Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Bravo - pierwsza jazda

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra W kwietniu na nasz rynek zostanie wprowadzony nowy Fiat Bravo. Mieliśmy już możliwość jeżdżenia tym samochodem.

Fiat Bravo to następca modelu Stilo nie cieszącego się zbyt dużym powodzeniem. Włosi chcą, aby sytuacja ta uległa zmianie. Przygotowali więc samochód łączący cechy należącego do segmentu B Grande Punto i Cromy - przedstawiciela klasy D. Fot. Tomasz Szmandra

 

Model pod tą nazwą Włosi produkowali już w latach 1995-2001, a następnie w jego miejsce wprowadzili Stilo.

Nowe Bravo oferowane będzie tylko z nadwoziem 5-drzwiowym. W planach jest co prawda wprowadzenie na rynek wersji kombi, ale nastąpi to najwcześniej za trzy lata.

 

Zaprojektowany w Fiat Style Centre pojazd ma dynamiczny charakter. Podkreślają go efektowna osłona chłodnicy, mocno wyprofilowane zderzaki i zaokrąglony tył. Bravo ma długość 434 cm, szerokość 179 cm i wysokość 150 cm.

 

Jest nieco większy od Toyoty Auris i Kii Cee’d, ale mniejszy od Forda Fot. Tomasz Szmandra Focusa, z którymi przyjdzie mu rywalizować o względy klientów.

 

Plusem jest pojemność bagażnika wynosząca 400 l.  Można ją zwiększać do 1175 l składając siedziska i oparcia tylnej kanapy.

 

Początkowo Bravo dostępne będzie z trzema silnikami: benzynowym 1,4 l/90 KM i wysokoprężnymi 1,9 l o mocy 120 lub 150 KM. Później dołączą do nich turbodoładowane jednostki benzynowe 1,4 l/120 i 1,4 l/150 KM.

 

Póki co nie wiadomo dokładnie, ile Bravo kosztować będzie w Polsce. Jak poinformowali nas przedstawiciele Fiata Auto Poland, ceny pojazdu mają zaczynać się powyżej 50 tys. zł.

 

Wrażenia z jazdy

 

Jeździliśmy Bravo z najmocniejszym dieslem. Silnik jest elastyczny i zapewnia autu dobrą dynamikę. Nie jest przy tym zbyt głośny. Fiat pewnie się prowadzi, nie ma tendencji do nurkowania przy hamowaniu ani „myszkowania” na drodze.

 

Miejsca w środku nie brakuje, chociaż wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu mogą nieco narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Jakość wykończenia jest zadowalająca. Bagażnik jak na tę klasę jest duży.

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1910

Moc (KM) przy obr./min

150/4000

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

305/2200

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,0

Prędkość maksymalna (km/h)

209

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,5/7,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

434 x 179 x 150

Pojemność bagażnika (l)

400/1175

Fot. Tomasz Szmandra Fot. Tomasz Szmandra Fot. Tomasz Szmandra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Emigrant

    Od razu rzuciło mi się w oczy co najmniej podpatrzone u Suzuki sterowanie radiem/CD z kierownicy... (codziennie pstrykam kciukami w takie przyciski na jasnoszarym plastiku wstawione symetrycznie względem środka kierownicy)

  • yoyo

    Cena zaczyna się powyżej 50 tys. Wole dołóżyć i kupić Honde civic.

  • driwer

    a ja zaluje ze stilo nie odnioslo sukcesu....mam to auto i naprawde wspaniale sie nim jezdzi...

  • juniores

    po co w takim aucie diesel 150KM to pojęcia nie mam ciekawe czy będzie równie "chętnie" kupowany jak croma.

  • peppek

    Czyli już na starcie przegrał walkę np z kią cee'd, która nie doś że jest tańsza to jeszzce dużo lepszej jakości. Pewnie przyzwoicie wyposażona wersja z nieco lepszym niż 1.4 silnikiem będzie kosztowała z grubo ponad 60 tys. Lepiej dołożyć troszke i kupić civica z doskonałym silnikiem 1.8 albo zaoszczędzić i kupić cee'da. Będzie sie pewnie jeszzce gorzej sprzedawał niż stilo. Fiat ostatnio prowadzi dziwną politykę windując ceny (croma) za którymi nie idzie jakość.

  • maciek017

    peppek skąd możesz wiedzieć które z podanych przez ciebie aut jest lepszej jakości skoro w żadnym z nich nie siedziałeś? (no może w Kii ale wątpię). Co do fiata to z zewnątrz mi się podoba ale we wnętrzu się nie popisali.

  • Emigrant

    juniores, A co? Wolałbyś wersję z 1.4/90KM? Mam prawie 150kg lżejszego Swifta 1.3/92KM, a chętnie bym widział w nim 1.6/125KM z wersji Sport Domyślam się, że za nowe Punto z silnikiem 1.2/65KM gotów byłbyś zapłacić więcej niż za Swifta - ale lepiej byś wpierw sprawdził jak stara to konstrukcja ...i to "nowe stare" logo, a dokładniej: kolor tła, jakoś mi nie pasuje do reszty - "do twarzy" z nim tylko karoseriom w czerwonym odcieniu, jak na: www.fiatbravo.it Jeśli miałbym wyrazić opinię o wyglądzie nowych modeli Bravo i Punto, to powiedziałbym, że Fiat wreszcie wkracza w XXI wiek

  • juniores

    Do "emigrant" wszystko o kwestia potrzeb - mam civica 1,4 90KM i spokojnie wystarcza do sensownego przemieszczania się (80% czasu w mieście) a silniki 1,2 65KM toyota robiła w latach '70, wiec wiem gdzie jest miejsce fiata

  • Adam

    Do juniores rok 1966, Fiat 124 spider – 1438cm^3, 90KM, głowica 16v DOHC Lamperediego – to gdzie to miejsce hondy??;-) Takie przerzucanie się wartościami niczego nie mówi. Kiedyś nikt nie przejmował się emisją toksycznych składników spalin, a teraz trzeba o to zadbać, poza tym dobrze by było gdyby silnik był prosty (jak czegoś nie ma to się nie zepsuje) i tani. To że tobie wystarcza 90KM to nie znaczy że innym też musi wystarczać, dla innych to może być znacznie za mało, albo za dużo. Ludzie są różni i maja różne potrzeby.

  • zajcol

    Emigrant: dlaczego podpatrzone akurat u suzuki? Wiele aut, wielu producentow ma sterowanie radiem z kierownicy i nie suzuki bylo na tym polu pierwsze. Co do mocy diesla: Sam jezdze autem z prawie identycznym silnikiem JTD 140KM w podobnej wagowo budzie (alfie 147) i uwazam, ze taki silnik jest w sam raz. Te auta sa po prostu ciezkie i slabsze silniki powoduja ze osiagi sa niespecjalne.

  • Emigrant

    zajcol, Proszę, przypomnij sobie wpierw, jak wcześniej wyglądały kierownice Fiata. Potem przejrzyj rozwiązania innych producentów. Na koniec przyjrzyj się, jakie wyszły w Suzuki Swifcie (z wersji niesportowej, gdyż Sport ma już zmodyfikowaną kierownicę). Cóż, gdy zobaczyłem te przyciski na szaro-srebrnych wstawkach, trudno mi było oprzeć się wrażeniu z pierwszego mojego komentarza - i nadal uważam, że raczej mnie nie myliło. Byłbyś w stanie wskazać inne samochody, w których właśnie tak wygląda sterowanie radiem z kierownicy?

  • julo

    czy ktoś wie jaki jest rozstaw osi w nowej Bravie, bo wydaje mi się, że o przynależności do danego segmentu decyduje bardziej rozstaw osi niż całkowita długość auta. Tak dla ciekawości, stara Brava miała rozstaw osi mniejszy o 11cm od Cee'd-a ale wcałości była dłuższa.

  • Adam

    Obecnie w zasadzie podział na segmenty odbywa się względem długości całkowitej pojazdu, choć też jest to dosyć płynne. W podziale na klasy nie chodzi o dokładne przyporządkowanie względem długości, W jednej klasie mieszczą się samochody, które bezpośrednio ze sobą konkurują. Obecna Polówka jest większa niż Golf I, a Grande Punto ma wymiary Fiata Bravo pierwszej generacji

  • snape

    większość polaków kieruje się ceną przy wyborze auta a do tego dochodzi jakieś dziwne przeświadczenie że auta jednej firmy są lepsze od drugiej, ale przy tej uniwersalości wytwórców to już chyba pomału nie ma znaczenia, albo mamy farta i jeździmy albo mamy pecha i stoimy w warsztacie, może kiedyś bedzie nas stac kupowac to co się nam podoba a jak się znudzi kupimy sobie inne auteczko narazie wmawiamy sobie że nasze autko jest najlepsze a inne są gorsze:):):) więcej uśmiechu a nie walki na pseudo argumenty

  • brydzysta

    Mam MultiJETa 1.9 120KM Dynamic i musze stwierdzic ze balem sie go kupic, poprzednio jezdzilem toyota corolla D4D (przez 4 lata) a wczesniej byl VW passat TDI (2 lata) gdyz opinie o fiacie mnie przerazaly. Ale bardzo mile mnie zaskoczyl, zrobilem juz ponad 9 tys. km i nic sie nie dzieje, ale przede wszystkim, dynamika i design mnie urzekl w tym modelu, z reszta design w fiacie zawsze byl w pierwszej 3 (w koncu tam sa najlepsi projektanci), napisze Wam szczeze ze nie zaluje zakupu a VW czy TOYOTA ktora mialem wczesniej pod wzgledem wygladu i dynamiki silnika odstaja i to mocno od tego modelu.

  • brydzysta

    Dopisze jeszcze ze przeglad bedzie mnie kosztowal okolo 1000 zl i to dopiero po 30.000 a nie jak mialem w toyocie ze musialem pierwszy zrobic po 1000 a nastepne co 15.000 Wyglad bravo w srodku jest naprawde super, bardzo ergonomiczny, wszystko pod reka, jedyna jego wada to widocznosc do tylu (szerokie tylne slupki), ale tak to juz musi byc skoro caly samochod ma sportowo-agresywny ksztalt. Bardzo miło przyspiesza, srednio spala mi w miescie 6.2 ropki. Na postoju slychac w kabinie ze to klekot, ale po ruszeniu to nie wiem czy jade dieslem czy benzyna, bardzo dobrze wyciszony.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Bravo zdjęcia

Fiat Bravo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Bravo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Bravo Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł