Taką cenę uzyskał wyścigowy model Ferrari 250 GTO z numerem podwozia 5111, który w 1963 zwyciężył Tour de France. Wówczas za jego kierownicą zasiadał Jean Guichet.
Samochód nabył w 1974 roku Paul Pappalardo, jeden z kolekcjonerów z Greenwich. Po tym jak auto zostało odnowione brało udział m.in. w wyścigu Le Mans Classic w 2002 roku. Nie wiadomo kto został nowym właścicielem pojazdu.
Produkowane w latach 1962–1964 Ferrari 250 GTO to dziś bardzo rzadki widok, gdyż auto powstało jedynie w liczbie 33 egzemplarzy. Pod jego maską znajdował się 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3-litrów, który generował moc 300 KM. Auto rozpędzało się w 6,2 sekundy od 0 do 100 km/h i było w stanie przyspieszyć do 280 km/h.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?