Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat 500. Specjalna wersja na 60. urodziny

(mm)
Fiat 500 - wersja urodzinowa Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.2 (69 KM). Nabywcy w standardzie znajda m.in. 7-calowy ekran systemy multimedialnego, automatyczną klimatyzację i dedykowaną tapicerkę.Fot. Fiat
Fiat 500 - wersja urodzinowa Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.2 (69 KM). Nabywcy w standardzie znajda m.in. 7-calowy ekran systemy multimedialnego, automatyczną klimatyzację i dedykowaną tapicerkę.Fot. Fiat
Fiat przygotował specjalną, urodzinową wersję Fiata 500. Będzie limitowana, a pojazd trafi także do Polski.

Auto otrzymało składany, materiałowy dach. Zdecydowano się na umieszczenie w kilku miejscach loga "vintage", natomiast na masce silnika pojawiły się chromowane listwy. 

Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.2 (69 KM). Nabywcy w standardzie znajda m.in. 7-calowy ekran systemy multimedialnego, automatyczną klimatyzację i dedykowaną tapicerkę.

Powstanie tylko 560 egzemplarzy jubileuszowego Fiata 500, a każdy z nich to wydatek 77 100 zl.**

Trochę historii

„Pięćsetka” zadebiutowała latem 1957, ale została przyjęta chłodno. Dopiero następna wersja, z listopada, wyposażona w mocniejszy, 15-konny silnik rozkręciła sprzedaż. W 1958 pojawił się 500 Sport o mocy 21,5 KM, zdolny rozpędzać się w sprzyjających warunkach do 105 km/h.

Fiat 500 „Nuova” kosztował we Włoszech 465 000 lirów. Na zwykłego, dłuższego o metr 4-drzwiowego sedana Fiat 1100, należało wydać ponad dwa razy tyle. Cena otworzyła „pięćsetce” drzwi do wielu domów, wcześniej opanowanych przez jednoślady.

Zobacz także: Jak dobrać olej silnikowy?

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Pierwszą głębszą przemianę samochód przeszedł jesienią 1960 r. Unowocześniony 500 D (co nie miało nic wspólnego z dieslem!) dostał silnik powiększony do 499 cm3, znany z 500 Sport. Ważniejsze było jednak wprowadzenie składanej tylnej kanapy. Wcześniej za prościutkimi przednimi fotelami była tylko sztywna ławka. Składany dach był krótszy, nie obejmował już tylnej szyby. Kierunkowskazy przeniesiono pod reflektory, a na przednich błotnikach pojawiły się maleńkie, dodatkowe. W marcu 1965 w modelu 500 F przeniesiono zawiasy na przednią krawędź drzwi. Wzmocniono sprzęgło i przekładnię główną.

Fiacik dojrzał trzy lata później, gdy do produkcji weszła odmiana 500 L (jak „lusso” – luksusowa). Miała zderzaki z subtelnym orurowaniem i nową deskę rozdzielczą. Układ napędowy nie zmienił się.

Produkcję „pięćsetki” zakończono w 1975 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty