Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Albea

(LM)
Rodzinny fiat ma kilka atutów, które powinny być poważnymi argumentami w walce o klienta.

Kilkanaście miesięcy temu albea zastąpiła w ofercie Fiata model sienaNowe auto jest zdecydowanie ładniejsze oraz - dzięki zwiększonemu o 10 cm rozstawowi osi - obszerniejsze od poprzednika. Jednak pomimo tych zalet albea nie potrafi zdobyć powodzenia, jakim cieszyła się siena. Być może sukces tej ostatniej w dużej mierze wynikał z tego, iż kilka lat temu brakowało na rynku małych sedanów. Teraz konkurencja w tym segmencie jest zdecydowanie mocniejsza - najpoważniejsi rywale albei to renault thalia i skoda fabia. Rodzinny fiat ma jednak kilka atutów, które powinny być poważnymi argumentami w walce o klienta.
Małe sedany zwykle pełnią rolę jedynego samochodu w rodzinie, muszą zatem przewieźć nie tylko kierowcę do pracy, ale i całą familię na wakacje. Albea doskonale znajdzie się w tej roli. Oferowana ilość miejsca w kabinie w zupełności zadowoli czteroosobową rodzinę. Kierowca i pasażer z przodu mają wystarczającą przestrzeń zarówno nad głowami, jak i na nogi. Fotele są dość szerokie i wygodne.
Nieco mniej miejsca jest na tylnej kanapie. Przestrzeń z tyłu została okrojona na rzecz olbrzymiego bagażnika o pojemności 515 l. Taki wynik stawia fiata w ścisłej czołówce nie tylko w swojej klasie. Dodatkowym atutem są składane siedziska pozwalające uzyskać prawie równą podłogę. Korzystanie z przestrzeni ładunkowej ułatwia szeroki otwór, a przewożony bagaż nie jest narażony na uszkodzenie dzięki izolacji zawiasów. Jedyny zarzut to zbyt wysoki, wynoszący ponad 80 cm, próg załadunku.
Albea oferowana jest z dwoma silnikami: 1.2 16V (80 KM) i 1.6 16V (103 KM). Szczególnie godna polecenia jest pierwsza jednostka napędowa o mniejszej pojemności. Zapewnia on samochodowi dobre osiągi przy bardzo rozsądnym poziomie zużycia paliwa. Motor 1.6 16V czyni z albei małą wyścigówkę, ale na stacji benzynowej może przyprawić kierowcę o zawał serca.
Zawieszenie auta jest nastawione na komfort. Samochód dobrze amortyzuje nierówności, ale na zakrętach dość mocno się przechyla.

Cennik
albea actual1.2 16V35,9 tys. zł
albea active1.2 16V39,9 tys. zł
albea active1.6 16V43,6 tys. zł
Wyposażenie
actualwspomaganie kierownicy, regulacja wysokości kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy
activeactual + poduszka powietrzna pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka, radio kasetowe, dzielona tylna kanapa, reflektory przeciwmgielne
Opcje
klimatyzacja4,5 tys. zł
ABS z EBD2,7 tys. zł
lakier metalizowany1,45 tys. zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty