Fuzję potwierdza wspólny komunikat prasowy obu koncernów. Akcjonariusze FCA i PSA podzielą się równo akcjami nowej spółki, która będzie notowana na giełdach w Paryżu, Nowym Jorku i Mediolanie.
Inwestorzy Fiata dostaną 5,5 mld euro dywidendy i firmę Comau zajmującą się robotyką. PSA zamierza rozdystrybuować 46 proc. udziałów spółki Faurecia, produkującej części zamienne.
Łączna wartość Fiat Chrysler i PSA to ok. 50 mld dolarów. W komunikacie podkreślono, że transakcja nie będzie oznaczała potrzeby zamknięcia żadnej fabryki.
Centrala połączonej firmy będzie znajdować się w Holandii. Jej rada dyrektorów będzie miała 11 członków, z czego 6 będzie delegował Peugeot.
Powstały koncern ma szansę być czwartą siłą na rynku motoryzacyjnym. Dla porównania Volkswagen sprzedał w minionym roku 10,8 mln samochodów. Podobny wynik odnotował sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi. Toyota dostarczyła natomiast 10,6 mln pojazdów.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?