Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37264 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Ferrari. Nowy model Roma. Jaką ma moc i co oferuje?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Fot. Ferrari Ferrari zaprezentowało swój nowy model - Roma. Jest najmniejszym z aktualnie produkowanych aut w Maranello. Ma być współczesną reinterpretacją beztroskiego stylu z lat 50. i 60.

Stylistycznie Ferrari Roma charakteryzuje się czystymi liniami auta z nadwoziem coupe. Jego harmonijne proporcje są w dużej mierze zgodne z tradycją Grand Touring, z której 250 GT Berlinetta lusso jest najbardziej kultowym przykładem.

Ale Roma to nie tylko popisy stylistyczne, ale również zastosowana najnowocześniejsza technologia. Podwozie auta korzysta z modułowej technologii opracowanej przez Ferrari dla modeli nowej generacji. Zarówno nadwozie, jak i podwozie zostały przeprojektowane, aby uwzględnić najnowsze technologie redukcji masy i zaawansowane technologie produkcji. W rzeczywistości 70% jego składników jest całkowicie nowych.

Silnik V8 z turbodoładowaniem generuje 620 KM przy 7500 obr./min, co czyni go najmocniejszym w swoim segmencie. Jednostka jest wyposażona w system zmiennego zarządzania doładowaniem, co zapewniaj natychmiastową reakcję przepustnicy. Do mocnego silnika odpowiednio dostosowano również układ wydechowy, usuwając tłumiki i wprowadzając nowe zawory obejściowe.

Nowa 8-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest bardziej kompaktowa i o 6 kg lżejsza niż jej 7-biegowa poprzedniczka. Zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a ponadto zmiany biegów są szybsze i bardziej płynne, co sprawia, że samochód reaguje jeszcze lepiej zarówno podczas jazdy na trasie, jak i w warunkach ruchu miejskiego, w tym także ruszania z miejsca.

Zobacz także: Czy wiesz, że....? Przed II wojną światową były auta na... gaz drzewny

Ponadto Ferrari Roma wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy dynamiki pojazdu Ferrari, z których najbardziej znaczącym przykładem jest Side Slip Control 6.0 (pierwszy w samochodzie Ferrari GT) i Ferrari Dynamic Enhancer, które kontrolują kąt odchylenia poprzez hydrauliczną regulację ciśnienia hamowania.

Rezultat tych zabiegów jest imponujący. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 9,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Dwuosobowa kabina został przedzielona w taki sposób, aby stworzyć jakby dwie oddzielne kapsuły dla kierowcy i pasażera. Kierowca ma do dyspozycji 16-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który zapewnia wszystkie niezbędne informacje. Pośrodku na centralnej konsoli jest jeszcze 8,4-calowy pionowy ekran sterowania różnymi funkcjami auta. Wreszcie trzeci, najmniejszy ekran sterowania ma do dyspozycji pasażer.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

Fot. Ferrari

Fot. Ferrari

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ferrari zdjęcia

Ferrari dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl