Fuzja nastąpi w stosunku 50:50, a że żaden z akcjonariuszy nie będzie mógł mieć więcej niż 30 proc. głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy
Rocznie obie firmy sprzedają 8,7 mln aut, z czego przychody wynoszą niemal 170 miliardów euro, a zysk operacyjny przekracza 11 mld euro. Szacuje się, że od pierwszego roku połączenia uda się zaoszczędzić 3,7 mld euro. Oszczędności mają pochodzić ze wspólnego konstruowania napędów i płyt podłogowych.
Firmy zapewniają, że nie będą zamykane fabryki. Fuzja ma pozwolić na konkurowanie m.in. z Toyotą Volkswagenem oraz sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi.
Do obu koncernów należą marki: Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Maserati, Chrysler, Dodge, RAM, SRT oraz Citroen, Peugeot, Opel, DS i Vauxhall.
Prezesem nowej grupy zostanie Carlos Tavares (PSA), natomiast szefem rady nadzorczej będzie John Elkann z FCA.
Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?