Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Excelsior Super X

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Wprowadzony w 1925 roku Super był pierwszym z klasy amerykańskich 45. Za jego śladem, wkrótce na rynku pojawiły się 45. Indiana i Harley - Davidson.

Wprowadzony w 1925 roku Super był pierwszym z klasy amerykańskich 45. (750 cm3 ). Za jego śladem, wkrótce na rynku pojawiły się 45. Indiana i Harley - Davidson.

W momencie swego debiutu Super X nie miał konkurenta na rynku. Silnik posiadał rozrząd JOE. Ciekawostką Excelsiorów było urządzenie ułatwiające rozruch. Specjalny mechanizm w układzie rozrządu powodował uchylenie zaworów przez pierwsze ćwierć skoku rozrusznika nożnego.

Zachęcony sukcesem "750" Super X Indian wprowadził Scouta 101 o tej samej pojemności. W odpowiedzi Excelsior przekonstruował swój model w 1929 r. W wyniku modernizacji podwozia motocykl otrzymał obniżoną ramę i kroplowy zbiornik. Zbiornik składał się z dwóch części. W jednej mieściło się paliwo, druga oprócz benzyny mieściła również zbiornik oleju. Na baku zamontowano konsolę z prędkościomierzem. Cechą charakterystyczną był również obszerny przedni błotnik. Maszyna osiągała 20 KM. Ważący 204 kg motocykl mógł rozpędzić się do 105 km/h.

Produkcja modelu Super X zakończyła się w 1932 r. wraz z zamknięciem firmy Excelsior. Zasłużona marka nie zdołała obronić się przed skutkami wielkiego kryzysu. Na placu boju pozostały tylko dwie firmy Indian i Harley Davidson.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości