Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Fiat Panda Alessi

Data publikacji: Autor: (eres)

fot. Fiat Pokazujemy nową Pandę Alessi, której premiera odbyła się w kwietniu podczas Triennale w Mediolanie.

Nareszcie Włosi sięgają po broń, z której są znani w Europie. Fiat zdecydował się powierzyć projekt wersji koncepcyjnej modelu Panda firmie wzornictwa przemysłowego Alessi.

 

fot. Fiat Firma Alessi słynie z doskonałych artystycznych wizji przedmiotów codziennego użytku: m.in. telefonów, zegarków, biżuterii, artykułów biurowych i ciekawej porcelany łazienkowej. Nowy koncept paradoksalnie udowadnia, że wykorzystanie kreatywności włoskiego stylisty Stefano Giovannoniego może okazać się lepszym rozwiązaniem niż zatrudnienie niemieckiego designera Petera Jansena do poprawiania linii Punto, czy koordynacji prac nad projektem wnętrza Pandy. Nowa Panda Alessi budzi rzeczywiste zainteresowanie. Pierwszy raz pokazano ją w kwietniu podczas Triennale w Mediolanie.

 

fot. Fiat Nie jest to co prawda skończone dzieło sztuki z katalogu licznych projektów grupy Alberto Alessiego, a tylko przeróbka firmowana marką znanej włoskiej firmy, jednak drobne korekty barw i linii czynią z koncepcyjnego Fiata unikat.

 

Cóż takiego zrobił Giovannoni, aby podkreślić słynny włoski styl malucha z Turynu?

 

Zmieniono kształt i kolor kratki wlotu powietrza do chłodnicy, wprowadzono też kontrastowy lakier plastikowych osłon drzwi i błotników w dolnej części nadwozia oraz nowe dwubarwne kołpaki kół, podkreślając w ten sposób kształt nadkoli i zderzaków.

 

fot. Fiat Pomysłowość stylisty zrealizowała się też we wnętrzu Pandy. Przeprojektowano instrumentarium kokpitu, zmieniono kolory tapicerki na bardzo jaskrawe. Konsola centralna i charakterystyczna wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów otrzymały nowe kształty. Osłony przeciwsłoneczne zyskały nową formę i funkcję – mogą teraz służyć jako podręczne notesy. Projektant dodał od siebie ciekawy system podwójnej podłogi przedziału bagażowego, nazwany „cargo-system”. Samochód dzięki zmianom zyskał na dynamice, jest bardziej wyrazisty i domaga się wprowadzenia do produkcji jako edycja specjalna. Zwykle firmy nie decydują się jednak na tak rozrzutne posunięcia, będziemy więc mogli podziwiać Pandę Alessi tylko na wystawach. A może jednak?

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • gregor79

    Bardzo ładna. Jak wszystkie modele Pandy.

  • Barton

    [quote=]Bardzo ładna. Jak wszystkie modele Pandy. [/quote] Kolego gregor79, staram się jako mogę, ale Twój zachwyt Pandą mnie przerasta Czy Panda II 4*4 przy cenie jak za samochód klasy średniej wyższej też jest piękna? Odrobina dystansu do zjawiska "Fiat Panda" ;)

  • Radush

    Ale zauważmy że nie jest to podstawowa wersja. Panda to samochód bardzo dobry, i myślę że największym sukcesem cieszy się właśnie podstawowa wersja, której cena jest stosunkowo niska. Myślę więc że zachwyt jest odpowiedni, a cena podanego przez ciebie egzemplarza nie jest argumentem przeciw niej, gdyż jak powiedziałem jest to model limitowany dla ograniczonej grupy odbiorców.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości