. Nie inaczej jest w przypadku A3 e-tron. W pełni naładowane baterie, które są umieszczone pod podłogą bagażnika, tylną kanapą i w środkowym tunelu, wystarczają na pokonanie 140 kilometrów. Ładowanie akumulatorów z domowego gniazdka zajmuje 9 godzin. Jeśli podłączymy e-trona do stacji szybkiego ładowania, czas ten zostanie skrócony do 4 godzin.
Choć auto wygląda, jakby miało trafić w najbliższym czasie do produkcji, niemiecki producent wyklucza taką możliwość. A3 e-tron jest jedynie prototypem i takim pozostanie. Stanowi jednak wyraźny sygnał, że następna generacja tego modelu (premiera w 2012 roku) będzie już dostępna z napędem elektrycznym.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?