Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Fiat Palio Weekend

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

 Fiat Palio Weekend od 5 lat znajduje się u nas w sprzedaży. Model ten został zaprojektowany przez międzynarodowy zespół konstruktorów w rekordowym czasie 36 miesięcy.

Największe atuty tego auta to niska cena, stosunkowo obszerne wnętrze oraz solidne wykonanie.

Palio Weekend to tanie auto, które od niedawna
jest produkowane, ale cieszy się dużym uznaniem
na rynku aut używanych .
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Na początku produkcji wykorzystywano tylko fiatowskie silniki o poj. 1,4 i mocy 71 KM. Potem zastąpiły je 73-konne o poj. 1,2 i 103-konne o poj. 1,6. Rzadziej stosowane są diesle o poj. 1,7 l.

Na giełdach najczęściej spotykane są najstarsze roczniki, pięcio- i czteroletnie. Nowsze są sporadycznie w sprzedaży.
- Palio Weekend spodobał się od razu całej naszej rodzinie - wspomina Edward Milewski z Gdańska, właściciel palio sprzedawanego na giełdzie w Pruszczu. Kiedy zdecydowałem się na zakup tego właśnie modelu, musiałem zapisać się w kolejkę i czekać prawie pół roku. Auto eksploatowałem we własnej firmie przez 5 lat i w tym czasie zrobiłem nim 89 tys. km. Już po gwarancji nie jeździłem na przeglądy. Uznałem, że to zbyt duży i niepotrzebny wydatek. Nie będę przecież trzymał tego samochodu przez 20 lat. Do wnętrza, niewielkiego w sumie pojazdu, mieściło się wiele towaru, bo samochód jest nadzwyczaj pakowny. Spisywał się bez zarzutu, nawet nadmiernie obciążony i do tej pory nie zauważyłem żadnych usterek. Wcześniej jeździłem różnymi samochodami i mając porównanie, uważam że Palio jest dobrym i tanim pojazdem. Chyba najlepszym za oferowaną cenę. Kupiłem go w gdańskim salonie Fiata za 36 tys. zł. Po pięciu latach liczę na otrzymanie 17 tys. zł. Chociaż za pierwszym razem nawet Fiata niełatwo sprzedać. Spadek ceny w czasie 5 lat jeżdżenia, wyniesie nieco ponad 50 procent pierwotnej wartości. Świadczy to, że auto się starzeje niezbyt szybko. Po sprzedaniu palio chyba kupię trochę większy samochód, najlepszy byłby jeden z modeli japońskich koncernów. Jestem przekonany, że włoski model dobrze przyjmie się na rynku używanych aut. Wszystko zależy, czy będzie tak bezawaryjny, jak w pierwszych pięciu latach.

Zdaniem mechanika
Stanisław Kowalczyk, kierownik serwisu PTHM Auto Plus w Gdańsku
- Fiat Palio Weekend to nowoczesna konstrukcja, dlatego poważniejszych napraw nie polecam amatorom. Tu potrzebny jest specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. W pięcioletnich autach montowano silniki starszej generacji. Późniejsze są już bardziej trwałe i jeśli przestrzega się terminów wymiany oleju, nic nie powinno się w nich psuć. Skrzynie biegów wytrzymują duże przeciążenia. Zdarzają się czasem usterki alternatorów w starszych modelach. Ocynkowane blachy nadwozia sprawiają, że w pięcioletnich Palio nie ma żadnych śladów rdzy, chyba że dokonywano napraw powypadkowych w podrzędnym warsztacie. Dynamicznej jazdy po dziurawych drogach nie wytrzymują wahacze i tu mogą zdarzyć się usterki wymagające interwencji mechanika. Natomiast układ kierowniczy dobrze znosi nasze drogi. Podobnie jest z łożyskami układu jezdnego. W Palio wyprodukowanym w 1998 r. nie powinno jeszcze nic się psuć.

Ceny części (w zł)

Reflektor 460 zł
Zderzak przedni 200 zł
Pasek rozrządu 101 zł
Filtr oleju 14 zł
Filtr powietrza 42 zł
Klocki ham. komplet 183 zł
Tarcza hamulca 76 zł
Łożysko piasta przed. koła 160 zł
Amortyzator przód 325 zł
Końcówka drążka kier. 199 zł

Zalety i wady

  • Niska cena
  • Dobre resorowanie
  • Przestronne, wygodne wnętrze
  • Pojemny bagażnik
  • Ubogie wyposażenie
  • Mała moc silnika
  • Zawieszenie nie wytrzymuje dziurawych dróg


    Dane techniczne Fiat Palio Weekend 1,4 71 KM, 98 r.

    Wymiary (mm) 4130 x 1614 x 1475
    Rozstaw osi (mm) 2360
    Rozstaw kół (mm) 1390 przód, 1380 tył
    Masa własna (kg) 1060
    Objętość bagażnika (dm sześc.) 460
    Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie
    4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
    Pojemność (cm sześc.) 1372
    Moc (KM) 71
    Stopień sprężenia 9,35
    Skrzynie biegów pięciobiegowe
    Zawieszenie przód kolumnowe McPherson
    Zawieszenie tył wahacz podłużny ze sprężyną śrubową
    Układ kierowniczy brak wspomagania w seryjnym wyposażeniu
    Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) 13,2
    Prędkość maksymalna (km/godz) 160
    Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l) 6,2
    Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l) 10,4

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Palio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Palio opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł