Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36334 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Fiat Panda Cross już w salonach. Ceny od 65 900 zł

Data publikacji: Autor: (DKO)

Fiat Panda Cross/fot. Fiat Krzyżówka małej terenówki, miejskiego samochodu i SUV-a - czyli Fiata Panda Cross - już w Polsce. Bazujące na Pandzie 4x4 auto ma więcej stylistycznych dodatków, większy prześwit, bogatsze wyposażenie, ale też wyższą cenę - ok. 70000 zł.

Fiat Panda Cross/fot. FiatZ zewnątrz auto wyróżnia nowy przód, ze zmienionymi reflektorami. Pod podwoziem zamontowano płyty chroniące elementy mechaniczne a z boku listy ochronne i nakładki na nadkola. Z tyłu też zamontowano nowy zderzak i płytę osłonową.

Auto ma podobne wymiary jak Fiat Panda 4x4 - 3,7 długości, 1,85 m szerokości i 1,66 m wysokości. Powiększono jednak prześwit do 16,1 cm w wersji benzynowej i 15,8 cm w aucie z turbodieslem. Lepsze są też kąty najazdu (24 stopnie), zejścia (34 stopnie) i rampowy (21 stopni). Fiat Panda może pokonać stok o nachyleniu 70 proc. lub pochyleniu bocznym do 55 proc.

Fiata Panda Cross ma stały napęd na wszystkie koła z dwoma mechanizmami różnicowymi i elektronicznie sterowanym sprzęgłem, które rozdziela moment obrotowy między przodem a tyłem. Tylny mechanizm różnicowy jest też wyposażony w blokadę ELD. W trybie Auto system bez udziału kierowcy rozkłada moment obrotowy. Przy dobrej przyczepności 98 proc. momentu jest kierowane na przód, ale gdy nawierzchnia jest śliska więcej siły trafia na tył.

Fiat Panda Cross/fot. FiatW trybie Off-road, napęd 4x4 jest stały do 50 km/h, tak aby reakcja samochodu była natychmiastowa i włączana jest też elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (ELD). Jest też tryb Hill Descent Control, który utrzymuje stałą prędkość podczas zjazdu. System ten współdziała z układem stabilizacji toru jazdy ESC. Funkcja HDC włącza się automatycznie, jeśli prędkość spada poniżej 25 km/h i pozostaje w gotowości do 50 km/h.
 
Fiat Panda Cross jest dostępny z dwoma silnikami do wyboru - benzynowym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 90 KM i turbodieslem 1.3 Mulitjet II o mocy 80 KM. Silnik benzynowy to dwucylindrowa jednostka, która osiąga 145 Nm maks. momentu obrotowego przy 1900 obr./min. Silnik wysokoprężny to czterocylindrowa jednostka posiadająca m.in. filtr cząstek stałych i turbosprężarkę o stałej geometrii. Maksymalny moment obrotowy 190 Nm osiąga przy 1500 obr./min.

Fiat Panda Cross/fot. FiatW wersji wysokoprężnej za przeniesienie napędu odpowiada pięciobiegowa skrzynia manualna. W aucie z silnikiem benzynowym montowana jest skrzynia o sześciu przełożeniach z krótką "jedynką", co przydaje się w terenie. W zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu.

Fiata Panda Cross ma w standardzie m.in. klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz CD/MP3, piętnastocalowe felgi aluminiowe, przednie lampy przeciwmgielne, układ stabilizacji toru jazdy ESC, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, przednie poduszki powietrzne i kurtyny boczne (za boczne poduszki trzeba dopłacić).

Ceny Fiata Pandy Cross startują od 72200 zł za wersję benzynową i 75200 zł za auto z silnikiem Diesla. Fiat Auto Poland ogłosiło promocję na te auta, obniżając ich ceny odpowiednio do 65900 i 68900 zł.

Fiat Panda Cross/fot. Fiat

Fiat Panda Cross/fot. Fiat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Hu, hu! Ceny nie księżycowe a marsowe. Słabe silniczki. Krótka jedynka podobnie w Dusterze to plus, minus to wysokości podwozi na niemal równi zwykłych kompaktów - kompletne dno bo przekroczenie zgodnie z prawem 16 cm w wysokości krawężnika chodnika jest na równi z dziurą w asfalcie w przypadku np urwania zawieszenia czy zniszczenia felgi KWALIFIKUJE się o odszkodowanie od zarządcy dróg de facto ten Fiat jest chodnikowcem a ubezpieczyciel będzie miał niepodważalny argument by ew. nie wypłacać odszkodowanie bo ubezpieczony nie zastosował co do specyfikacji miniterenówki.Przypuszczalnie FIAT i ubezpieczyciel Generali czy Benefia dogadali się co do wysokości podwozi - sprytnie zagrano i ot cała filozofia czy tajemnica kondtruktorska, Fiat ma u ubezpieczycieli dobre interesy a ci w kolei mają zaoszczędzone pieniądze "nieprzysługującym" ubezpieczonym wypłatom.

  • Wojtek (gość)

    A żarówkę w nocy na drodze kierowca wymienia sam, czy musi wzywać lawetę?

  • bryan (gość)

    Akurat żarówki wszystkie można wymienić samemu i tutaj od "wieków" Fiat nie utrudniał jak niektóre inne marki... no może nie jak "bułka z masłem", ale jako "małe piwo" bo można też wymienić żaróweczki "po drugiej stronie" np. deski rozdzielczej. A jeśli chcesz lawetę za darmo to Twój wybór jeśli masz odpowiednią umowę ubezpieczeniową (ja zawsze m.in. wożę ze sobą komplet żarówek, bezpieczników, taśmę izolacyjną, scyzorykowe szczypce do elektryki, drucik miedziany, gumki itp. by nie być zaskakiwanym przez 24h na dobę i oczywiście nie wożę ze sobą "warsztatu"). Pozdro.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Panda zdjęcia

Fiat Panda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Panda Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł