Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Euro NCAP. Jak bezpieczne są nowe samochody?

Data publikacji: Autor: (mm)

Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku. 

Fot. Euro NCAP Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro NCAP. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku.

Pierwsze wyniki prób Euro NCAP zostały opublikowane 4 lutego 1997 r. przy wsparciu ze strony organizacji FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Międzynarodowa Federacja Samochodowa), ICRT (wcześniej znana pod nazwą International Testing) oraz rządu brytyjskiego i szwedzkiego. Przed tą datą koncerny motoryzacyjne były zobowiązane spełnić jedynie podstawowe, przewidziane w przepisach prawa wymogi w zakresie testów zderzeniowych, których wyniki nie były publikowane. Konsumenci nie mieli możliwości porównania poziomu bezpieczeństwa, jakie oferowały poszczególne pojazdy.

Obecnie w testach Euro NCAP samochody mogą uzyskać maksymalnie pięć gwiazdek, przyznawanych nie tylko za jakość ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych podczas zderzenia, ale również rozwiązania zapobiegające wypadkom. Próby odzwierciedlają sytuacje, w jakich można znaleźć się w prawdziwym życiu i ponieść obrażenia, a nawet śmierć.

Redakcja poleca:

Jeździliśmy nowym Golfem. Zmienił się na lepsze?
Oto najmocniejszy Lanos w Polsce
O tym musi pamiętać każdy kierowca

Producenci, których samochody uzyskają najlepszy wynik, są zobowiązani wykazać, że ich pojazdy są standardowo wyposażone w rozwiązania zapobiegające zderzeniom lub minimalizujące ich następstwa, a w sytuacjach, gdy wypadkowi nie można zapobiec, zapewniają odpowiednią ochronę kierowcy, pasażerom i pozostałym użytkownikom dróg.

W galerii poniżej przedstawiamy wyniki testów z 2016 roku. Punktem wyjściowym w naszym zestawieniu była ocena w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. Samochody zostały uszeregowane od tych, które pod tym względem wypadły najlepiej, do tych, które uzyskały najgorszy rezultat.

Redakcja poleca: 81-latka w 300-konnym Subaru

Źródło: TVN Turbo/x-news

Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku. 

Fot. Euro NCAP

Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku.

Fot. Euro NCAP

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • UYB (gość)

    tylko, że akurat pokazaliście auta których NIKT nie kupuje! Super, dzięki, ostatni gasi światło!

  • Radek D (gość)

    Ja samochody pożyczam w Panek w klasie premium. Mają same nowe pojazdy, same doskonałej klasy i bezpieczne. Dobrze, że dziś na bezpieczeństwo się stawia, ale też wspomnieć warto, że nawet najlepszy system i najgrubsza blacha nie zastąpia naszego mózgu - po prostu warto myśleć na drodze.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości