Fiat Panda 4x4 nagrodzony tytułem „SUV Roku 2012”

(ip)
Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat
Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat
Nowy Fiat Panda 4x4 „zgarnął" swe pierwsze wyróżnienie w skali międzynarodowej, uzyskując tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez jury konkursu „Top Gear Awards 2012" słynnego i prestiżowego magazynu TOP GEAR, mającego 1,9 mln czytelników w Wielkiej Brytanii oraz 9,2 mln na świecie.

Założony w roku 1993 i współpracujący z programem BBC magazyn o tej samej nazwie TOP GEAR ma ponad 25 zagranicznych

Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat
Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat

edycji lokalnych, m.in. w Polsce, Chinach, Szwecji, Włoszech, Nowej Zelandii, Malezji, Rosji, Portugalii, Holandii, Indonezji oraz na Filipinach i Bliskim Wschodzie.

Zdaniem dziennikarskiego jury TOP GEAR, nowy Fiat Panda 4x4 przewyższa wielu podobnie wyposażonych, choć droższych rywali, szczególnie pod względem charakterystyki jezdnej, komfortu i własności terenowych. Specjalną pochwałę zyskał rewolucyjny, dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir Turbo, współpracujący z sześciostopniową przekładnią manualną, której niskie przełożenie pierwszego biegu zapewnia znakomitą trakcję off-road i niesamowitą wprost łatwość pokonywania wzniesień.

„Jest dobry w terenie. Może nawet nie ma tych bajeranckich automatycznych szper, ale za to ma sprytny elektroniczny system kontroli trakcji, wystarczające prześwity i niskie

Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat
Fiat Panda 4x4, fot.: Fiat

przełożenie jedynki" - mówi członek jury TOP GEAR.  „Trakcja na zboczu jest nadzwyczajna, po części dzięki ogumieniu, ale także dlatego, że Panda jest lekka, więc nie musi aż tak bardzo walczyć z grawitacją. Ma także inne zalety. Dłuższa jazda autostradą nie męczy. Panda 4x4 jest aż tak kompaktowa, że może bez trudu lawirować pomiędzy drzewami albo głazami, które zatrzymują niejednego, pełnowymiarowego off-roadera."

Fiat Panda 4x4 to jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A". Dzięki swoim walorom technicznym, konkuruje z pojazdami off-roadowymi o znacznie potężniejszych wymiarach (nie mówiąc już o ich wyższej cenie). Panda 4x4 posiada aktywowany automatycznie system napędu typu „torque on demand", system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy ELD o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni o rzeczywiście niskiej przyczepności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty