Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Fiat Cinquecento 700

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

 Pierwsze egzemplarze Fiata Cinquecento pojawiły się na polskich drogach w 1991 roku. Praktycznie przez siedem lat, był to najlepiej sprzedający się samochód w naszym kraju.

Pierwsze egzemplarze Fiata Cinquecento pojawiły się na polskich drogach w 1991 roku. Praktycznie przez siedem lat, czyli aż do zakończenia produkcji, był to najlepiej sprzedający się samochód w naszym kraju. Również na rynku aut używanych od początku cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Zresztą do dziś jest częstym przedmiotem transakcji giełdowych.
 

Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Cinquecento z silnikiem o pojemności 700 cm sześc. charakteryzuje się słabymi osiągami, jest mało dynamiczny. Natomiast "dziewięćsetka" z dużymi sukcesami rywalizowała z zachodnimi konkurentami na wszystkich rynkach europejskich.

Na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim fiaty cinquecento są zawsze w dużym wyborze. Większość z nich to "siedemsetki". Podobnie jak inne małe auta łatwo znajdują nabywców. Są tanie, a różnica cen między rocznikami jest niewielka. Można więc wysnuć wniosek, że Cinquecento starzeją się powoli. Jest to nieco złudne twierdzenie, bowiem na samochody wycenione między 7 a 10 tys. zł jest duży popyt i przez to sprzedający zawyżają cenę wywoławczą, żeby opuszczać ją podczas negocjacji.

Zdzisław Ossowski ze Starogardu sprzedawał na giełdzie w Pruszczu Cinquecento 700 z 1997 roku. Wystawił cenę wywoławczą 8,2 tys. zł, ale zainteresowanych kupnem informował, że może ją obniżyć o kilkaset złotych. Auto miało zadbane wnętrze i czystą, bez śladów oleju, komorę silnikową. Karoseria lśniła lakierem i nawet najwięksi giełdowi szperacze nie znajdowali rdzawych plam.

Małe, przystępne auto
- Nawet tanie samochody nie psują się, jeśli są odpowiednio eksploatowane - powiedział Zdzisław Ossowski. - Jeździłem tym Cinquecento 1,5 roku, ale bez szaleństw i zgodnie z przepisami, toteż nie miałem powodu do narzekań. Auto nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Wymaga też systematycznych, okresowych przeglądów i regulacji zapłonu. Za te pieniądze i w tym roczniku wybór jest niewielki: Maluch, Polonez i Daewoo Tico. Na tym tle mój "cienias" wygląda dość dobrze.

Zdaniem mechanika
- Cinquecento 700 to nie jest trwałe auto - surową ocenę wystawia Edmund Kiedrowski, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu. - Do zbyt małego silnika zastosowano japoński gaźnik, który często niedomaga. Trudna regulacja sprawia, że wielu mechaników ma problemy z ustawieniem wolnych obrotów. Ponadto zbyt szybko, już po przebiegu 70 tys. km, zużywają się wałki rozrządu. Natomiast układ jezdny auta jest dobry. Łożyska, amortyzatory i inne elementy zawieszenia nie psują się zbyt często. Rdzy na karoserii Cinquecento należy spodziewać się po 5 latach, jeśli właściciel nie dbał o lakier, to nawet nieco wcześniej. Naprawy "siedemsetki" nie są łatwe. Mechanizmy są ciasno upchane, co powoduje konieczność częstego ich demontażu.
Fiat Cinquecento 700 jest popularnym samochodem na giełdach i łatwo go sprzedać.

Dane techniczne Cinquecento 700

Wymiary (mm) 3227 x 1487 x 1435
Rozstaw osi (mm) 2200
Rozstaw kół (mm) 1270 przód, 1276 tył
Masa własna (kg) 690
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1090
Objętość bagażnika (dm) 170/810
Silnik rzędowy umieszczony poprz.,
2 cylindry i po 2 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.) 704
Moc (KM) 30
Stopień sprężenia 8,9
Skrzynie biegów czterobiegowe
Układ kierowniczy bez wspomagania
Hamulce tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu, bez ABS
Rozpędzanie 0 -100 km/godz. (sek.) 30
Prędkość maksymalna (km/godz.) 126
Zużycie paliwa przy 90 km/godz. (l) 4,6
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) 6,5

 
Historia Fiata Cinquecento
1991 r. uruchomienie produkcji
1993 r. zmiana pojemności silników z 903 na 899
1994 r. produkcja wersji sporting 1100
1998 r. zaprzestanie produkcji

Zalety i wady

  • Tania eksploatacja
  • Niskie zużycie paliwa
  • Dobra zwrotność
  • Konkurencyjna cena
  • Dostępne części i serwis
  • Małe ryzyko kradzieży
  • Słaby silnik
  • Niskie osiągi
  • Ubogie wyposażenie
  • Duży poziom hałasu
  • Szybkie zużycie karoserii


    Ceny części (w zł)
    Zderzak przedni 124,34
    Reflektor kompletny 154,60
    Piasta przedniego koła 124
    Rozrząd 55,23
    Klocki ham. komplet przód 96,10
    Tarcza hamulca przód 88,50
    Filtr oleju 12,40
    Filtr powietrza 12,60
    Amortyzator przód 124

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • damian (gość)

    KUPUJĘ CIENKIEGO ZA 1200ZŁ TYLKO NIE WIEM CZY DOBRZE ROBIE BO TO BYŁBY MÓJ PIERSZY SAMOCHUD

  • Johny (gość)

    jeśli nie chcesz za bardzo szaleć a samochód jest w dobrym stanie, to sądzę, że tak.

  • kaligula (gość)

    Nie oszukujmy sie to auto można kupić za 700 zł a za tą cenę nawet porządnego roweru nie kupisz więc co dopiero o aucie mowa. Auto szarpie jest słabe co chwile coś do wymiany poprostu cyrk na kółkach

  • Mkey (gość)

    ja nie cienkiego nie narzekam... jak sie umie jezdzic to nic nie szrpie i nie rzuca.. wystarczy dabc o auto ... cienkiego za 900 zl 96 rocznik wladowalem w niego oko 700 zl ale bylo warto maly przebieg nie ruszany silnik auto zwinne nie szarpie zwtrotne i przyspiesza tez nie po wyregulowaniu obrotow auto chodzi jak nowe a opienie ludzi nie znajacych sie sa gowno warte :P

  • agata (gość)

    Cześć kupiłam swojego cinkusia za 1700 zł z przebiegiem 65 tys kilometrów i jak wymieniłam potrzebne rzeczy auto śmiga bez zarzutów Ty bardziej ze to moje pierwsze własne autko wcześniej jeździłam citroenem C1 rodziców i za dużej różnicy w kierowaniu nie ma A mimo tego autko spisuje się fajniutko i na pierwsze autko mogę je każdemu polecić.

  • spartakus (gość)

    ja kupuje cieńkiego z 98' mam nadzieje ze ze 2 lata pojezdze nim bez awaryjnie i tanio do pracy taki jest glowny cel kupna tego auta. bo to moje 1 auto

  • Krystian (gość)

    Ciekawe od kiedy to w Cinquecento 700 ustawia się zapłon skoro jest on elektroniczny i jest on bezobsługowy?

  • lukasz (gość)

    kupilem auto 3 lata temu w 2010 roku posiadam 704 cm nie narzekam na auto przebieg 120 tysiecy wlasnie wymieniam rozrzad karoseria nie jest zla ocynk oczewiscie auto garazuje jak na 704 rozwinoc predkosc do 100 km nie jest problemem moze dlatego ze mam silnik w dobrej kondycji jechalem nim 130 km to dobre osiogi na tom pojemnosc za auto dalem 2000zl i nie mysle go wymieniac w kolejnych 2 latach

  • KATE (gość)

    chcialabym kupic takiego na start.wczesniej jezdzilam roznymi autami.boje sie ze bede nim zawiedziona.ciekawi mnie ile kosztuje ubezpieczenie takiego auta jezeli pierwszy raz bede auto rejestrowac na siebie?

  • krzyś (gość)

    w swoim cienkusiu wymieniłem tylne piasty ,dokręciłem nakrętkę i w dalszym ciągu piasta ma luz ,mocniej dokręcić już się nie da,może mi ktoś podpowie czy to po prostu tak ma być czy ja zrobołem coś nie tak jak trzeba

  • krzysztof (gość)

    kupiłem cc700 z 94r za 450 zł z gazem , chociaż na początku własciciel chciał 750 ;) trzeba było instalację gazową poskładać do kupy za 100 zł i załatwić kopie legalizacji butli za 50 zł, autko pali 6l gazu !! przejeździłem już około 7tyś km bez wiekszych atrakcji

  • Jerzy (gość)

    Przejechałem CNQ 700 ponad 210 tys. km. Silnik super, karoseria też niczego sobie. Po prostu trzeba dbać i przestrzegać zaleceń producenta. wszystko inne napisali w książce obsługi. Trzeba tylko zadać sobie trud i przeczytać, ze zrozumieniem. Taka jest moja rada dla niezdecydowanych kupnem tego autka. A dla tych którzy pisze tyś, nara itp. oraz stawiają wiele błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, do szkoły nieuki...a nie do dawania rad...

  • Leszek61 (gość)

    CC700 mam od lipca 1993 czyli 22 lata i przejechałem nim 281 000 km bez remontu !!! Tak jak napisał pan Jerzy 17-01-2015 trzeba czytać i dbać. Padły mi tylko 2x cewki zapłonowe i 2x nagrzewnica - z takich poza eksploatacyjnych awari choc i cewki i nagrzewnice maja swoją wytrzymałość. Padła mi tez elektronika ale po wymianie bylo wszystko OK i jest tak do dnia dzisiejszego Auto naprawde warte polecenia pod warunkiem ze się dba o stan techniczny Nie przerabiałem na gaz tylko jezdze na benzynie

  • kRIS (gość)

    JA KUPIŁEM CIENIASA, po jakimś starym dziadku co się przekręcił , za symbolicznego tysiaka cienias miał najechane od 96 roku 54tys auto optycznie i mechanicznie wyglądało jak z salonu żona natłukła nim przez 2 lata + 43tys w tym czasie wymieniłem świece i olej, miesiąc temu na przeglądzie wyszedł igła , dla porównania w mojego golfa 5 wpakowałem ponad 5 tyś przy tym samym rocznym przebiegu co w cieniasie , wiec 700 Cinquecento bardzo polecam super autko za śmieszne pieniądze

  • karlina (gość)

    Witam czytam opinie o cienkim o silniku 700 bo takiego chce kupic zadbanego to mi szwagier odradza ze maly silnik itd mi tylko potrzebny do pracy i na zakupy czy oplaca sie i chyba go kupie niebede sie sluchac nikogo bo moze chco zebym nie miala ale czytam opinie ze jezdzicie takimi i jest ok to ja terz decyduje sie na taki i dzieki tym ze polecajo

  • Agnieszka (gość)

    Ja kupiłam w sierpniu cinquecento 700 ED za 1100zł. rocznik 1993. w dobrym stanie. Wożę codziennie dziecko do przedszkola i jestem bardzo zadowolona. Świetnie się go prowadzi, jest zwrotny. Jak na moje potrzeby wystarcza. Polecam :)

  • Cinquocento (gość)

    Sprzedam cieniasa 200k przebiegu 700, sprawny itp, spoko na dojazd itp niskie spalanie ok 6l w mieście, cena 900zł 502-069-438

  • Tomasz (gość)

    Kupiłem synowi jako pierwsze auto i jest ok sam czasami się nim przejade nic się specjalnie nie psuje wystarczy tylko przypilnować na czas serwis i można się cieszyć jazdą

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Cinquecento dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Cinquecento opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł