Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36359 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Fiat 500 X kontra Honda HR-V

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Fiat 500X

Silniki obu aut to jakby bliźniacze konstrukcje. Mają taką samą moc, podobny moment obrotowy, zbliżoną charakterystykę i identyczne spalanie. Osiągi 500 X i HR-V praktycznie się nie różnią. Samochody są żwawe, do co codziennej jazdy mają aż nadto wigoru.

Fot. Dariusz Dobosz Nie tak dawno segment małych aut rekreacyjnych dopiero raczkował, a teraz jest jednym z najważniejszych na rynku. Czym te niewielkie SUV-y, takie jak Honda HR-V i Fiat 500 X, przyciągają tak wielu nabywców?

Fiat 500X

Silniki obu aut to jakby bliźniacze konstrukcje. Mają taką samą moc, podobny moment obrotowy, zbliżoną charakterystykę i identyczne spalanie. Osiągi 500 X i HR-V praktycznie się nie różnią. Samochody są żwawe, do co codziennej jazdy mają aż nadto wigoru.

Fot. Dariusz Dobosz Zarówno Fiat jak jak i Honda przystąpili do tego intratnego interesu całkiem niedawno, budując zupełnie nowe samochody. Honda HR-V drugiej generacji zadebiutowała w Europie przed rokiem i zdążyła już zjednać sobie sporą rzeszę fanów. Fiatowi 500 X, pokazanemu po raz pierwszy w 2014 r. idzie jeszcze lepiej. A stawka rywali jest już całkiem pokaźna. Siedemnaście modeli to już spora grupa, w której coraz mocniej trzeba się rozpychać by być jak najbliżej pozycji lidera.

Konstruując HR-V Honda bazowała na modelu Jazz, a jej głównym założeniem koncepcyjnym było stworzenie samochodu o wyglądzie SUV-a, funkcjonalności minivana i elegancji „coupe”. Elegancji HR-V trudno odmówić, ale żeby od razu była to porcja gracji typowej dla „coupe” ? Mamy raczej do czynienia z klasycznym, rekreacyjnym hatchbackiem o ładnej, proporcjonalnej sylwetce. Samochód jest wysoki, masywny, i ma typowe dla takich aut detale. O banalności nie ma jednak mowy, co widać choćby w wyjątkowo ciekawej stylizacji przedniego pasa. Fiat 500 X wygląda jak zwykła „pięćsetka”, ale po kilku wizytach na siłowni. Stylizacja nawiązująca do kultowego modelu w połączeniu z muskularną sylwetką stworzyła bardzo oryginalną mieszankę. 500 X jest niepowtarzalny i zdecydowanie wyróżnia się z tłumu SUV-ów tworzonych według zupełnie innego kanonu.

Fiat 500X

Silniki obu aut to jakby bliźniacze konstrukcje. Mają taką samą moc, podobny moment obrotowy, zbliżoną charakterystykę i identyczne spalanie. Osiągi 500 X i HR-V praktycznie się nie różnią. Samochody są żwawe, do co codziennej jazdy mają aż nadto wigoru.

Fot. Dariusz Dobosz Przedział pasażerski Hondy wita nas dużą ilością twardych tworzyw sztucznych, ale są one bardzo dobrze zmontowane i nie rażą. Głównie dlatego, że w górnych partiach pokryto je materiałami tapicerskimi, znacząco podnoszącymi estetykę. Przeciętność schowana jest więc w niższych partiach, odsłanianych jedynie przy wsiadaniu i wysiadaniu. Lewa strona deski rozdzielczej prezentuje się ciekawie. Podobać może się duży i czytelny zestaw wskaźników z jednym centralnym i dwoma mniejszymi „zegarami” umieszczonymi po bokach. Prawa strona to popis japońskiej ekstrawagancji, z dziwacznie wyglądającą szczeliną nawiewową, kompletnie nie pasującą do całej reszty. We wnętrzu Fiata znajdziemy więcej miękkich tworzyw sztucznych, ale z kolei są one nieco gorzej obrobione na krawędziach. Czasami elementy z tworzyw lubią też gdzieniegdzie zaskrzypieć. Ogólne wrażenie jest jednak pozytywne. Dobrze prezentuje się też deska rozdzielcza z ładnym zestawem wskaźników, podobnym do tego w Hondzie i równie czytelnym. Atrakcyjny dodatek stanowi panel z tworzywa sztucznego w kolorze nadwozia, ciągnący się przez cały kokpit.

Przestronniejsze wnętrze w przedniej części ma Fiat, jadący mają tu więcej swobody niż w Hondzie. Z tyłu nieco wygodniej jest w Hondzie, ale tak naprawdę oba auta nie mają zbyt wiele do zaoferowania w kwestii miejsca za przednimi fotelami. W obu modelach jest też problem ze środkowym, tylnym siedzeniem. O wygodzie dla dorosłych na tym wąziutkim skrawku wolnego miejsca nie ma mowy. W HR-V niewiele zmienia fakt, że jest ono oddzielone od dwóch pozostałych foteli. Honda przeważa nad Fiatem, i to znacząco, pojemnością bagażnika. Ma też bardziej funkcjonalne wnętrze, bowiem tylne fotele można składać nie tylko w tradycyjny sposób, ale też w taki, że uzyskuje się wolne miejsce od podłogi aż po dach. Taki system zwany Magic Seat pozwala przewieźć wysokie rzeczy, co czasem się przydaje. Fiat ma jedynie tradycyjnie składane tylne siedzenia.

Fiat 500X

Silniki obu aut to jakby bliźniacze konstrukcje. Mają taką samą moc, podobny moment obrotowy, zbliżoną charakterystykę i identyczne spalanie. Osiągi 500 X i HR-V praktycznie się nie różnią. Samochody są żwawe, do co codziennej jazdy mają aż nadto wigoru.

Fot. Dariusz Dobosz

Fiat 500X

Silniki obu aut to jakby bliźniacze konstrukcje. Mają taką samą moc, podobny moment obrotowy, zbliżoną charakterystykę i identyczne spalanie. Osiągi 500 X i HR-V praktycznie się nie różnią. Samochody są żwawe, do co codziennej jazdy mają aż nadto wigoru.

Fot. Dariusz Dobosz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jedrek (gość)

    Fiatem nie jechałem, jechałem za to HR-V,. Auto z silnikiem benzynowym jedzie fajnie i w miarę cicho pod warunkiem że nie przekracza się 3500 obr/min - powyżej silnik głośno wyje, diesel nie nadaje się na nierówne drogi jazda honda z takim silnikiem przypomina skakanie żabką. Samochód jest ładny i wygodny.

  • Krzysiek (gość)

    Fiat dużo ładniejszy, honda taka nijaka się wydaje.

  • Greg (gość)

    Fiat o wiele ładniejszy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat 500X zdjęcia

Honda HR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat 500X Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł