Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Gingo

Data publikacji: Autor: Z Genewy Piotr Myszor

 Przedwczoraj w Genewie rozpoczęły się targi motoryzacyjne, podczas których po raz pierwszy pokazano nowego, małego fiata gingo, który jest już wytwarzany w Tychach.

Jeszcze kilka dni temu ten samochód nazywany był projektem 169. Dziś wiemy już, że nazywa się gingo (czytaj: dżingo) i ma być pojazdem do wszystkiego. Karoseria kryje wnętrze obszerniejsze, niż wskazywałyby na to rozmiary nadwozia.

Stylizacja gingo jest dość prosta. "Odrobinę szaleństwa" wprowadza do niej niecodzienna stylizacja tylnego słupka, z niecodziennym, niskim tylnym okienkiem. Prosta stylizacja niedrogiego samochodu jest także udziałem wnętrza. Tu też jest niestandardowy element - zbyt duża, jak na ten samochód, środkowa konsola. Co prawda nieco jaśniejsza, bardziej zróżnicowana kolorystyka i lepsza jakość materiałów niż w badawczym jeszcze egzemplarzu, jakim jeździliśmy niedawno w Turynie, powodują, że konsola gingo nie wygląda tak potężnie, ale nadal jest zbyt ciężka. Przydatnym rozwiązaniem jest składana i przesuwana tylna kanapa.

Wśród wyposażenia dodatkowego gingo znalazło się: 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja, radio ze sterowaniem w kierownicy, ale także szklany dach Skydome.

Podstawową jednostką napędową jest silnik 1,1 o mocy 55 KM. Pozostałe dwa silniki dla gingo to: sześćdziesięciokonny silnik benzynowy 1,2 8v oraz nowa duma Fiata i General Motors, produkowany w Bielsku-Białej najmniejszy produkowany seryjnie turbodiesel na świecie, silnik 1,3 multijet o mocy 70 KM. Ten ostatni trafi do produkcji później, kilka miesięcy po wejściu gingo do sprzedaży. Oprócz manualnej, pięciobiegowej skrzyni, będzie także automatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów dualogic.

Podobnie, jak wielkościowo, tak i cenowo, gingo ma się mieścić pomiędzy seicento a punto. Seryjna produkcja samochodu rozpocznie się w maju. We wrześniu samochód wejdzie do sprzedaży.


Wnętrze gingo jest dość standardowe, jeżeli nie liczyć konsoli środkowej, która jest chyba nieco zbyt duża dla tego auta.


Wysokie kolumny tylnych świateł i niecodzienny wykrój tylnego słupka z niewielkim, kwadratowym okienkiem sprawiają, że gingo wygląda ciekawiej z przodu, niż z tyłu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Panda zdjęcia

Fiat Panda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Panda opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Panda Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł