Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Fiat łamał prawo!

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Archiwum Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że Fiat Auto Poland naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Przyczyną złamania prawa było jednostronne zmienienie przez firmę zasad udzielania gwarancji.

Samochody Fiata naprawiano przed dwoma laty regenerowanymi, a nie nowymi częściami. Nie informowano o tym właścicieli pojazdów. Taka procedura jest niezgodna z przepisami.

 Fot. Archiwum

W wyniku postępowania przeciwko Fiat Auto Poland wyszło na jaw, że w lipcu 2002 r. spółka nakazała swoim dilerom stosowanie przy naprawach gwarancyjnych części po regeneracji. Miało to pozwolić na ograniczenie kosztów. Tymczasem do 1 stycznia 2003 r. w dokumentach umieszczano zapis o wykorzystywaniu części nowych. To, zdaniem UOKiK, oznacza naruszenie obowiązku udzielania konsumentom prawdziwej, rzetelnej i pełnej informacji. Urząd uznał jednostronną zmianę zasad wykonywania napraw kosztem innych uczestników  rynku i jednoczesne niedoręczenie przez przedsiębiorcę nowych wzorców umów gwarancyjnych za niedopuszczalne.

 

W związku z wynikiem postępowania klienci Fiata mogą dochodzić swoich roszczeń wobec firmy. Spółka musi natomiast opublikować w jednym z ogólnopolskich dzienników płatne ogłoszenie informujące o wynikach postępowania.

 

Od 1 stycznia 2003 r. w umowach gwarancyjnych Fiata Auto Poland znajduje się zapis o możliwości wymiany uszkodzonych części na regenerowane. Są to części używane, które po naprawie i atestach można ponownie wykorzystywać.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości