Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Emisja spalin. Ruch aut mniejszy, a smog nadal trzyma

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Fot. Pixabay Choć zmalał ruch samochodowy to smog unoszący się nad polskimi miastami ma się dobrze. Tak jest na przykład w Warszawie, w której pomimo mniejszej liczby aut na ulicach nie odnotowano spadku stężenia pyłów w powietrzu.

Liczne ograniczenia związane z epidemia koronawirusa spowodowały, że wyraźnemu zmniejszeniu uległ ruch samochodowy w miastach. Wiele firm, w tym dużych zakładów pracy, zredukowało lub wręcz zawiesiło działalność. Duża liczba osób pracuje zdalnie w miejscu zamieszkania. Dlatego zniknęły poranne dojazdy do pracy i popołudniowe powroty. Do tego ludzie nie wychodzą z domów w obawie przed epidemią.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Wydawałoby się zatem, że mniejsza liczba samochodów na ulicach będzie sprzyjać poprawie jakości powietrza. Według danych Warszawskiego Alarmu Smogowego z 30 marca, zanieczyszczenie powietrza w centrum Warszawy osiągnęło stan podwyższony. Podobnie w dzielnicach Ursynów czy Targówek. Ale już we Włochach zanotowano poziom ostrzegawczy, zaś w Wawrze był to stan bardzo zły. We wszystkich przypadkach najgorsza jakość powietrza występowała wieczorem.

Skąd zatem smog, jeśli jeździ mniej samochodów? Eksperci tłumaczą, że głównym składnikiem smogu jest pył zawieszony - PM - który do atmosfery trafia w wyniku spalania węgla i drewna. Oba paliwa są najczęściej używane w piecach gospodarstw domowych.

Czynnikiem sprzyjającym utrzymywaniu się smogu jest bezwietrzna sucha pogoda, czyli tak, jak w kilku minionych dniach.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • RegeneracjaDPF Kadex (gość)

    Jeśli nawet emisja spalin nie zmniejszyła się znacznie wraz z mniejszym natężeniem ruchu, nie oznacza, że nie należy nadal przywiązywać wagi do sprawnego funkcjonowania układów wydechowych w pojazdach i sprawnych katalizatorów. Tlenki azotu i sadza są szkodliwe dla zdrowia ludzi i zwierząt, dlatego warto sprawdzać regularnie stan filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Wiele osób nie robi tego, z obawy na koszt związany z wymianą. Filtry DPF i katalizatory można jednak wyczyścić i zregenerować, co znacznie ten koszt obniży. W warsztatach, które świadczą tego typu profesjonalną usługę, można doprowadzić katalizator i filtr do niemalże fabrycznego stanu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości