Fiat Panda także w wersji 4x4

(pp)
Fiat zdecydował się na zwiększenie oferty modelu Panda. 30 lat po premierze pierwszej generacji tego modelu z napędem 4x4, Włosi przedstawią nową Pandę z napędem na obie osie. Auto będzie jedynym modelem segmentu A z takim rozwiązaniem. Pierwsze zdjęcia tego auta, jak również informacje techniczne zostały już opublikowane.
Fot. Fiat
Fot. Fiat

Z zewnątrz, Panda 4x4 wyróżniać się będzie kosmetycznymi wstawkami w kolorze aluminium, podkreślającymi zastosowanie metalizowanej warstwy ochronnej pod nadwoziem. Na uwagę zasługują także przeprojektowane zderzaki oraz podwyższone zawieszenie. Mierzące 368 centymetrów długości, 167 centymetrów szerokości i 160 centymetrów wysokości nadwozie nabrało teraz zdecydowanie bardziej rasowego wyglądu. Paleta kolorów została powiększona o nowe barwy pomarańczowy Sicilia, a także zielony Toscana.

Terenowy wygląd Pandy 4x4 zdradza prawdziwy charakter auta. Dla poprawy właściwości jezdnych na nieutwardzonych nawierzchniach, producent wyposażył ten model w w przekładnię przekazującą moment obrotowy na żądanie z dwoma dyferencjałami i elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Jest to układ stałego napędu na cztery koła zarządzany przez elektroniczny moduł sterujący, który analizując sygnały dostarczane przez pojazd proporcjonalnie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności do nawierzchni.

Panda 4x4 standardowo wyposażona jest w elektroniczny system stabilizacji (ESC) z funkcją elektronicznej blokady dyferencjału (ELD). System ten zapewnia dodatkowe wsparcie dla kierowcy podczas jazdy i ruszania pod górę na śliskim terenie (śnieg, lód, błoto itd.). Dokładniej mówiąc działanie ELD polega na blokowaniu kół o słabej przyczepności (lub większym uślizgu niż pozostałe), przez co siła napędu przekazywana jest na te koła, które mają większą przyczepność do nawierzchni. Funkcję tę można uruchomić naciskając klawisz znajdujący się za dźwignią zmiany biegów, a działa ona przy prędkości poniżej 50 km/h.

Do napędu Pandy 4x4 posłużą dwie jednostki napędowe. Będzie to benzynowy motor o pojemności 0.9-litra z turbodoładowaniem o mocy 85 KM, a także 1.3-litrowy diesel, który będzie generował 75 KM. Obie jednostki zostaną sprzężone z 6-biegowymi przekładniami.

W konstrukcji zawieszenia, Fiat postawił na rozwiązanie opierające się na kolumnach McPhersona z przodu oraz układzie wzajemnie połączonych kół z belką skrętną z tyłu, opracowanym specjalnie do wersji z napędem na cztery koła. W porównaniu do poprzedniej generacji Pandy, w której zawieszenie oparto na wahaczach wzdłużnych, tylne zawieszenie jest lżejsze i zapewnia lepsze właściwości jezdne, a także większy komfort pod względem poziomu hałasu z zachowaniem tych samych osiągów podczas jazdy terenowej.

W skład wyposażenia tego modelu będą wchodziły m.in. : system ESC z funkcją ELD, system ręcznie sterowanej klimatyzacji, radio z odtwarzaczem CD+MP3, 15-calowe, polerowane, aluminiowe obręcze kół, opony o wymiarach 175/65 R15 M+S, elektrycznie sterowane lusterka wsteczne, zamek centralny z pilotem i tylne zagłówki. Dostępna jest szeroka gama opcjonalnego wyposażenia i akcesoriów, która, w zależności od potrzeb, daje jeszcze więcej możliwości udoskonalenia samochodu pod kątem jazdy miejskiej lub terenowej.

Ceny Pandy 4x4 nie zostały jeszcze ujawnione.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty