Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Ferrari Challenge Stradale

Data publikacji: Autor: pim

 Ferrari Challenge Stradale to wariacja na temat modelu 360. Przygotowano ją z myślą o tych, którzy chcą jeździć po drogach samochodami o torowych właściwościach.

Podstawami przygotowania tej wersji były aerodynamika, a zwłaszcza redukcja wagi. Przy budowie samochodu wykorzystano rozwiązania zaczerpnięte z wyścigów.

Pracując nad właściwościami aerodynamicznymi samochodu zmieniono przedni zderzak, obniżając go i powiększając wloty powietrza. Zmieniono także progi i zarys tylnych błotników.

Pierwszy krok do zmniejszenia wagi to wykorzystanie do budowy tylko aluminium i tytanu.

Umieszczony w centralnym miejscu
tablicy rozdzielczej żółty obrotomierz
przykuwa wzrok .

Wiele elementów nadwozia i wnętrza, np. panele drzwi czy szkielety foteli, zostało wykonanych z włókien węglowych. Elementem "odchudzenia" samochodu było także wykorzystanie zaadaptowanych z Formuły 1 ceramiczno - węglowych tarcz hamulcowych. Łącznie, w porównaniu z modelem 360 Modena, challenge stradale jest o 110 kg lżejszy. We wnętrze samochodu przede wszystkim zrezygnowano z "niepotrzebnych" elementów, takich jak tapicerka drzwi, maty i wykładziny, co zresztą odpowiada także stylizacji pozostałych elementów na wyścigowo - rajdowe.

Centralnym elementem deski rozdzielczej jest obrotomierz, który dzięki żółtemu cyferblatowi niemal wskakuje w oczy kierowcy. Kierownica w górnej części jest nieco spłaszczona, podobnie, jak w samochodach wyścigowych. Za kierownicą widać metalowe skrzydełka, służące do zmiany biegów.

Drzwi są pokryte włóknem węglowym, podobnie jakśrodkowy tunel, na którym umieszczono najważniejsze przełączniki i przyciski: uruchamiający silnik, włączający wsteczny bieg, wyłączający system ASR.

Fotele są tylko dwa. Miejsce za nimi szczelnie wypełnia silnik V8 o pojemności 3,5 l. Ma on moc 425 KM. Dzięki niemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Może jeździć z prędkością 300 km/h.

Challenge stradale jest dostępny w dwóch wersjach - bardziej ekstremalnej i "cywilnej". Pierwsza ma wyczynowe siedzenia z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa i odsuwanymi szybami. Druga ma bardziej komfortowe siedzenia z trzypunktowymi pasami i skórzaną tapicerką oraz tradycyjnie otwierane okna.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości