Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Elektryka w samochodzie

Data publikacji: Autor: pim

Elektryczne silniczki w samochodach już dość powszechnie otwierają za nas okna czy dachy kabrioletów. Coraz częściej są także wykorzystywane do otwierania drzwi.

Chodzi głównie o wielkie i ciężkie przesuwane drzwi w dużych vanach. Ostatnio jednak udało się na tyle zmniejszyć wielkość zespołu napędzającego drzwi, że będzie można montować je także w mniejszych samochodach.

W USA produkowane od 1993 roku elektrycznie otwierane drzwi znalazły się w ponad 2 milionach aut. Od zeszłego roku Delphi, producent takich drzwi, dostarcza ich również do bliźniaczych vanów Citroena, Peugeota i Fiata. Na razie jeszcze jako wyposażenie dodatkowe. Według informacji Delphi obecnie co drugie z tych aut ma już jednak takie drzwi. Producent uważa, że w 2006 roku liczba elektrycznych drzwi montowanych w europejskich autach przekroczy 570 tys. rocznie.

Zastosowanie elektrycznego otwierania i zamykania w drzwiach przesuwanych było najłatwiejsze, bo w grę wchodziły elementy przesuwane na prowadnicach za pomocą mechanizmu linkowego. Delphi ma jednak także elektrycznie otwierane i zamykane (czyli podnoszone i opuszczane) klapy bagażników aut typu sedan, tylne drzwi bagażowe (hatchback, kombi) a także pokrywy przestrzeni bagażowej pickupów. Jesteśmy coraz bardziej wygodni, więc należy przypuszczać, że już wkrótce takie rozwiązania zaczną pojawiać się w coraz większej ilości aut.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości