Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektryczne bi-turbo od Audi

(pp)
Fot. Audi
Fot. Audi
Audi przedstawiło projekt nowego typu doładowania dla silników wysokoprężnych. Wyróżnia się on zastosowaniem tradycyjnej turbosprężarki, a także elektrycznego kompresora wspomagającego jej pracę.
Fot. Audi
Fot. Audi

Główną ideą, która przyświeca inżynierom Audi przy budowaniu tej konstrukcji, jest zapewnienie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy możliwie jak najniższych obrotach. Silnik korzysta z turbosprężarki napędzanej gazami wylotowymi, a także elektrycznym kompresorem, który jest w stanie rozpędzić wirnik turbiny do wysokich prędkości w znacznie krótszym czasie, niż miało to miejsce dotychczas.

Pozwala to na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bazą do stworzenia takiego silnika jest stosowany przez koncern Volkswagena motor 3.0 bi-turbo TDI. Standardowo, generuje on 313 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty