Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Scudo

Data publikacji: Autor: Grzegorz Burda

Fot. Grzegorz Burda: Wersja osobowa z najbogatszym wyposażeniem może pełnić rolę komfortowego minivana Scudo w wersji dostawczej jest typowym samochodem transportowym, natomiast wersja osobowa może z powodzeniem służyć jako wygodny minivan.

Fot. Grzegorz Burda: Wersja osobowa z najbogatszym wyposażeniem może pełnić rolę komfortowego minivana

 

Tradycją już stała się współpraca Fiata z Citroenem i Peugeotem w zakresie produkcji samochodów dostawczych. Podobnie jak poprzedni model Scudo, tak i obecny, produkowany jest w francuskiej fabryce. Powstają w niej także większe auta dostawcze tych koncernów.

Fot. Grzegorz Burda: Deska rozdzielcza jest czytelna, a elementy sterowania pochodzą z osobowych modeli Fiata  

Cechy szczególne

 

Scudo jest zupełnie nową konstrukcją, średniej wielkości autem dostawczym plasującym się pomiędzy Doblo i Ducato. Zapewnia komfort jazdy samochodu osobowego oraz dużą uniwersalność i ładowność, jakiej wymaga się od samochodu dostawczego. Fot. Grzegorz Burda: Pasażerowie drugiego rzędu podróżują w komfortowych warunkach. W opcji jest osobna wentylacja dla każdego rzędu siedzeń

 

Linia nadwozia jest oryginalna, ale tylko w przedniej części. Tył musiał pozostać tradycyjny - proste ściany tworzące prostopadłościan, który zapewnia maksymalną przestrzeń ładunkową i dużą uniwersalność.

 

Scudo dostępny jest w wielu wersjach i odmianach: jako furgon do przewozu towarów, kombi do przewozu osób oraz samo podwozie do zabudowy. Posiada dwa rozstawy osi (3 m i 3,12 m), dwie długości nadwozia (4,80 m i 5,13 m) oraz dwie wysokości dachu (1,94 m i 2,28 m).

 

Wersja dostawcza ma skrzynię ładunkową o objętości od 5 do 7 m3 , a ładowność każdej wersji wynosi 1200 kg. Powierzchnia załadunku Fot. Grzegorz Burda: Przód Scudo wygląda nowocześnie i dynamicznie znajduje się na wysokości zaledwie 49 cm.

Wersja osobowa występuje w trzech odmianach. Standardowa przeznaczona jest raczej do przewożenia pracowników wraz ze sprzętem, natomiast wersje Family i Executive z racji bogatego wyposażenia i wysokiego komfortu jazdy, mogą z powodzeniem konkurować z minivanami,.

 

Podczas jazd testowych mieliśmy okazje sprawdzić zarówno wersję dostawczą, jak i osobową. Fot. Grzegorz Burda: Przestrzeń ładunkowa Scudo ma długość od 2,28 m do 2,58 m i ładowność 1200 kg

Stylistyka wnętrza Scudo jest nowoczesna. Elementy deski rozdzielczej i część przełączników przejęte zostały z osobowych Fiatów, więc kierowcy po raz pierwszy zasiadający za kierownicą tego auta nie będą mieli najmniejszych trudności z obsługą.

 

Silnik

 

Ten model Fiata napędzany jest wyłącznie silnikami diesla. Do wyboru są trzy jednostki Multijet 16V: 1,6 l/90 KM, 2,0 l/120 KM i 2,0 l/136 KM. Najsłabszy silnik łączony jest z skrzynią 5-biegową, natomiast dwa pozostałe jednostki napędowe współpracują z 6-biegową przekładnią.

 Fot. Grzegorz Burda: Na naszym rynku nawet podstawowa wersja furgonu posiada trzy fotele

Testowane egzemplarzy były wyposażone w najmocniejszy, 136-konny silnik 2,0 l. z elektronicznie sterowanym bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail, filtrem cząstek stałych oraz turbosprężarką i intercoolerem.

 

Wrażenia z jazdy

 

Dźwignia zmiany biegów Scudo jest umieszczona na konsoli środkowej, więc podróżujący na środkowym fotelu pasażer ma wystarczająco dużo miejsca na nogi. Dzięki standardowej regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz regulacji wysokości fotela każdy kierowca powinien z łatwością dobrać sobie wygodną pozycję. W kabinie jest dużo schowków, w tym jeden klimatyzowany.

 

Scudo prowadzi się bardzo łatwo, praktycznie tak jak samochód osobowy. Zawieszenie jest sprężyste, ale nie za twarde, co zapewnia wysoki komfort. Wersja z najmocniejszym silnikiem pozwala poruszać się naprawdę dynamicznie i niejedna „osobówka” będzie musiała uznać wyższość Scudo.

 

Podsumowanie

 

Scudo z pewnością sprawdzi się w roli rodzinnego minivana lub samochodu dostawczego, który na dodatek posiada atrakcyjne nadwozie.

 

Podstawowa odmiana w wersji furgon z silnikiem 1,6 l kosztuje 78 600 zł, natomiast wersja osobowa z tym samym silnikiem to wydatek 87 800 zł. Mimo że auto w standardzie nie oferuje zbyt wiele, gama dodatkowego wyposażenia jest imponująca i znajdziemy w niej m.in. pełny pakiet elektryczny, automatyczną klimatyzację osobną dla każdego rzędu siedzeń (w wersji osobowej), układ ESP, cztery poduszki powietrzne, kurtyny i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi.

 

Wybrane dane techniczne Fiata Scudo 2.0 Furgon

 

Rodzaj silnika

Wysokoprężny

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3 )

1997

Moc maksymalna (KM przy obr/min)

136/4000

Maks. moment (Nm przy obr/min)

320/1700

Prędkość maksymalna (km/h)

170

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

b.d.

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

7,4

Pojemność zbiornika paliwa (l)

80

Długość/szerokość/wysokość (cm)

480-513/190/189-228

Rozstaw osi (cm)

300, 312

Cena (zł)

73 607

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Duże miejsca dla pasażerów i przewożonego ładunku

Silnik

****

Wystarczająco dynamiczny

Poziom hałasu

***

Przy wyższych obrotach silnik jest dość głośny

Zużycie paliwa

***

Umiarkowane

Wyposażenie

**

Ubogie ale z długą listą  wyposażenia dodatkowego

 

Wybrane wyposażenie Fiata Scudo 2.0 Furgon Komfort

 

Poduszka powietrzna kierowcy

S

Poduszka pasażera i poduszki boczne

O

ABS

S

Elektrycznie sterowane lusterka

O

Czujnik deszczu i zmierzchu

O

Zawieszenie pneumatyczne

O

Ogrzewanie niezależne

O

ESP

O

Podgrzewane siedzenia

O

Centralny zamek

S

S – wyposażenie standardowe

O – wyposażenie opcjonalne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • matan

    Szukam właśnie czegoś w tym stylu za odp kasę.* miejsc i wreszcie duży bagażnik i komfort jazdy bardziej vana niż busa... Mam jednak większe zaufanie do bliżniaczego Citroena Jumpy ale pewno to prawie to samo...czy silniki diesel(ok 140KM) są w Scudo takie same jak w Jumpy czy Citroen wkłada swoje a Scudo swój ...słyszałem dwie sprzeczne odp na ten temat...???pozdr

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Scudo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Scudo Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł