Wprowadzony w 1925 roku Super był pierwszym z klasy amerykańskich 45. (750 cm3
). Za jego śladem, wkrótce na rynku pojawiły się 45. Indiana i Harley - Davidson.W momencie swego debiutu Super X nie miał konkurenta na rynku. Silnik
posiadał rozrząd JOE. Ciekawostką Excelsiorów było urządzenie ułatwiające
rozruch. Specjalny mechanizm w układzie rozrządu powodował uchylenie zaworów
przez pierwsze ćwierć skoku rozrusznika nożnego.
Zachęcony sukcesem "750" Super X Indian wprowadził Scouta 101 o tej
samej pojemności. W odpowiedzi Excelsior przekonstruował swój model w 1929
r. W wyniku modernizacji podwozia motocykl otrzymał obniżoną ramę i kroplowy
zbiornik. Zbiornik składał się z dwóch części. W jednej mieściło się paliwo,
druga oprócz benzyny mieściła również zbiornik oleju. Na baku zamontowano
konsolę z prędkościomierzem. Cechą charakterystyczną był również obszerny
przedni błotnik. Maszyna osiągała 20 KM. Ważący 204 kg motocykl mógł rozpędzić
się do 105 km/h.
Produkcja modelu Super X zakończyła się w 1932 r. wraz z zamknięciem
firmy Excelsior. Zasłużona marka nie zdołała obronić się przed skutkami
wielkiego kryzysu. Na placu boju pozostały tylko dwie firmy Indian i Harley
Davidson.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?