Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36546 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Fiat Croma kontra Peugeot 407 SW

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Ryszard Polit: Po 10 latach nieobecności na rynku wraca Fiat Croma. Nadwozie, tak jak 10 lat temu, zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro. Po 10 latach nieobecności powrócił na rynek do Fiat Croma. Z gamy konkurentów w klasie średniej wybraliśmy mu Peugeota 407 SW.

Po 10 latach nieobecności powrócił na rynek do Fiat Croma, który nieoficjalnie zachwalany jest jako „duży samochód za niewielkie pieniądze”. W klasie średniej panuje wyjątkowo duża konkurencja, przed Cromą stoi więc trudne zadanie. Z gamy konkurentów wybraliśmy Peugeota 407 SW. Fot. Ryszard Polit: Po 10 latach nieobecności na rynku wraca Fiat Croma. Nadwozie, tak jak 10 lat temu, zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro.

 

Z założenia Fiat Croma ma być autem uniwersalnym i stąd zapewne wynika ciekawe nadwozie przypominające kombi. Jego twórcą jest mistrz włoskiego designu Giorgio Giugiaro. Równie oryginalne nadwozie ma Peugeot 407 w wersji kombi. Francuskie auto zostało wybrane do porównania dlatego, gdyż ma zbliżoną długość do Fiata – ok. 475 cm. Cromę napędza Fot. Peugeot: Peugeot 407 SW wyróżnia się oryginalnym nadwoziem o niemal identycznej długości jak Croma. wysokoprężny silnik 1,9 JTD o mocy 120 KM, a Peugeota - diesel 1,6 l o mocy 109 KM. Jeżeli silnik o mocy 109 KM wydaje się za słaby, można wybrać mocniejszego diesla 2,0 HDI o mocy 136 KM.

 

Cechy szczególne

 

Cechy wyróżniające Fiata to przestronna kabina pasażerska, duży bagażnik o pojemności 500 l, wysoka jakość użytych we wnętrzu materiałów i wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Stacyjka zapłonu w Fiacie znajdujeFot. Ryszard Polit: Diesel Fiata o pojemności 1,9 l i mocy 120 KM to bardzo dobra jednostka napędowa, zapewniająca pojazdowi dobrą dynamikę. się między fotelami. We wnętrzu Peugeota jest równie elegancko, jednak mimo podobnej długości i zbliżonego rozstawu osi brakuje miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik o pojemności 450 l nie jest zbyt duży, za to można się do niego dostać, podnosząc szybę w tylnej klapie. Pod względem konstrukcji zawieszenia Peugeot jest nowocześniejszy od Fot. Peugeot: Nastała moda na „małe” diesle. Peugeot napędza silnik o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM. Auto francuskie jest nieco wolniejsze od Fiata. Fiata, bowiem wielowahaczowe zawieszenie zastosowano z przodu i z tyłu. W obu pojazdach fotele przednie są wygodne, przy czym w Fiacie siedzi się znacznie wyżej niż w Peugeocie. Tablica przyrządów Fiata jest czytelna, a przyciski na konsoli środkowej obsługuje się intuicyjnie. Inna Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Cromy jest wykonane z przyzwoitych materiałów i dobrze zmontowane. w stylu, ale równie czytelna jest tablica przyrządów Peugeota. W aucie francuskim mnogość przycisków na konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.

 

SFot. Peugeot: W Peugeocie siedzi się niżej niż w Fiacie. ilniki

 

Z gamy silników Fiata wybraliśmy doładowanego turbosprężarką diesla o pojemności 1,9 i mocy 120 KM. Ma on 2 zawory w każdym cylindrze i zasilany jest układem common rail. Ta podstawowa jednostka Fiata cechuje się wysoką kulturą pracy i elastycznością. W Peugeocie wykorzystano diesla o małej Fot. Ryszard Polit: Bagażnik Cromy ma objętość 500 l. pojemności skokowej – 1,6 l i mocy 109 KM. To stosunkowo nowa jednostka napędowa o 4 zaworach w cylindrze  również zasilana układem common rail. Jej kultura pracy jest także całkiem niezła, jednak ten silnik wydaje się nieco za słaby dla dużego Peugeota. 

 

Fot. Peugeot: Bagażnik Peugeota ma objętość 450 l. Wrażenia z jazdy

 

Croma jest autem szybszym od Peugeota, ale zużywa nieco więcej paliwa. W warunkach jazdy miejskiej Fiat potrzebuje ok. 8 l oleju napędowego na 100 km, co i tak jest wynikiem bardzo dobrym. Najbardziej zadziwiający jest jednak niski poziom hałasu we wnętrzu Fiata, którym podróżuje się komfortowo. Dość miękkie zawieszenie Cromy łagodnie tłumi nierówności Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Cromy jest obszerne. drogi. Na zakrętach Fiat zachowuje się poprawnie, chociaż układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Własności jezdne Peugeota są bez zarzutu, a sztywniejsze zawieszenie nie obniża komfortu jazdy. Croma ma skuteczniejszy układ hamulcowy. 

 

Podsumowanie

 

Fiat Croma i Peugeot 407 SW to auta o nieco innym charakterze. Obszerne wnętrze i duży bagażnik czynią z Fot. Peugeot: Na tylnej kanapie Peugeota jest mniej miejsca niż w Fiacie. Cromy pojazd o walorach użytkowych. Peugeot bardziej spodoba się nabywcom poszukującym eleganckiego auta o uznanym prestiżu. Za elegancję i bogatsze wyposażenie trzeba jednak zapłacić o 11,5 tys. zł więcej. Po wprowadzeniu opustu cena auta francuskiego wynosi 85 800 zł i jest tylko o 2500 zł wyższa od ceny Fiata. Zrównanie cen obu aut utrudnia wybór, gdyż każdy z nich ma swoje zalety. 

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Fiat Croma

Peugeot 407 SW

Przestronność wnętrza

+

 

Silnik

+

 

Poziom hałasu

+

 

Hamulce

+

 

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

 

+

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Fiat Croma

Peugeot 407 SW 

Silnik /liczba cylindrów/zaworów

Diesel/4/8

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1910

1560

Moc maksymalna (KM/obr/min):

120/4000

109/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

280/2000

240/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

11,3

13,7

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

9,2

11,4

Prędkość maksymalna (km/h):

195

189

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

66

67

Droga hamowania od 100 km/h (m):

37,4

39,1

Pojemność bagażnika (dm3 ):

500

450

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ):

62

66

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km):

5,0/7,9

4,7/7,2

Długość x szerokość x wysokość (cm):

475 x 177 x 162

477 x 181 x 149

Rozstaw osi (cm):

270

273

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/8

2/12

Cena (zł):

83 300

85 800

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Fiat Croma

Active

Peugeot 407 SW

SR Komfort

poduszki powietrzne

7

7

układ ABS

S

S

układ ASR zapobiegający poślizgowi

kół podczas przyspieszania

-

S

układ wspomagania nagłego hamowania

-

S

układ ESP kontroli toru jazdy

-

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/S

S/-

elektrycznie sterowane/podgrzewane

lusterka zewnętrzne

S/S

S/S

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

radio CD

-

S

klimatyzacja manualna/automatyczna

S/-

-/S

s - wyposażenie seryjne

 

 

Fot. Ryszard Polit: Tablica przyrządów jest czytelna. Fot. Peugeot: Design tablicy przyrządów jest typowy dla Peugeota.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Ryszard Polit: Stacyjka zapłonu znajduje się między siedzeniami – czyżby Fiat zapożyczył pomysł z Saaba? Fot. Peugeot: W Peugeocie można podnosić szybę w klapie bagażnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • centurion

    Zdecydowanie Peugeot jest ładniejszy, a przede wszystkim Fiat jest znany z dużej awaryjności.

  • adi (gość)

    pojęcie urody rzecz względna ,a co do awarynosci to tu peugeot przegrywa przejedz się tym i tymwtedy powiesz ja miałem okazje plus dla fiata i to wielki

  • Croma (gość)

    Jeżeli test miał być miarodajny to trzeba było porownac 1.9 Fiata do 2.0 HDI PSA. Tak sie sklada, ze mam do czynienia z Croma 1.9 150 KM i 2.0 HDI w 407. Peugeot jest znacznie lepiej wykonany, tu nic nie trzeszczy a w Cromie strasznie skrzypia plastiki w drzwiach, słupki..W Cromie drzwi zamykaja sie jak kalapa od smietnika a w 407 cicho. W Cromie notorycznie siadaja ograniczniki tylnych drzwi wiec wsiadaja lepiej je trzymac. Kultura pracy 2.0 HDI i 1.6 HDI znacznie wyższa niż 1.9 120 fiata. 1.9 150 Fiata jest bardzo glosny a auto nie jest dobrze wyciszone. Croma ma dobra dynamike, jest oszczedna ale mnostwo usterek, niedorobek i kilka powqznych zagrozen. Niska trwalosc polosi napedowych, autem buja na boki a naprawa ok. 1500 zl za strone. Slynna juz skrzynia M32 padnie na pewno, kwrstia kiedy. Wymiana na regenerowana ok. 2000 zl. W 1.9 150 trzeba uwqzac na klapy wirowe. O ile przed 2007 rokiem spadala listwa tak pozniej kolektor jest plastikowy, kistwa nie spada ale klapki sie urywaja.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Croma dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 407 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Croma Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł