Z zewnątrz auto wyróżnia nowy przód, ze zmienionymi reflektorami. Pod podwoziem zamontowano płyty chroniące elementy mechaniczne a z boku listy ochronne i nakładki na nadkola. Z tyłu też zamontowano nowy zderzak i płytę osłonową.
Auto ma podobne wymiary jak Fiat Panda 4x4 - 3,7 długości, 1,85 m szerokości i 1,66 m wysokości. Powiększono jednak prześwit do 16,1 cm w wersji benzynowej i 15,8 cm w aucie z turbodieslem. Lepsze są też kąty najazdu (24 stopnie), zejścia (34 stopnie) i rampowy (21 stopni). Fiat Panda może pokonać stok o nachyleniu 70 proc. lub pochyleniu bocznym do 55 proc.
Fiata Panda Cross ma stały napęd na wszystkie koła z dwoma mechanizmami różnicowymi i elektronicznie sterowanym sprzęgłem, które rozdziela moment obrotowy między przodem a tyłem. Tylny mechanizm różnicowy jest też wyposażony w blokadę ELD. W trybie Auto system bez udziału kierowcy rozkłada moment obrotowy. Przy dobrej przyczepności 98 proc. momentu jest kierowane na przód, ale gdy nawierzchnia jest śliska więcej siły trafia na tył.
W trybie Off-road, napęd 4x4 jest stały do 50 km/h, tak aby reakcja samochodu była natychmiastowa i włączana jest też elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (ELD). Jest też tryb Hill Descent Control, który utrzymuje stałą prędkość podczas zjazdu. System ten współdziała z układem stabilizacji toru jazdy ESC. Funkcja HDC włącza się automatycznie, jeśli prędkość spada poniżej 25 km/h i pozostaje w gotowości do 50 km/h.
Fiat Panda Cross jest dostępny z dwoma silnikami do wyboru - benzynowym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 90 KM i turbodieslem 1.3 Mulitjet II o mocy 80 KM. Silnik benzynowy to dwucylindrowa jednostka, która osiąga 145 Nm maks. momentu obrotowego przy 1900 obr./min. Silnik wysokoprężny to czterocylindrowa jednostka posiadająca m.in. filtr cząstek stałych i turbosprężarkę o stałej geometrii. Maksymalny moment obrotowy 190 Nm osiąga przy 1500 obr./min.
W wersji wysokoprężnej za przeniesienie napędu odpowiada pięciobiegowa skrzynia manualna. W aucie z silnikiem benzynowym montowana jest skrzynia o sześciu przełożeniach z krótką "jedynką", co przydaje się w terenie. W zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu.
Fiata Panda Cross ma w standardzie m.in. klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz CD/MP3, piętnastocalowe felgi aluminiowe, przednie lampy przeciwmgielne, układ stabilizacji toru jazdy ESC, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, przednie poduszki powietrzne i kurtyny boczne (za boczne poduszki trzeba dopłacić).
Ceny Fiata Pandy Cross startują od 72200 zł za wersję benzynową i 75200 zł za auto z silnikiem Diesla. Fiat Auto Poland ogłosiło promocję na te auta, obniżając ich ceny odpowiednio do 65900 i 68900 zł.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?