Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat 500X 1.4 MultiAir 4x4. Włoski przepis na crossovera

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Fiat 500X

Długość Fiata 500X wynosi 4,25 m, szerokość to 1,8 m, a wysokość to 1,6 m. W wyglądzie nadwozia widać wyraźne nawiązanie do kultowej „pięćstetki". To m.in. charakterystyczny grill, owalne reflektory czy tylne lampy otoczone chromowanymi listwami. W bardziej uterenowionej stylistyce zaprojektowano tył samochodu, który podkreślono czarnymi listwami otaczającymi dolną partię nadwozia.

Fot. Wojciech Frelichowski Fiat 500X to auto z modnego obecnie segmentu miejskich SUV-ów, czy raczej crossoverów, czyli pojazdów, które mają cechy terenówki, ale są mniejsze i bardziej komfortowe.

Fiat 500X

Długość Fiata 500X wynosi 4,25 m, szerokość to 1,8 m, a wysokość to 1,6 m. W wyglądzie nadwozia widać wyraźne nawiązanie do kultowej „pięćstetki". To m.in. charakterystyczny grill, owalne reflektory czy tylne lampy otoczone chromowanymi listwami. W bardziej uterenowionej stylistyce zaprojektowano tył samochodu, który podkreślono czarnymi listwami otaczającymi dolną partię nadwozia.

Fot. Wojciech Frelichowski Fiat 500X zadebiutował w 2014 roku. Auto bazuje na płycie podłogowej Small US Wide 4x4, która jest pochodną płyty Fiat Small platform, na której powstały m.in. modele 500L i Grande Punto. Natomiast technologicznie bliźniaczym autem dla 500X jest Jeep Renegade.

Długość Fiata 500X wynosi 4,25 m, szerokość to 1,8 m, a wysokość to 1,6 m. W wyglądzie nadwozia widać wyraźne nawiązanie do kultowej „pięćstetki". To m.in. charakterystyczny grill, owalne reflektory czy tylne lampy otoczone chromowanymi listwami. W bardziej uterenowionej stylistyce zaprojektowano tył samochodu, który podkreślono czarnymi listwami otaczającymi dolną partię nadwozia.

Nietypowe wskaźniki

Echa modelu 500 są widoczne także w kabinie, np. w stylu, w którym zaprojektowano kokpit. Przed oczami kierowcy jest dość nietypowy zestaw trzech wskaźników w okrągłych tubach. Głównym i największym jest wyświetlacz komputera pokładowego, a po jego obu bokach zlokalizowano prędkościomierz i obrotomierz.

Takie ustawienie zegarów nieco utrudnia ich odczyt, tym bardziej, ż ich średnica jest niewielka. Szczególnie niewygodne jest obserwowanie prędkościomierza, który został zamontowany po lewej stronie wyświetlacza komputera. Na szczycie kokpitu znajduje się ekran systemu audio i nawigacji satelitarnej (jeśli jest w wyposażeniu). Poniżej są pokrętła nawiewu i klimatyzacji. To trochę niefortunna lokalizacja, bo aby nastawić właściwie ustawienie kierunku nawiewu kierowca musi spojrzeć w dół. Dobrze, że pokrętła są duże, co ułatwia ich regulowanie.

Redakcja poleca:

Przegląd auta przed zimą. Co możemy zrobić sami?
Akcyza na samochód. Kolejny projekt zmian
Ksenony czy halogeny?

PFiat 500X

Długość Fiata 500X wynosi 4,25 m, szerokość to 1,8 m, a wysokość to 1,6 m. W wyglądzie nadwozia widać wyraźne nawiązanie do kultowej „pięćstetki". To m.in. charakterystyczny grill, owalne reflektory czy tylne lampy otoczone chromowanymi listwami. W bardziej uterenowionej stylistyce zaprojektowano tył samochodu, który podkreślono czarnymi listwami otaczającymi dolną partię nadwozia.

Fot. Wojciech Frelichowski rzednie fotele są wygodne i mają niezłe boczne podparcia. Z tyłu miejsca na nogi nie brakuje, ale podróż na kanapie w trójkę należy planować w ostateczności, bo może być ciasno. Bagażnik, jak na takie auto, ma całkiem sporą pojemność wynoszącą 350 litrów. Przestrzeń bagażową można powiększyć do 1000 litrów po złożeniu oparcia kanapy.

Benzynowe turbo

Testowany egzemplarz Fiata 500X był wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 170 KM. Jednostka z serii MultiAir II ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.

Po mocnym wciśnięciu gazu prędkość rośnie szybko, choć wskazówka obrotomierza podnosi się raczej leniwie. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 250 Nm, które są dostępne dopiero od 2500 obr./min. Ale to wystarcza, aby przyspieszenie od 0 do 100 k/h trwało poniżej 9 sekund.

Z silnikiem skonfigurowana jest dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. To pierwsze takie rozwiązanie w aucie marki Fiat, i jedno z nielicznych w samochodzie tej wielkości. Przekładnia jest sterowana elektronicznie i posiada funkcję przełączania "w locie" (shift-on-the-fly) z możliwością przełączenia na ręczny tryb sekwencyjny. Zastosowanie tak zaawansowanego automatu pozwoliło na zmniejszenie zużycia paliwa. Co prawda deklarowany przez producenta poziom 6,7 l na 100 km jest raczej osiągnięcia. W naszym teście średnie zużycie paliwa było o litr wyższe.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat 500X zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat 500X Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł