Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37002 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat 500X Sport. Prezentacja modelu, wrażenia z jazdy

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Fiat Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Wąskie i kręte drogi wijące się wśród pagórków w okolicach Florencji to dobry teren do sprawdzenia możliwości tego auta. Zwłaszcza, jeżeli ma ono sportowe geny. W dotychczasowej gamie Fiata 500X próżno było szukać takiej odmiany. Osoby oczekujące nutki sportu w swoim miejskim crossoverze musiały omijać salony Fiata. Teraz to się zmienia - za sprawą nowej wersji 500X Sport.

FIAT 500X SPORT. CZYM SIĘ WYRÓŻNIA

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Jakub MielniczakSylwetka Fiata 500X jest dobrze znana. Auto nawiązuje do dziedzictwa marki i jest spójne stylistycznie ze swoimi braćmi - modelami 500 i 500L. Dopisek „Sport” oznacza przede wszystkim większe felgi (opcjonalnie nawet 19-calowe), obniżone o 13 mm i dodatkowo utwardzone zawieszenie, listwy progowe i nadkoli lakierowane w kolorze nadwozia, zmienione zderzaki i podwójną końcówką układu wydechowego. Klamki i lusterka zewnętrzne wykończono w kolorystyce tytanu, co ma dodać całości charakteru.

We wnętrzu producent chwali się nowymi fotelami pokrytymi dedykowaną tkaniną łączoną z winylem, czerwono-szarymi przeszyciami tapicerki i ciemną podsufitką. Za dopłatą można zamówić dodatki z alkantary w kabinie pasażerskiej (na daszku nad zestawem wskaźników i kierownicy). Dodatkowo, do gamy kolorystycznej wchodzi nowa barwa oznaczona jako „Czerwona Seduzione”, która na żywo wygląda bardzo efektownie.

W standardzie odmiana 500X ma na pokładzie m.in.: reflektory Full LED, system multimedialny Uconnect 7 z nawigacją, obsługą Apple CarPlay i Android Auto, automatyczną klimatyzację i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Odmiana „Sport” będzie występowała z dwoma silnikami benzynowymi - litrowym, generującym 120 KM, łączonym z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów oraz mocniejszym o 30 KM, 1,3-litowym w standardzie zestawionym z sześciostopniowym, dwusprzęgłowym automatem DCT. To właśnie tą drugą odmianą mogliśmy pojeździć w czasie włoskiej prezentacji.

FIAT 500X SPORT. JAK JEŹDZI

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Jakub MielniczakPrzyznamy szczerze, że zestawienie 150-konnego silnika z dwusprzęgłowym automatem w większości przypadków działa nadzwyczaj dobrze. Motor jest nieźle wyciszony, nie wibruje, a dzięki momentowi obrotowemu 270 Nm dostępnemu już przy 1850 obr/min wyprzedzanie 500X przebiega bezproblemowo. Według danych fabrycznych, „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 9,1 s. Subiektywnie auto jest jeszcze szybsze. Co istotne, podczas powolnej jazdy (np. w korku) skrzynia nie szarpie, co nie jest rzeczą oczywistą wśród konstrukcji dwusprzęgłowych.

Zobacz także: Silniki współpracujące z LPG. Na co zwrócić uwagę

Żeby nie było jednak zbyt różowo, życzylibyśmy sobie szybszej reakcji na gaz. Podczas jazdy górskimi serpentynami, redukcje wymuszone głębokim wciskaniem pedału gazu były bardzo powolne. Aby zachować płynność i dynamikę jazdy, przełączyliśmy przekładnię w tryb manualny, który rozwiązał problem. Dzięki manetkom umieszczonym przy kierownicy, zmiany biegów są łatwe, sama skrzynia w trybie manualnym pracuje znakomicie.

Jeżeli zastanawiacie się, na ile „fabryczny tuning” 500X spowodował obniżenie komfortu jazdy, spieszymy z odpowiedzią, że owszem, w dość znacznym. Już standardowe zawieszenie zwykłej odmiany jest stosunkowo twarde. „Sport” jest wyczuwalnie sztywniejszy. 19-calowe felgi nie pomagają w wybieraniu krótkich nierówności. Wrażenie ogólnej twardości układu jezdnego auta potęgują twarde fotele. W zamian za pewne wyrzeczenia w kwestii komfortu, kupujący otrzymuje wzorowe prowadzenie w zakrętach i bezpośredni układ kierowniczy. 500X Sport jest doskonale zbalansowany i jazda nim po krętej (ale równej!) drodze dostarcza sporo przyjemności.

Zużycie paliwa w czasie dynamicznej jazdy w górach przekroczyło 12 l/100 km. W  czasie spokojnej podróży poza miastem powinno udać się zejść do 7-8 l/100 km. Nie jeździliśmy pięćsetką po mieście, dlatego ze szczegółowym raportem dotyczącym zużycia paliwa wstrzymamy się do momentu dłuższego testu auta w naszej redakcji.

FIAT 500X SPORT. PODSUMOWANIE

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Jakub MielniczakUsportowiona wersja Fiata 500X wygląda atrakcyjnie i bardzo dobrze się prowadzi. Ograniczony komfort prawdopodobnie nie będzie przeszkadzał komuś, kto lubi jeździć dynamicznie stawiając na pierwszym miejscu dobre trzymanie się drogi i precyzję pokonywania zakrętów. Importer póki co nie opublikował oficjalnego cennika Fiata 500X Sport. Wiemy nieoficjalnie, że ceny będą się zaczynały od ok. 85 tys. zł za wersję z litrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów.

 



ZALETY:

  • dynamiczny silnik;
  • sportowe prowadzenie;
  • dobrze wykonane wnętrze.


WADY:

  • ograniczony komfort jazdy;
  • skrzynia w trybie automatycznym czasem się „gubi”.

Fiat 500X Sport dane techniczne:


Fiat 500X Sport 1.0 Firefly Fiat 500X Sport 1.3 Firefly
długość/szerokość/wysokość [mm] 4264/1796/1595
Rozstaw osi [mm] 2570
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1545\1545
Masa własna [kg] 1305 1320
Pojemność bagażnika [l] 350
pojemność zbiornika paliwa [l] 48



Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa
Pojemność skokowa [cm3] 999 1332
Liczba cylindrów 3 4
Napęd na przednie koła
Skrzynia biegów/liczba przełożeń manualna, 6-biegowa automatyczna, dwusprzęgłowa, 6-biegowa



Moc KM / kW 120 \ 88 150 \ 110
Moment obrotowy  [Nm] przy obr/min 190 \ 1750 170 \ 1850
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 10,9 9,1
Prędkość maksymalna [km\h] 188 200
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 5,8 6,5
Emisja co2 [g/km] 139 146

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Fiat

Fiat 500X jest obecny na rynku od 5 lat. Aby wprowadzić nieco świeżości do gamy tego miejskiego crossovera i powalczyć o nowych klientów, producent stworzył jego usportowioną wersję. Mieliśmy okazję nią pojeździć.

Fot. Fiat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • assd (gość)

    Co to za wersja sport z maksymalnym silnikiem 1.3? NIe dla mnie takie auta. Mój korando III ma 150 KM z silnika 2.0 bez tych dodatków w nazwie. Ale kto co lubi ;)

  • ewa (gość)

    czemu znowu piszecie nie o niemieckich. TYLKO GERMANY!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat 500X zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat 500X Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł