Euro NCAP. Jak bezpieczne są nowe samochody?

(mm)
Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku. Fot. Euro NCAP
Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku. Fot. Euro NCAP
Ponad 78 000 – tyle wynosi szacunkowa liczba kierowców i pasażerów aut, których śmierci udało się zapobiec w latach 1998–2015 dzięki testom zderzeniowym Euro NCAP. Sprawdzamy jakie wyniki uzyskały samochody poddane testom w 2016 roku.

Pierwsze wyniki prób Euro NCAP zostały opublikowane 4 lutego 1997 r. przy wsparciu ze strony organizacji FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Międzynarodowa Federacja Samochodowa), ICRT (wcześniej znana pod nazwą International Testing) oraz rządu brytyjskiego i szwedzkiego. Przed tą datą koncerny motoryzacyjne były zobowiązane spełnić jedynie podstawowe, przewidziane w przepisach prawa wymogi w zakresie testów zderzeniowych, których wyniki nie były publikowane. Konsumenci nie mieli możliwości porównania poziomu bezpieczeństwa, jakie oferowały poszczególne pojazdy.

Obecnie w testach Euro NCAP samochody mogą uzyskać maksymalnie pięć gwiazdek, przyznawanych nie tylko za jakość ochrony kierowcy, pasażerów i pieszych podczas zderzenia, ale również rozwiązania zapobiegające wypadkom. Próby odzwierciedlają sytuacje, w jakich można znaleźć się w prawdziwym życiu i ponieść obrażenia, a nawet śmierć.

Producenci, których samochody uzyskają najlepszy wynik, są zobowiązani wykazać, że ich pojazdy są standardowo wyposażone w rozwiązania zapobiegające zderzeniom lub minimalizujące ich następstwa, a w sytuacjach, gdy wypadkowi nie można zapobiec, zapewniają odpowiednią ochronę kierowcy, pasażerom i pozostałym użytkownikom dróg.

W galerii poniżej przedstawiamy wyniki testów z 2016 roku. Punktem wyjściowym w naszym zestawieniu była ocena w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. Samochody zostały uszeregowane od tych, które pod tym względem wypadły najlepiej, do tych, które uzyskały najgorszy rezultat.

Redakcja poleca: 81-latka w 300-konnym Subaru

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty