Europejska premiera Mitsubishi Concept GC-PHEV na Geneva

(ip)
Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi
Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi
Mitsubishi Concept GC-PHEV, którego europejska premiera odbyła się na salonie samochodowym 2014 Geneva Motor Show, łączy prawie siedem dekad doświadczeń firmy Mitsubishi w budowaniu samochodów 4WD z zasadniczymi koncepcjami technicznymi zastosowanymi w całkowicie nowym, przyjaznym dla środowiska modelu Outlander PHEV.

Mitsubishi Concept GC-PHEV (czyli “Grand Cruiser”) miał swoją światową premierę w listopadzie 2013 roku na 43 Tokijskim

Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi
Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi

Salonie Samochodowym. Jest to duży SUV nowej generacji ze stałym napędem 4WD i z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym dającym możliwość ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła (PHEV).

Zgodnie z długą tradycją pojazdów 4WD firmy Mitsubishi, która rozpoczęła się w 1936 roku wraz z narodzinami modelu PX33, Concept GC-PHEV wyraża współczesną wizję MMC dużego, mocnego samochodu rozpieszczającego pasażerów najwyższym poziomem bezpieczeństwa we wszystkich warunkach terenowych (w jakich prawo pozwala jeździć samochodem), w drodze do pracy lub w trakcie wypoczynku, a wszystko to przy jak najmniejszym oddziaływaniu na środowisko naturalne.

Projekt nadwozia łączy muskularne powierzchnie z żywymi, ostrymi liniami, co tworzy bryłę nadwozia, która wydaje się być wykuta z jednego bloku materiału. Ze światłami do jazdy dziennej umieszczonymi wysoko, celem zapewnienia jak najlepszej widoczności pojazdu, z reflektorami zabudowanymi pod osłonami w zderzaku, z wlotem powietrza zaznaczonym wyraźnymi, poziomymi listwami i z solidnych rozmiarów osłoną pod zderzakiem, pas przedni wygląda mocno i okazale. Z tyłu stapiające się z szerokim zderzakiem, duże drzwi przestrzeni bagażowej łączą świeży wygląd z wysoką funkcjonalnością, a widoczność do tyłu poprawia użycie dodatkowych dolnych okienek.

Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi
Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi

W projekcie nadwozia w wielu miejscach zastosowano kombinację cech podwyższających sprawność aerodynamiczną pojazdu, jak listwy wlotu powietrza o zmiennej geometrii zwiększające sprawność chłodzenia silnika. Drzwi bez rozdzielającego je słupka B zapewniają łatwy dostęp do przestronnego wnętrza, podkreślając wszechstronność i wygodę, jaką gwarantuje Mitsubishi Concept GC-PHEV.

Mitsubishi Concept GC-PHEV wykorzystuje hybrydowy układ napędowy z zewnętrznym ładowaniem akumulatora, zapewniający świetne osiągi, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących wszechstronnego, dużego samochodu SUV, ale przy ograniczeniu oddziaływania samochodu na środowisko do absolutnego osiągalnego minimum.

Zastosowanie zasadniczych koncepcji technicznych modelu Outlander PHEV w Concept GC-PHEV, który jest znacznie większym i mocniejszym, luksusowym samochodem terenowym SUV (jazda w terenie zgodnie z obowiązującymi przepisami), pozwoliło firmie na dokonanie dalszego postępu w rozwoju technologii hybrydowych elektrycznych układów napędowych z ładowaniem zewnętrznym.

W tym wypadku układ napędowy PHEV składa się z doładowanego silnika spalinowego V6 o pojemności 3 litrów, za którym znajduje się sprzęgło, silnik elektryczny dużej mocy i ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, natomiast akumulator o dużej pojemności zainstalowano z tyłu pod podłogą przestrzeni bagażowej, poprawiając w ten sposób rozkład obciążenia na osie pojazdu.

Tak jak w modelu Outlander PHEV, nowy układ napędowy PHEV automatycznie przełącza tryby jazdy wybierając pomiędzy trybem całkowicie elektrycznym, a trybami napędu hybrydowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych, poziomu

Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi
Mitsubishi Concept GC-PHEV, Fot: Mitsubishi

naładowania akumulatora i kilku innych czynników.

Układ napędowy systemu PHEV zapewnia dobre osiągi, gwarantuje kierowcy satysfakcję z prowadzenia samochodu Mitsubishi Concept GC-PHEV, umożliwia mu skuteczne radzenie sobie z nawierzchniami o niskiej przyczepności, a także sprawne i dynamiczne holowanie przyczepy. Układ napędowy znakomicie reaguje na zmiany położenia pedału przyspieszenia, zapewnia płynność przyspieszeń, a także ciszę we wnętrzu typową dla samochodów luksusowych, co wynika z zasady działania systemu PHEV zastosowanego w tym samochodzie.

System PHEV zastosowany w Mitsubishi Concept GC-PHEV zapewnia także możliwość wykorzystania akumulatorów o dużej pojemności jako zewnętrznego źródła zasilania odbiorników elektrycznych. Zainstalowane w samochodzie gniazdko 100V prądu zmiennego (standard w Japonii) może dostarczać mocy do 1500 watów, co z powodzeniem wystarczy do zasilania urządzeń na kempingu, a także pozwala zapewnić awaryjne zasilanie urządzeń domowych. W ten sposób można dostarczyć tylko z samochodowych akumulatorów energię w ilości zużywanej przez statystyczne gospodarstwo domowe w ciągu doby, a jeśli byłoby to konieczne, ładując akumulatory za pomocą silnika spalinowego, można zaspokajać zapotrzebowanie domu na energię elektryczną nawet przez 13 dni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty