Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Euro NCAP. Mazda 6, Mercedes Klasy A i inne nowości w testach zderzeniowych

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Euro  NCAP Euro NCAP przeprowadziło kolejne testy zderzeniowe. Po raz pierwszy w historii organizacji przebadany został samochód elektryczny, zasilany ogniwami wodorowymi - Hyundai Nexo.

Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40% swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.

Zobacz także: Taki będzie nowy model Skody

W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.

Citroen Berlingo

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

Hyundai Nexo

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80%

Lexus ES

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 90%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

Mazda 6

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 66%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73%

Mercedes Klasy A

ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 92%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

Opel Combo

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

Peugeot Rifter

ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości