Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36195 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Punto Sporting

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Porównanie ze sportowym Lanosem, Fordem i Renault.

Przejdź do: Nadwozie | Jazda | Porównanie z konkurentami | Porównanie z Daewoo Lanos Sport | Wnętrze

Sportowy z nazwy
Szkoda, że Sporting tylko wygląda agresywnie, pod maską jest bowiem ten sam, co w wielu innych odmianach, 80-konny silnik.

Punto Sporting poprzedniej generacji był napędzany silnikiem o identycznej pojemności, ale mocy większej o 6 KM. Na szczęście osiągi pogorszyły się tylko nieznacznie - przyspieszenie zajmuje teraz 10,9 zamiast 10,5 sek, prędkość maksymalna spadła z 177 km/h do 172 km/h. Dużo bardziej niż słabszy silnik pasuje za to do Punto Sporting sześciobiegowa skrzynia biegów, stanowiąca element wyposażenia standardowego. Poza nią, standardem są poduszki gazowe dla kierowcy oraz boczne, wspomaganie układu kierowniczego, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach przednich, halogeny, ABS i aluminiowe felgi. Wśród opcji znajdują się klimatyzacja, lakier metalik, alarm, elektrycznie otwierany dach, radioodtwarzacz, system nawigacji satelitarnej i zmieniacz płyt CD.

Nadwozie

Jest znacznie agresywniej stylizowane niż w poprzednim modelu, widać to zwłaszcza w wersji trzydrzwiowej. Niestety, cierpi na tym bagażnik, mniejszy o 30 litrów niż w odmianie pięciodrzwiowej.
Natomiast wymiana żarówki w lewym reflektorze wymaga sporo wysiłku. Jeśli żarówka przepali się w nocy, jej wymiana bez latarki i kluczy będzie niezłą próbą cierpliwości dla kierowcy.

Wnętrze
Poprawiono jakość tworzyw sztucznych, nie mamy także zarzutów do rozmieszczenia większości włączników. Nie rozumiemy także przeniesienia przycisków sterujących elektrycznie opuszczanymi szybami z drzwi na konsolę środkową. Na piątkę za to zasługuje umieszczenie radia na samej górze deski rozdzielczej. Radio ma nietypowy, a więc nieatrakcyjny dla złodziei, kształt.

Jazda
Znacznie poprawiono wyciszenie wnętrza. Tylko podczas gwałtownego przyspieszania do uszu kierowcy dochodzi ryk silnika. Ale w aucie o zacięciu sportowym (przynajmniej z nazwy) to zaleta, a nie wada. Zawieszenie Sportinga niewiele różni się od tego stosowanego w "zwykłym" Punto, np. ELX. Do szybkiej jazdy jest więc zdecydowanie za miękkie, auto ma skłonność do przechylania się na szybko pokonywanych zakrętach. Na szczęście tendencja do podsterowności pojawia się dopiero przy naprawdę dużej prędkości.
Sporting nie jest na szczęście zbyt paliwożerny - w czasie testu spalił maksymalnie 10,7 l benzyny na 100 km, podczas bardzo spokojnej jazdy nieco ponad 6 l/100 km.

Porównanie Fiata Punto Sporting z konkurentami

Wyposażenie (S - standard, O - opcja, N - niedostępne)

Model Fiat Punto Ford Fiesta Renault Clio
ABS S O O
Airbag kierowca/pasażer S/S S/O S/O
Poduszki boczne S O O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S O O
Centralne ryglowanie zamków S O O
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi S O O

Osiągi i pozostałe dane

Model Fiat Punto Ford Fiesta Renault Clio
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1242 1242 1390
Moc maks. (KM) 80 75 75
Maks. moment obrotowy (Nm) 114 110 114
Skrzynia biegów/liczba biegów M/6 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne tarczowe/bębnowe tarczowe/bębnowe tarczowe/bębnowe
Średnica zawracania (m) 10,5 10,3 10,7
Objętość bagażnika (dm sześc.) 265 250 255
Długość (mm) 3800 3828 3775
Szerokość (mm) 1660 1634 1640
Wysokość (mm) 1480 1320 1420
Rozstaw osi (mm) 2460 2446 2470
Masa własna (kg) 960 940 940
Ładowność (kg) 470 510 560
Prędkość maksymalna (km/h) 172 170 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 10,9 12,7 12,1

Zużycie paliwa (l/100 km)

Model Fiat Punto Ford Fiesta Renault Clio
Miasto 8,4 9,3 8,8
Poza miastem 5,5 5,8 5,6
Średnie 6,5 b.d. b.d.
Cena (zł) 44 500 37 630 35 580

Porównanie z Daewoo Lanos Sport

Wyposażenie (S - standard, O - opcja, N - niedostępne)

Model Fiat Punto Sporting Daewoo Lanos Sport
ABS S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S
Poduszki boczne S N
Wspomaganie kierownicy S S
Elektryczne szyby S S
Centralne ryglowanie zamków S S
Radio O S
Klimatyzacja O O
Aluminiowe felgi S S

Osiągi i pozostałe dane

Model Fiat Punto Sporting Daewoo Lanos Sport
Silnik R4 R4
Liczba zaworów 16 16
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1242 1598
Moc maks. (KM) 80 106
Maks. moment obrotowy (Nm) 114 145
Napęd przedni przedni
Skrzynia biegów/liczba biegów Manualna 6 biegów Manualna 5 biegów
Hamulce przednie/tylne tarczowe/bębnowe tarczowe/bębnowe
Średnica zawracania (m) 10,5 9,8
Objętość bagażnika (dm sześc.) 265 250
Długość (mm) 3800 4075
Szerokość (mm) 1660 1680
Wysokość (mm) 1480 1430
Rozstaw osi (mm) 2460 2520
Masa własna (kg) 960 1050
Ładowność (kg) 470 545
Prędkość maksymalna (km/h) 172 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 10,9 11,5

Zużycie paliwa (l/100 km)

Model Fiat Punto Sporting Daewoo Lanos Sport
Miasto 8,4 12
Poza miastem 5,5 6,2

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Punto dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Punto Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł