Wszystko
o samochodach

Przepisy / Warto wiedzieć

Euro 2016. O tym trzeba pamiętać jadąc autem do Francji

Data publikacji: Autor: (mm/ip) TVN Turbo/x-newss

Fot. Materiały prasowe Zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to prawdziwe święto dla kibiców. Wielu z nich wybierze się do Francji, by osobiście dopingować swoją drużynę.

Fot. Materiały prasowe W 2015 roku we Francji 69 060 kierowców straciło prawo jazdy, a ponad 70 procent mandatów było wystawionych za przekroczenie prędkości. Co to oznacza? Że nadchodzące wydarzenie, to prawdziwe żniwa dla francuskiej policji, która dla polskich kibiców może być złym wspomnieniem.

Jest drogo

Wyjeżdżając w stronę Europy Zachodniej trzeba przywyknąć do tego, że płacimy drożej niż w Polsce. Jednak o ile więcej, zazwyczaj przekonujemy się będąc już na miejscu. W przypadku mandatów za przekroczenie prędkości, warto wiedzieć wcześniej, z jakimi konsekwencjami należy się liczyć. Mówiąc wprost jest drogo. Minimalny mandat za jazdę przekraczającą dopuszczalną prędkość o nie więcej niż 10 km/h, to 39 euro, ale już maksymalny wynosi 159 euro, czyli ok. 699 zł. Najdrożej jest, gdy dozwolona prędkość zostanie przekroczona o ponad 60 km/h. Wówczas mandat może wynieść nawet 3 119 euro, co oznacza kwotę ponad 13 000 zł!

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!

Poniżej instruktaż dla kierowców dotyczący wysokości mandatów:

Przekroczenie prędkości

Minimalny mandat

Maksymalny mandat

<10 km/h

39 €

159 €

>10 km/h do 40 km/h

159 €

369 €

>40 km/h do 60 km/h

500 €

2 000 €

>60 km/h

779 €

3 119 €

Wskazówka dla kierowców

Jadąc do Francji będziemy podróżować przez inne kraje Europy Zachodniej, trzeba więc być przygotowanych na inne niż w Polsce przepisy oraz wymagania. Wielu kierowców ma przekonanie, że w Niemczech nie ma limitów prędkości na autostradach. Rzeczywiście to prawda, ale tylko na niektórych odcinkach, w wielu miejscach pojawiają się limity prędkości 110-120km/h zależne od stanu nawierzchni lub zbliżających się rozjazdów. W Belgii oraz innych krajach nie napotkamy na tabliczki ostrzegające przed fotoradarem stacjonarnym, a same fotoradary nie są oznaczone na żółto, bardzo łatwo więc o mandat. We Włoszech z kolei, popularne są odcinkowe pomiary prędkości na autostradach. Takich miejsc jest znacznie więcej niż w Polsce. Prawie 30% autostrad.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mfind

    Dla tych którzy się zdecydują na podróż samochodem na EURO, dobra rada, by zadbać o Assistance, które w różnych okolicznościach może się przydać i pozwoli nam albo kontynuować podróż albo też bezpiecznie wrócić do domu, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Kupując go z OC czy w pakiecie OC + AC też zapłacimy mniej. Pozdrawiam Maciek porównywarka OC i AC

  • Tomek (gość)

    A może warto zrobić dobry artykuł? Napisać w jakiej formie przysyłane są do Polski mandaty z fotoradarów, jaki jest margines pomiaru i formy płatności mandatu. Kiedy na tablicy świetlnej na autostradzie możemy zobaczyć swoje numery rejestracyjne? Czym różni się jazda autostradowa we Włoszech i Niemczech od jazdy we Francji... Osobną kwestią jest akceptacja kart kredytowych na bramkach. Możnaby całkiem fajny tekst stworzyć. To jak? Jeszcze jedno podejście do tematu?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości