Elektryczny Defender - coraz bliżej produkcji

źródło: mototarget.pl
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover kontynuuje testy elektrycznych wersji modelu Defender w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

W ramach testów obciążeniowych samochód będzie wykorzystywany w roli „konia pociągowego” w ogrodzie botanicznym Eden

Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover
Land Rover Electric Defender MY13, Fot: Land Rover

Project w Wielkiej Brytanii. Zadaniem elektrycznego Defendera będzie przewożenie osób odwiedzających tereny ogrodu w różne miejsca - osoby te nie będą jednak podróżowały wewnątrz pojazdu, ale w czterech 60-osobowych przyczepach dołączonych do auta.

W tak nietypowej i ekstremalnej sytuacji najlepiej sprawdzi się właśnie silnik elektryczny, który w Defenderze dysponuje mocą 94 KM i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm. Na pokładzie znajduje się także akumulator litowo-jonowy o pojemności 27 kWh, który pozwala na przejechanie około 80 kilometrów. Producent deklaruje, że „prądu” wystarczy na osiem godzin jazdy. Po wyczerpaniu akumulatora będzie go można naładować nawet w cztery godziny, korzystając z ładowarki 7 kW.

Elektryczny Defender został wyposażony w skrzynię redukcyjną oraz typowy dla tego modelu napęd na cztery koła. Land Rover zainstalował również zmodyfikowaną wersję systemu Terrain Response.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty