Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Fiat Panda kontra Peugeot 107

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Maciej Pobocha Samochody segmentu mini cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejsze auto z reguły oznacza niską cenę zakupu, niewielkie koszty eksploatacji i łatwiejsze parkowanie w zatłoczonych miastach.

Fot. Maciej Pobocha


Do kategorii małych miejskich pojazdów należą dobrze już znane na naszym rynku samochody: Fiat Panda i Peugeot 107. Włoskie auto z tyskiej fabryki posiada kanciaste, ale za to nieco obszerniejsze nadwozie. Tymczasem Francuzi, których Peugeot 107 jest przedstawicielem trzech bliźniaczych aut produkowanych w kooperacji koncernów PSA i Toyota w słowackim Kolinie, postawili na efektowny wygląd.


Stało się to kosztem komfortu pasażerów na tylnych siedzeniach. Mimo mniejszego rozstawu osi (o 5 cm) Fiat jest o 11 cm dłuższy i 7 cm wyższy od Peugeota. Obydwa modele przewiozą cztery osoby, a Fiat dodatkowo niewielką ilość bagażu. Tak naprawdę jednak lepiej sprawdzą się podczas codziennych dojazdów do pracy i zakupów w supermarkecie.


Wnętrze Pandy jest proste, ale uporządkowane. Kierowca ma do dyspozycji czytelne wskaźniki i zegary, wygodnie rozmieszczone przełączniki i pokrętła oraz Fot. Maciej Pobocha wysoko zamontowany lewarek zmiany biegów. Z kolei kabina „stosiódemki” została zaprojektowana bardziej awangardowo. Przyzwyczajenia wymaga obsługa walcowatej konsoli z przełącznikami wentylacji. W Peugeocie razić mogą połacie gołej blachy na drzwiach. Również plastikowe elementy tablicy rozdzielczej lepsze wrażenie robią w Pandzie.


Włoskie auto ma także o 67 l większy bagażnik (po złożeniu oparć tylnej kanapy można go powiększyć do 775 l), który u francuskiego konkurenta jest wręcz symboliczny. Na dodatek szklana pokrywa bagażnika nie jest zbyt praktycznym rozwiązaniem, choćby ze względu na kiepski dostęp do wnętrza.


Do porównania wybraliśmy średnie wersje wyposażenia, które w tych samochodach jest podobne, jednak plus zarobiła Panda – za niższe ceny opcji (m.in. klimatyzacja oraz radioodtwarzacz CD są tańsze o 400 zł). Pod maską Peugeota pracuje skonstruowany przez inżynierów Toyoty silnik o Fot. Maciej Pobocha pojemności 1 l i mocy 68 KM, który jest jedyną jednostką benzynową dostępną w tym modelu.


Nieco wyższą pojemność ma silnik Pandy (1,1 l) ale rozwija zaledwie 54 KM. Nic dziwnego, że Peugeot charakteryzuje się lepszymi dynamiką i przyspieszeniem. Jeżeli wierzyć informacjom producenta, silnik „stosiódemki” ma także niższe zużycie paliwa. Jedyną jego wadą wydaje się większy niż u konkurenta hałas generowany podczas jazdy na wyższych obrotach.


Podsumowując: Panda przekonuje prostotą konstrukcji, dobrym wyposażeniem, możliwością jego wzbogacenia o liczne opcje, ergonomicznym wnętrzem oraz znacznie większym bagażnikiem. Włoskie auto jest przy tym o 2810 zł tańsze. Lepszy silnik ma jednak oryginalniejszy stylistycznie Peugeot. Jest przez to bardziej dynamiczny, a przy okazji pozwala zaoszczędzić parę groszy na paliwie. Również jego zawieszenie daje dużo przyjemności z jazdy.Fot. Maciej Pobocha


Wrażenia z jazdy


W kabinie Pandy siedzi się dość wysoko, ale za to wygodnie. Kierowca ma więc dobrą widoczność, którą w Peugeocie zapewnia mocno przeszklona kabina. Mimo niewielkich gabarytów podczas jazdy porównywane samochody sprawują się całkiem nieźle.

W obydwu przypadkach kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad pojazdem niezależnie czy jedzie po autostradzie, czy też po krętej górskiej drodze. Dzięki wyższej mocy silnika francuski maluch jest dynamiczniejszy, co znacznie ułatwia wyprzedzanie. Peugeot zachowuje się bardziej stabilnie podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów.


Słabsza silnikowo Panda preferuje znacznie spokojniejszą jazdę. Chcąc pojechać szybciej, kierowca zmuszony jest mocno wciskać pedał gazu, co automatycznie wpływa na znaczny wzrost zużycia paliwa. Zawieszenie Fiata jest za to dość komfortowe i sprawnie radzi sobie z nierównościami. Jednak na łukach Panda wykazuje nieco większe tendencje do przechyłów bocznych.

 

Wybrane dane techniczne



Fiat Panda 1.1 8V

Peugeot 107 1.0 16V

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/8/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1108

998

Moc maksymalna (KM/obr/min)

54/5000

68/6000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

15,0

13,7

Prędkość maksymalna (km/h)

150

157

Pojemność bagażnika (l)

206/775

139/751

Pojemność zbiornika paliwa (l)

35

35

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

4,8/7,2

4,1/5,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

354/158/154

343/163/147

Rozstaw osi (cm)

229

234

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/8

2/12

Cena (zł)

34 290

37 100


Wybrane wyposażenie seryjne



Fiat Panda Active

Peugeot 107 Trendy

Poduszki powietrzne

2

2

Układ ABS

S

S

Układ ESP

-

-

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/-

S/-

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

500/-

-/-

Klimatyzacja manualna

3600 zł

4000 zł

Radioodtwarzacz z CD

1000 zł

1400 zł


Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)



Fiat Panda

Peugeot 107

Przestronność wnętrza

+


Silnik


+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+


Zużycie paliwa

 

+

Wyposażenie

+


Cena

Remis

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krychaj

    Mialem okzje podrozowac obydwoma autkami. Peugeot ma mniej miejsca z tylu ale ma lepszy silnik - jednostka 1.0 toyoty, bardzo zwawy motorek. Osobiscie uwazam ze stylistyka peugeota jest ciekawsza (panda jest duzo dluzej na rynku), ale pewnie bedzie sie szybciej "starzec". Ogolnie jako autka miejskie bardzo praktyczne, poreczne i ekonomiczne. Kolega jezdzi Panda w niezle trasy do 1000 km. Jechalem z nim dwa czy trzy razy i nawet na trasie to autko sie sprawdza (a silnik ma podstawowy 1.1). W dwie osoby 150-160 to dla Pandy nie problem (tylko wir w baku a zbiorniczek niewielki)

  • Krychaj

    Raz jechalismy tez w 3 osoby i rowniez bylo dosc dobrze. Oczywiscie nie ma tego komfortu co w duzym aucie ale po pierwszej druzej trasie Panda bylem bardzo mile zaskoczony.

  • Roger

    dlaczego 107 nie jest porównywany z C1 czy też Aygo, tylko z pandziochą? 107ką nie jeździłem, a pandziochą zrobiłem może z 600km.

  • driwer

    107 nigdy nie jezdzilem jedynie co to siedzialem w aygo w salonie wiec niemoge sie zabardzo wypowiedziec...jednak panda jezdzilem i 1,1 i 1,2 i powiem tak...1,1 to straszny muł, bardzoooo ospale reaguje na gaz u 1,2 jest juz nieco lepiej choc tez trzeba go krecic, jednak choc 1,2 jest lepiej wyposarzona i np tkanina w drzwach przednich to duzo lepiej wyglada niz goly plastik u 1,1 jednak mialem wrazenie ze 1,1 jest jakis taki sprawniejszy tzn np skrzynia biegow plynniej chodzi choc np brak wspomagania to straszna sprawa...trzeba miec duzoooo sily w rekach:)

  • driwer

    i jeszcze jedno....niewierzecie w to co pisze na stronie fiata ze panda 1,2 spala na miescie 7 litrow....wole zarty, a mimo ze wcale nie mam specjalnie ciezkiej nogi nie zszedlem ze spalaniem ponizej 8 litrow....wg mnie jak na takiego malucha to troche duzo

  • Wieryg

    Fiat i Toyota?he!he! to chyba tylko durny Paliaszek moze stawiac obok siebie japonska doskonalosc( w kazdej klasie) z tandeta komuny jewropkowskiej by porownywac z fiatem szczegolnie!Przy zadnym jponcu nie moze stanac zaden bubel jewropkowiecki poczynajac od szwanzkiego dla Ludu:audi itp a konczac na super tandecie italianskiego dziadostwa!nawet przy koreanskich- tez nie!W usa tandety UE nie ma oprocz szwanzkiej a ta jest najgorsza.(corki kolezanka=Polka)kupila za ciezka forse w 2006 Audi Quatro -uzywane z 2004 v6 ale po roku wymieniala wszystkie przeguby itp.Bo VW to najwieksza tandeta !

  • Wieryg

    w UE macie swietne malenkie diesle.nawet fiata sa dobre i ekonomiczne- nie mowiac o Toyocie itp!Po co wogole rozwazac jakies benzyniaki-paliwozerne- majac taki wybor?

  • wipeer

    w.o.n burku i nie zaśmicaj tymi swoimi wypocinami artukułów.

  • Wieryg

    nawet gdyby to nie byla toyota- to przeciez peugot jest dobra ( najlepsza jewropkowska firma zaraz po Volvo i Leyland)a fiat to przeciez najgorszy bubel komuny wloskiej!Ze tez sa cymbaly jak ten lypek naganiajac komuchom klientow i tow?he!he! Trzeba byc tego poziomku towararzyszem- by stawiac Dobra Marke francowata z taka komusza tandeta??=Stad tyle tego Ludowego i inne komuszego bublostwa na drogach i w rowach w POkomunie!he!he!

  • wipeer

    dla mnie obie te marki są na podobnym poziomie mojemu wujkowi nowa 406 całycza sie psuła a po 2 latach rozwaliła sie klimatyzacjia na co nie było juz gwarancji a naprawa kosztowała 5tys!!! o silniku diesla nie wspominając który palił strasznie duzo a przy tym muł jakich mało.też mówił "peugeot dobra firma" to teraz sie przekonał heheh kupił audi a6 i to używae 3 letnie 1.9tdi które ma juz 4 lata i chodzi bez zarzutu.

  • Wieryg

    No coz te 'DOBRE" ongis firmy europejskie sa kupa zlomu obecnie- zwlaszcza w porownaniu z markami japonskimi!A skoro te "najlepsze" to takie dziadostwo? to jakim syfem sa jakies fiaty,VWageny ect?zaden samochod na swiecie w klasie do M =sredniej nie posiada klimatyzacji ( chyba ze to sportowka lub SUV subaru ect)!Wszystkie maja tylko AC a to nie kosztuje5 tys zl= 2 tys$!Instalacja calej nowej instalacji AC w USA kosztuje 600$-wiec nawet gdyby zlodziejska komuna =UE zadala 2 x tyle to i tak nie jest to 2 tys$!A tam nie ma co sie popsuc: zwykle sprzeglo kompressora,albo wyciek gazu!a to =100zl

  • Wieryg

    No coz te 'DOBRE" ongis firmy europejskie sa kupa zlomu obecnie- zwlaszcza w porownaniu z markami japonskimi!A skoro te "najlepsze" to takie dziadostwo? to jakim syfem sa jakies fiaty,VWageny ect?zaden samochod na swiecie w klasie do M =sredniej nie posiada klimatyzacji ( chyba ze to sportowka lub SUV subaru ect)!Wszystkie maja tylko AC a to nie kosztuje5 tys zl= 2 tys$!Instalacja calej nowej instalacji AC w USA kosztuje 600$-wiec nawet gdyby zlodziejska komuna =UE zadala 2 x tyle to i tak nie jest to 2 tys$!A tam nie ma co sie popsuc: zwykle sprzeglo kompressora,albo wyciek gazu!a to =100zl

  • Merain

    Wieryg, czlowieku w ogole nie masz pojecia co sie dzieje na rynku motoryzacyjnym w Europie. Siedzisz sobie w USA i prawisz dyrdymaly, jakobys byl wielkim znawca. Mozliwe, ze twoje argumenty ( ktore i tak ciezko zrozumiec, poniewaz nie masz pojecia co to stylistyka slowa pisanego...) maja pokrycie tam za "wielka woda" natomiast w Europie NIE. Wbij Sobie to do glowy, doedukuj sie, albo zamilknij naczelny Trollu motofaktow.

  • dwiedyhy

    samochodziki są ok no ale ceny juz nieaktualne, nie wiem jak tam peugeot ale fiat np bardzo obiżył ceny swoich autek a w ten weekend jeszcze bardziej to robi - np z 34 do 29 tys za autko prosto z salonu. a co do samej pandy to byłem zaskoczony ilościąmiejsca w niej, myślałem ze sięnie powieszczę (180 cm) ale dałem rade i to "na luzaka" ;)

  • radzio0001

    kolego dwiedychy przestan namawiac do fiata, juz nie pierwszy post wypisujesz jaka to okazja ze fiata za pol darmo mozna kupic. Pracujesz dla nich i chyba mocno zalezy ci na sprzedazy:)

  • gregor79

    Miałem okazję jeździć Peugotem 107, jaka i Fiatem Pandą. Powiem krótko. Patrząc praktycznie bardziej skłaniam się za Fiatem Pandą ponieważ: - ma więcej miejsca - mało pali (ok 5,2 na 100 km) - ma włoski styl, który bardzo lubię Czego brakuje 107? Myślę, że jest po prostu za ciasna i ma większe spalanie. Pozdrawiam.

  • gdzie jest zapas w 107??? (gość)

    gdzie jest zapas w 107???

  • najebanyROMEK (gość)

    Chyba kolesia pojeb@^#%#%##% Panda ci apli ok 5.2 miałem to PADŁO w trasie przy delikatnym obchodzeniu zarła 5.1 a jak widziała korek to wir w baku złom jakich mało. Ciasno w 107 też pierniczysz jak potłuczony owszem z tyłu tylko ciekawe jak prowadzisz ??? na WUJ ci duzo miejsca w tym aucie to miejskie auta w pandzie jest kanapa niby przesuwna co za DEBIL to sklonował chciał jak u japońców a wyszło po MUSOLINIEMU przesuwa sie do przodu zamiast robic miejsce. Panda wychyla sie niemiłosiernie na zakretach a 107 tosz to gokart przyklejony dużo ładniejszy stylistycznie PANDA WÓŁ ROBOTY TANIE WOZIDŁO , 107 auto dla ludzi co maja gust styl i kesz nie dla biedoty włoskiego stylu to chyba w Lambo Maserati i Ferrarce szukac a nie w Pandzie też mi styl. HOUK

  • ZEUS (gość)

    @do najebanyROMEK Gdzie ty się wychowywałeś ? W oborze czy w blokowisku z wielkiej płyty ? Trochę kultury

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Panda zdjęcia

Fiat Panda dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 107 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Panda opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Panda Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł