Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Marea HLX 20V

Marek Wicher
Fiatowska limuzyna z dwulitrowym silnikiem jest ciekawą propozycją dla osób lubiących szybkie, a przy tym niepozorne samochody.

Ta wersja jakoś nie cieszy się powodzeniem u polskich kierowców. Najmocniejsze odmiany marei sprzedają się u nas w bardzo małych ilościach, a jest to być może spowodowane wysoką ceną. Jakkolwiek by na to patrzeć,

Fiat Marea HLX 20V

Z zewnątrz jedynymi akcentami odróżniającymi wersję 150 od pozostałych są hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz poszerzone opony. Kiedy odmiany ze słabszymi silnikami toczą się na 14-calowych kołach, najszybsza marea wyposażona jest w piętnastocalowe felgi. Zastosowanie tak dużego ogumienia jest całkowicie uzasadnione, albowiem auta oznaczone symbolem HLX 20V odznaczają się ponadprzeciętnymi osiągami.
Pięciocylindrowy silnik to bardzo mocny punkt marei 20V i nie chodzi tu tylko o osiąganą przez niego moc. Nad każdym tłokiem pracują cztery zawory, dzięki czemu jednostka ta stawia do dyspozycji kierowcy 154 konie mechaniczne oraz 192 niutonometry. Jednak rasowy kierowca polubi ten silnik również dlatego, że dźwięki wydobywające się spod maski to najpiękniejsza muzyka dla samochodziarza. Basowy pomruk przypominający nieco boksera doskonale pasuje do obrazu sportowego fiata.
Ponadprzeciętne osiągi połączono z dobrą charakterystyką zawieszenia. Marea HLX 20V do setki przyspiesza w czasie poniżej 9 sekund, zaś jej prędkość maksymalna to 210 km/h. Do takich parametrów dostosowano twardość amortyzatorów, przy czym wcale nie zapomniano przy tym o komforcie. Jedynym zastrzeżeniem może być fakt, że podczas hamowania nadwozie bardzo nurkuje, co dla niektórych osób może być niezbyt przyjemne.

Fiat Marea HLX 20V

Najdroższa odmiana marei kosztuje ponad 70 tysięcy złotych. W tę cenę wliczone są już takie dodatki, jak klimatyzacja automatyczna, skórzane obicia kierownicy i lewarka skrzyni biegów, radio z odtwarzaczem płyt kompaktowych, cztery poduszki powietrzne, ABS, układ antypoślizgowy oraz wiele elektrycznych udogodnień. Za dopłatą można nabyć kilka umilających gadżetów, takich jak skórzana tapicerka czy układ nawigacji satelitarnej.
O ile wyposażenie dobrze pasuje do drogiej marei, o tyle gorzej jest z konsumpcją wysokooktanowego paliwa. 63-litrowy zbiornik wystarczy jedynie na pokonanie 400 kilometrów w mieście (14,2 l/100 km) oraz 800 w terenie niezabudowanym (7,3 l/100 km). Średnio odmiany HLX 20V wymagają 9,8 litrów na każde sto kilometrów. Czy jest to wysoka cena za przyjemność jazdy takim samochodem? Duża moc i dobre przyspieszenia niestety nie biorą się z powietrza.
Fiat marea 150 HLX 20V to auto godne polecenia wszystkim tym, którzy chcąc zachować anonimowość pragną szybkiego i komfortowego auta. Poza tym ten dźwięk. Pięć cylindrów gra muzykę godną najwyższych miejsc motoryzacyjnych list przebojów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty