Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37292 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Marea Weekend 155 HLX

Data publikacji: Autor: Witold Blady

Fiat Marea to największe auto włoskiej firmy, zaś model HLX z silnikiem o mocy 155 KM jest obok Bravo HGT najmocniejszym modelem tej marki oferowanym w Polsce.

Samochód łączy dobre osiągi z bogatym wyposażeniem. My przyjrzeliśmy się nieco bliżej uniwersalnej odmianie tego auta nazywanej, tradycyjnie u Fiata, Weekend.

W odróżnieniu od wszystkich pozostałych jednostek stosowanych w Marei, silnik o pojemności dwóch litrów ma nie cztery a pięć cylindrów. Na każdy z nich przypadają cztery zawory, co pozwoliło osiągnąć imponującą moc 155 KM. Ta sama jednostka jest montowana także do modelu Bravo HGT i, co jest chyba pewną niespodzianką, w najmocniejszych odmianach Lancii Lybra. Auto jest dynamiczne, co niestety odczuwa się także na stacji benzynowej.

Wyposażenie
Po modernizacji Marea zyskała nieco na wyglądzie, ale przede wszystkim na wyposażeniu. W standardzie w wersji HLX znajdziemy więc niemal wszystko: cztery poduszki gazowe, ABS, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz, aluminiowe felgi, elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach czy centralne ryglowanie zamków. Do kompletu brakuje właściwie tylko lakieru metalizowanego, ale - podobnie jak zmieniacz CD - znajdziemy go na liście opcji.

Nadwozie
Zmiany w porównaniu z modelem sprzed modernizacji są niewielkie, najłatwiej obie wersje rozpoznać z przodu nadwozia. W odmianie HLX charakterystyczne są także klamki i lusterka w kolorze nadwozia. O dobrych osiągach samochodu świadczy jedynie niewielki znaczek na przednim błotniku. Z tyłu najbardziej rzucają się w oczy światła umieszczone w tylnych słupkach. W wersji Weekend standardem są relingi dachowe, dzięki nim bardzo łatwo założyć bagażnik dachowy do przewozu nart czy rowerów.

Wnętrze
Choć znacznie poprawiono jakość użytych we wnętrzu materiałów, ciągle Fiat nie dorównuje pod tym względem konkurentom. Opel Vectra czy Peugeot 406 są wykończone znacznie staranniej. Nie można za to nic zarzucić ergonomii, wszystkie przełączniki są na swoim miejscu, w aucie jest sporo przydatnych schowków. Na uwagę zasługuje fabrycznie montowane radio, ma ono nietypowy kształt, jest więc nieatrakcyjne dla złodziei. W wersji HLX radio ma możliwość sterowania zmieniaczem CD, a podstawowymi funkcjami sterują przyciski przy kierownicy. Między fotelami umieszczono podłokietnik, który pełni także rolę schowka.

Jazda
Marea z silnikiem o mocy 155 KM jest autem bardzo dynamicznym, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jej niewiele ponad 9 sekund. Niestety, korzystanie z pełnej mocy powoduje częste wizyty na stacji paliw. Podczas dynamicznej jazdy Marea spalała średnio ok. 13-14 litrów benzyny, kierowcy o mniejszym temperamencie uzyskają wynik na poziomie 10-11 litrów. Zawieszenie Marei jest dość twarde, dzięki czemu auto prowadzi się bardzo pewnie, choć ma (na szczęście łatwą do opanowania) skłonność do nadsterowności.

Podsumowanie
Marea Weekend z najmocniejszym silnikiem to niezła propozycja dla kierowcy z temperamentem, który potrzebuje większego auta niż np. dwudrzwiowe coupe. Łączy świetne osiągi i bardzo bogate wyposażenie z relatywnie niską ceną zakupu. Auto jest znacznie tańsze od aut konkurencji. Inne kombi o podobnych osiągach kosztują kilkanaście, a nawet ponad 20 tysięcy złotych drożej niż flagowe auto Fiata.

Fiat Marea HLX a konkurencja

Model Fiat Marea HLX Opel Vectra 2.2 Peugeot 406 2.0
Silnik R5 R4 R4
Liczba zaworów 20 16 16
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm3 ) 1998 1998 1997
Moc maks. (KM) 155 147 138
Maks. moment obrotowy (nm) 186 203 190
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa
Hamulce przednie/tylne tarczowe/tarczowe
Średnica zawracania (m) 10,7 11,3 12
Objętość bagażnika (dm3 ) 500-1550 500-1490 526-1741
Długość (mm) 4490 4490 4740
Szerokość (mm) 1720 1707 1765
Wysokość (mm) 1510 1490 1505
Rozstaw osi (mm) 2540 2637 2700
Masa własna (kg) 1315 1300 1400
Ładowność (kg) 670 557 650
Prędkość maksymalna (km/h) 208 200 201
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) 9,2 10 10,1
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 14,3 12,2 11,5
Poza miastem 7,4 7 6,6
Średnie 9,9 8,9 8,4

Wyposażenie

Model Marea Vectra 406
Cena (zł) 73 200 96 850 82 540
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S S S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S S S
Klimatyzacja S S S
Aluminiowe felgi S S O

S - standard, O - opcja,

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Marea dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Marea opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł