Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36919 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Fiat Palio Weekend (1997 - 2003)

Data publikacji: Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Fot. Fiat: Wnętrze pojazdu. Z czwórki „rodzeństwa” modelu Palio tylko dwa pojawiły się na naszym rynku – Siena i Palio Weekend.

Ten drugi jest funkcjonalnym i niedrogim w eksploatacji kombi. Fot. Fiat: Najpopularniejsze silniki to
jednostki benzynowe o pojemności 1,2 l/80 KM i 1,6 l/106 KM.

 

W połowie lat dziewięćdziesiątych Fiat wymyślił „światowy samochód” – uniwersalny model produkowany w kilku krajach równolegle. Jedną z wersji modelu jest Palio Weekend, o najzgrabniejszej chyba sylwetce z całej rodziny. Na naszym rynku pojawił się w 1997 r. (początek produkcji w Polsce).

 

Wnętrze

 

Wnętrze auta jest identyczne jak w sprzedawanej wcześniej Sienie. Wygodnie podróżują w nim cztery osoby. Dla piątego pasażera, na tylnej kanapie, pozostaje mało miejsca (auto jest wąskie). Przednie fotele są wygodne, siedzi się na nich wysoko, ale mają słabe trzymanie boczne. Oryginalnie reguluje się fotel kierowcy – przesuwa się równolegle do podłogi, a przy krańcowych ogranicznikach pochyla się on pod kątem.

 

W jednym poziomie regulowana jest kolumna kierownicy. Zegary w kokpicie są czytelne, większość przełączników umieszczono w środkowej konsoli. Zastosowane plastiki mają średnią Fot. Fiat: Wnętrze pojazdu. jakość, ale nie trzeszczą. Schowek przed pasażerem zamykany jest na klucz, a po otwarciu w pokrywie znajdziemy wytłoczone miejsca na dwie puszki z napojami.

 

Atutem Palio Weekend jest duża powierzchnia załadunku. W wersji podstawowej bagażnik ma 460 l. Po złożeniu oparcia kanapy uzyskuje się 890 l, jeżeli zaś zapakujemy auto „po dach”, będzie to aż 1540 l. Takie możliwości uzyskano m.in. dzięki umieszczeniu koła zapasowego po podłogą bagażnika.

 

Silniki

 

W Polsce Palio było dostępne z czterema rodzajami silników benzynowych. Najsłabszym i najstarszym konstrukcyjnie jest silnik o pojemności 1372 cm³ i mocy 71 KM z jednopunktowym wtryskiem paliwa oraz  przeciętnymi osiągami i sporym zużyciem paliwa (stosowany jeszcze w Tipo i Uno).

 

Dość popularne są dwa silniki o pojemności 1242 cm³ – 8-zaworowy z mocą 75 KM i 16-zaworowy o mocy 80 KM. Mają one dobrą kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i są bezawaryjne. Najmocniejsza jednostka to 1.6 16V z mocą 106 KM. Samochód z tym silnikiem jest bardzo dynamiczny, ale nieproporcjonalnie dużo zużywa paliwa. Kupując Palio z tym silnikiem, warto zwrócić uwagę na układ rozrządu, a zwłaszcza pasek. Powinien być regularnie serwisowany i wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta.Fot. Fiat: Fiat Palio Weekend ma prostą konstrukcję i jest łatwy w naprawach. Objętość bagażnika ma objętość 460 l.

 

Na innych rynkach Fiat oferował także diesla, u nas prawdopodobnie nie chciał go sprzedawać z powodów cenowych.

 

Eksploatacja

 

Fiat Palio Weekend, produkowany od 1997 r w Polsce (najpierw w Bielsku, a później w Tychach), sprzedawany był w dwóch wersjach wyposażenia – uboższej EL i bogatszej HL. Sporo elementów było zawartych w wyposażeniu dodatkowym. Tak więc na rynku są samochody z bardzo zróżnicowaną kompletacją, np. bez centralnego zamka czy dzielonej kanapy. Wyposażenie modelu poprawiło się od 2002 r. po face liftingu. Słabym punktem modelu jest układ hamulcowy, który jest średniej jakości jeżeli chodzi o drogę hamowania. Wzmocnione hamulce sprzedawane były tylko w bogatej wersji z silnikiem 1,6 l.

 

Palio Weekend ma prostą konstrukcję i nie sprawia kłopotów mechanikom. Do typowych usterek zgłaszanych przez użytkowników należy zużycie przednich wahaczy (tuleje), wybicie gum drążka stabilizatora, kłopoty z amortyzatorami, pękanie obudowy alternatora, awarie układu grzewczo-wentylacyjnego.

 

W ofercie aut używanych jest duży wybór Palio Weekend. Warto wybierać modele wytwarzane od 1998 r., gdyż te z pierwszych miesięcy produkcji miały najwięcej awarii jakościowych. Sporo aut ma zamontowaną instalację gazową.

 

 Wady:                                               

- wąskie wnętrze,

- brak w ofercie diesla,

- mało komfortowe zawieszenie.

 

Zalety:

- duża ładowność,

- przystępna cena zakupu,

- dostępność części.

  

Ważniejsze daty z historii modelu:

 

1996 – debiut na rynku brazylijskim

1997 – początek produkcji i sprzedaży Palio Weekend w Polsce,

1998 – wycofanie z oferty silnika 1,4 l,

2002 – face lifting modelu, bogatsza oferta wyposażeniowa.

 

Orientacyjne ceny wywoławcze (w tys. zł)*

 

 

1997

1998

1999

2000

2001

2002

2003

1.2

-

-

8,4 -13,8

9,0 - 15,8

9,5 - 16,6

10,2 - 19,3

20,0 - 22,2

1.4

7,9 - 8,9

8,9 - 13,0

-

-

-

-

-

1.6

7,5 - 9,2

8,9 - 11,5

9,9 - 12,8

12,0 - 13,5

1,5 – 15,5

-

-

* na podstawie ofert internetowych, bez wersji wyposażenia

 

Dane techniczne wybranych silników*

 

Silnik

1.2 16V

1.6

Pojemność skokowa (cm³)

1242

1581

Moc (KM/obr./min.)

80/5500

106/5500

Maks. moment obr. (Nm/obr./min.)

118/4000

151/4500

Prędkość maks. (km/h)

153

168

Przyspieszenie 0 - 100 km (s)

13,0

10,3

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km)

5,5/9,0

6,4/11,5

Opony

165/70 R13, 175/70 R13

Zbiornik paliwa (l)

51

Objętość bagażnika (dm³)

460

Rozstaw osi (cm)

242,5

Rozstaw kół przód/tył (cm)

138,8/138,5

Średnica zawracania (m)

10,5

Długość/szerokość/wysokość (cm)

413/163/147

Masa własna (kg)

1075

1120

Masa całkowita (kg)

1475

1520

* dane producenta

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jagoda (gość)

    witam:) chcialam powiedziec,ze sama juz od ponad roku jezdze Palio i jestem zadowolona. ten samochod jeszcze mnie nie zawiodl:)

  • cezary (gość)

    hej!jezdze od 11 lat moim paliotkiem i jest super,silniczek 1.2,cichy i malo pali,a zarazem pojemny bagaznik.Dbam o niego,a on odwdziecza mi sie tym,ze sie nie psuje.

  • hary (gość)

    Mam już 13 latka. Bardzo mało awari. Podróże po Chorwacji 3000-4000 km bezproblemowo

  • Radzio 26 (gość)

    Jest ok,

  • bobo (gość)

    witam jezdze palio od rokui po wymianie rozrzadu jak go kupilem zrobilem 6000 km ipasek pekl zrobilem glowice zrobilem wszystkotak jak sie nalezy a po 20000 km znowu jest to samo wiec nie polecam tego auta jak dla mnie fiat jest juz spalony dla informacji byl to fiat palio weekend 99 rok 1.6 16v

  • Kasper (gość)

    Co do opisu. Palio miało w ofercie diesla 1.7TD nie dostępnego na Polskim rynku ale dużo ich sprowadzono z Włoch. Miałem najpierw Palio I, teraz mam Palio II. Jestem bardzo zadowolony. Polecam!!!

  • gosc (gość)

    co do pekania paska rozrządu... zacząć trzeba od tego jakiej jakosci czesci zamontowales i jak. wsadziles badziew to przejechales 6tys. sam nie mam tego auta ale jakos nie slyszalem zeby to byla wada fabryczna wszystkich modeli wiec nie mozna zwalac winy na fiata tylko na uzytkownika

  • fiat palio weekend 2003 1600 (gość)

    200 000 km przejechane awaria rozrządu ?? bzdura i bujda , silnik nie zniszczalny zaznaczę że jeżdżę po tylko po mieście .

  • kozik (gość)

    super samochód od nowosci 250tys na gazie 230 bez większych problemów

  • palio weekend 2000r (gość)

    Mam palio 1,2 bp+lng.Na benzynie lat 4,a teraz 11 rok na gazie super ekonomiczny.Teraz ma 250510 km.Części bardzo tanie.....moge polecic choc to tylk fiat....

  • andrzej (gość)

    jerzdże palio1,2 od roku spisujesie wyśmienicie

  • Palio Weekend 2 (gość)

    Ja mam palio 1.2 16v,jeżdze nim juz 13lat,300000km i nie miałem awari z silnikiem wiadomo pilnuje wszystkich płynów nio i auto jezdzi w gazie od 10 lat bardzo ekonomiczne.Polecam Paliosa :-)

  • Cześć (gość)

    Pomoze ktos? mam fiata palio 1.6 16v 2001r od pol roku ale nie wiem czy wymienic rozrząd ile moze kosztowac wymiana

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Palio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Palio opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł